Mnohé elektromobily majú vyššiu cenu ako ich spaľovacie náprotivky, a tak vodiči radšej siahnu po klasike. Honda chce ale na trh priniesť kompaktné elektrické vozidlo, ktoré si budú môcť dovoliť aj menej majetní spotrebitelia.
Ide o malé auto vhodné pre jednotlivca, prípadne malú rodinu (manželský pár + jedno dieťa). Auto sa skvele hodí na kratšie jazdy po meste, pretože jeho dojazd je len 295 kilometrov. Áno, daňou za nízku cenu je aj nižší dojazd, ale tí, ktorí často necestujú, by to nemuseli vnímať ako veľký problém.
Honda predstavila elektromobil N-One E
Ako uvádza portál Autoblog, netradičné auto od japonskej značky Honda dokáže osloviť širšie masy ľudí kvôli dobre nastavenej cene. Model N-One E debutoval začiatkom minulého týždňa na domácom japonskom trhu. Honda by však chcela toto elektrické vozidlo postupne sprístupniť aj na ďalších trhoch.
Netradičné elektrické auto spadá do takzvanej kategórie Kei Car. Ide o malé elektrické autá s výhodnou cenou a o čosi slabšími parametrami. Ako sme spomenuli v úvode, v tomto prípade sa majiteľ vozidla bude musieť uspokojiť napríklad s kratším dojazdom.

Nízka cena je hlavným lákadlom
V Japonsku stojí toto auto 2,7 miliónov jenov, čo je po prepočte zhruba 15 600 eur. Honda má vo svojej ponuke aj klasický automobil N-One so spaľovacím motorom a model s prívlastkom „E“ vychádza konštrukčne a dizajnovo práve z neho. Auto má nádych retro štýlu, disponuje štyrmi dverami a má tiež prekvapivo priestranný batožinový priestor v prevedení hatchbacku.
Špecifikácie vozidla Honda N-One E
Elektromobil Honda N-One E má batériu s kapacitou 296 kWh a kratší dojazd v kombinácii s extra kompaktnými rozmermi robí tento automobil skvelou voľbou pre stiesnené mestské oblasti. V interiéri sa nachádzajú sklopné sedadlá a Honda prekonfigurovala stĺpik riadenia auta tak, aby poskytoval viac priestoru na nohy vpredu a stabilnú polohu pri riadení.
Pod podlahou sa nachádza batériový blok, no elektromobil si zachováva celkovú výšku jeho benzínového náprotivku. Toto riešenie uľahčuje vodičom parkovanie aj výhľad pri manévrovaní s autom. Ako uvádza portál Autoblog, umiestnenie batériového bloku do takéhoto malého auta si vyžadovalo trochu hravosti, pričom Honda poznamenala, že musela skonštruovať tenší batériový blok, aby sa predišlo orezaniu vnútorného priestoru.

Ambície tohto malého elektromobilu
Odborníci na motorizmus, respektíve elektromobilitu, poznamenali, že takéto malé autá typu „Kei Car“ nie sú ideálne pre americké otvorené diaľnice a medzištátne cesty. Sú však mimoriadne populárne v Japonsku, kde sa tlačia milióny ľudí a mnoho áut v rozľahlých mestských centrách.
Elektrické vozidlá typu Kei Car tvoria 40 percent predaja automobilov v Japonsku a Honda verí, že model N-One E má potenciál stať sa najlepšou voľbou pre mnohých vodičov. Takéto autá majú veľký potenciál aj na európskych cestách. A to hlavne v preplnených veľkomestách, kde je dobrá manévrovateľnosť s autom jednou z kľúčových vlastností.