TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Zaviedli NOVÝ zákon. Takmer nikto o ňom nevie, je GENIÁLNY a mali by ste ho začať využívať
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Zaviedli NOVÝ zákon. Takmer nikto o ňom nevie, je GENIÁLNY a mali by ste ho začať využívať

17. septembra 2025 10:07
Lukáš Zachar
17. septembra 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať

Zákazníci už vďaka novému zákonu presne vedia, čo môžu od svojho internetového pripojenia očakávať. Operátori musia ukazovať nielen reklamné sľuby, ale aj konkrétne údaje o kvalite, a to pre celý životný cyklus služby. Nie je to teda iba otázka rýchlosti sťahovania. Štátne nariadenie mení hru, pretože firmy musia zverejňovať aj to, ako rýchlo vyriešia poruchu či ako často pripojenie vypadáva.

Koniec marketingových čísel

Nové pravidlá posúvajú informovanosť zákazníkov na výrazne vyšší štandard. Pri pevnom internete poskytovatelia musia uvádzať maximálnu a bežne dosahovanú rýchlosť pre sťahovanie aj odosielanie. V mobilných sieťach pribudol rozdiel medzi deklarovanou rýchlosťou a odhadovanou maximálnou rýchlosťou.

Pre ľudí to znamená, že už pri podpisovaní zmluvy vidia skutočné čísla a po spustení služby majú možnosť skontrolovať, či ich skúsenosť zodpovedá tomu, čo operátor oficiálne publikoval.

Internet, kábel
Zdroj: Depositphotos (úprava redakcie)

Merateľné ukazovatele aj pri hovoroch

Zmeny sa netýkajú iba internetu. Povinnosti pribudli aj pre klasickú hlasovú komunikáciu a online nástroje ako e-mail či čety. Operátori musia pravidelne zverejňovať ukazovatele kvality, napríklad čas potrebný na spojenie hovoru a podiel neúspešných pokusov o spojenie.

Pre služby určené ľuďom so zdravotným znevýhodnením treba navyše uvádzať aj technické parametre, napríklad šírku hlasového pásma či synchronizáciu zvuku a obrazu. Takto zákazník získava predstavu o tom, ako spoľahlivo sa služba správa v praxi.

Poruchovosť pod drobnohľadom

Zákazník sa dnes vie rozhodovať podľa údajov, ktoré odhaľujú celý proces poskytovania služby. Firmy musia zverejňovať, koľko porúch pripadne na jednu prípojku, ako dlho trvá ich odstránenie a v akej lehote dokážu zriadiť novú linku.

Ak niektorý operátor vykazuje dlhé čakanie alebo vysoký podiel výpadkov, ľahko ho v porovnaní predbehnú lepší konkurenti. Kým v minulosti dominoval marketingový slogan s jedným veľkým číslom, teraz majú spotrebitelia v rukách viacero parametrov, ktoré im dávajú jasný obraz o kvalite.

Navyše sa otvára priestor na férovejšie riešenie sporov. Ak poskytovateľ nedodrží bežne dosahovanú rýchlosť alebo opakovane nedodržuje vlastné lehoty, zákazník získava pevný podklad na podanie sťažnosti. Tlak verejnosti na transparentné ukazovatele zvyšuje konkurenciu a prinúti firmy investovať tam, kde služby zaostávajú.

Neprehliadnite

Polícia SR, mimoriadne
Zoberú a vyradia vám auto: Vyše 300-tisíc Slovákov musí konať, odklepli prísny zákon (+ dátum)
O2 kupuje UPC za 95 miliónov eur: Potvrdili megaobchod, ktorý zmení pravidlá hry
4ka
4ka inovuje, no pomaly: Priznala, že má problém. Týka sa veľkej časti zákazníkov

Z dlhodobého hľadiska môže povinné zverejňovanie kvalitatívnych ukazovateľov znížiť počet reklamácií a skrátiť čas servisných zásahov. Ak operátor vie, že jeho rýchlosti a časy opráv sú verejné, prirodzene sa snaží pôsobiť spoľahlivejšie. Výsledkom by mohlo byť menej odchodov zákazníkov a vyššia dôvera v celé odvetvie.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálna správa POZOR: Na slovenskom trhu je výrobok, ktorý vydáva ionizujúce žiarenie. OKAMŽITE ho vráťte (+ FOTO)
Ďalší článok Služba Disney+ začala blokovať ľudí POZOR: Na Slovensku spustili PRÍSNE kontroly. Mnohí budú musieť platiť

Najčítanejšie

peniaze, bankovky, mince, euro, plat, zánik pracovných miest
Slováci hromadne opúšťajú túto poisťovňu. V januári ich odíde vyše 26 000
16. decembra 2025
Peniaze, bankovky, euro, pokuta, dane, DPH, minimálna mzda, poplatok
Štát výrazne obmedzí hotovosť. Zakáže jej používanie v takom rozsahu ako doteraz
17. decembra 2025
Telekom, Práve sa stalo
Telekom prekvapil celé Slovensko, a to doslova. Všetci zákazníci by si mali skontrolovať telefón
18. decembra 2025
Mobilné aplikácie
POZOR: Tieto aplikácie ihneď vymažte. Vybielia vám bankové konto
15. decembra 2025

Najnovšie články

  • Veľká časť Slovákov sa môže tešiť na viac peňazí. Tisíce ľuďom na účet cinkne o desiatky eur viac
  • Benzín E10: Pre ktoré autá sa nehodí a je vôbec nebezpečný?
  • Pokuta až 600-tisíc €: Odklepli mimoriadne prísny zákon, „bežná prax“ je po novom trestná
  • Známy potravinový reťazec zatvára. Na Slovensku zrušil už 13 predajní. Čo bude ďalej?
  • Autá v roku 2026 zdražejú o tisíce eur. Dôvodom je nový komponent, je povinný pre všetkých (+ sumy)

Bude sa vám páčiť

Aktuálne, peniaze, zdražovanie

Veľká časť Slovákov si vydýchne: Štát ruší otravnú daň, ušetria aj stovky eur (platné od 1. januára 2026)

16. decembra 2025
Slovensko, peniaze, ekonomika, poplatok, Slováci, konsolidácia, štát

Ceny na Slovensku vykazujú správanie, aké nikto nečakal. Toto tu nebolo už 4 roky (+ nové sumy)

15. decembra 2025
EÚ

EÚ má už zajtra odklepnúť nečakaný zvrat. Spaľováky v roku 2035 neskončia

15. decembra 2025
Platobná karta, mimoriadne

MIMORIADNE: Operátor sťahuje klientom peniaze navyše, okamžite si skontrolujte účet

15. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?