Podvodníci to na Slovákov skúšajú opäť a tradične sa zmerali na ľudí, ktorí sú v dôchodkovom veku. Sociálna poisťovňa preto vydala varovanie, ktoré by nikto nemal brať na ľahkú váhu.
Upozorňuje, že Slovákov začali navštevovať falošní kontrolóri pod zámienkou prepočtu dôchodku. Poisťovňa zdôrazňuje, aby ste týchto ľudí nevpúšťali k sebe domov a nedávali im žiadne peniaze. Ide o podvodníkov.
Podvodníci chodia priamo k dverám
Sociálna poisťovňa uviedla, že zaznamenali prípady, kedy seniorov začali podvodníci navštevovať priamo v ich domoch alebo bytoch. Predstavia sa ako zamestnanci Sociálnej poisťovne a aby pôsobili dôveryhodne, preukážu sa aj preukazom. Ten je, samozrejme, falošný.
Seniorom tvrdia, že ich navštívili kvôli prepočítaniu dôchodkov, ktoré sa údajne chystá. Podvodníci sú mimoriadne neodbytní a domáhajú sa vstupu do interiéru domov či bytov občanov. Seniorom tvrdia, že je to dôležité pre určenie výšky sumy ich dôchodku.

Sociálna poisťovňa takéto kontroly nevykonáva
Poisťovňa upozorňuje, že takýto typ kontrol nevykonáva. Dodáva, že jej zamestnanci nemajú právomoc vstupovať do nehnuteľností klientov a vyberať od nich peniaze v hotovosti. Nemajú právo žiadať peniaze ani iným spôsobom priamo na mieste bydliska seniora.
Podvodníci úradujú v Nitrianskom kraji
Ako spresnila Sociálna poisťovňa, aktuálne tento typ podvodu zaznamenala v Nitrianskom kraji. Faloší kontrolóri sa však pokojne môžu presunúť aj do iných miest v rámci Slovenska. „Je možné predpokladať, že vzhľadom na rastúce množstvo podobných podvodov k tomu môže dôjsť aj v ďalších regiónoch Slovenska,“ napísala poisťovňa v upozornení na svojom webe.
Buďte mimoriadne obozretní
V tejto súvislosti Sociálna poisťovňa vyzýva svojich klientov (poistencov), aby boli mimoriadne obozretní. Poisťovňa dodala, že jej zamestnanci navštevujú klientov len v prípadoch kontroly dodržiavania liečebného režimu, čiže práceneschopnosti (PN), čo sa však týka len pracujúcich ľudí a nie dôchodcov.
Poisťovňa upozorňuje, že ani v tomto prípade jej zamestnanci nevstupujú do obydlia poistenca a nemanipulujú s hotovosťou. To znamená, že od svojich klientov nikdy nežiadajú akúkoľvek úhradu priamo na mieste a v hotovosti. „Pre spresnenie doplníme, že prípadné prepočty či valorizácie dôchodkov spracováva Sociálna poisťovňa automaticky, teda bez kontaktu s klientom,“ uviedla záverom poisťovňa.
Situáciu si pre istotu preverte
Ak si nie ste niečím istí, ideálne je vzniknutú situáciu preveriť si cez oficiálne kontakty. „V prípade akýchkoľvek pochybností odporúčame klientom preveriť si situáciu priamo v príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne alebo na bezplatnej infolinke Informačno-poradenského centra: 0800 123 123,“ napísala poisťovňa. Zoznam pobočiek Sociálnej poisťovne nájdu klienti na tomto odkaze.