Kia zverejnila výsledky rozsiahleho testovania svojho pripravovaného modelu EV4, ktoré prinášajú optimistické správy pre potenciálnych zákazníkov elektrických vozidiel. Počas náročného skúšobného programu vozidlo absolvovalo viac ako 120-tisíc kilometrov vrátane desaťtisíc kilometrov na legendárnom okruhu Nürburgring, pričom batéria si aj napriek extrémnej záťaži udržala 95 percent svojej pôvodnej kapacity.
Extrémna záťaž nepoškodila batériu
Testovací program zahŕňal nielen bežnú prevádzku na verejných komunikáciách, ale aj opakované vysokorýchlostné nabíjanie a jazdu na hranici technických možností vozidla. Inžinieri automobilky počas testov simulovali najnáročnejšie podmienky, s akými sa môžu stretnúť bežní vodiči, no výsledky prekonali očakávania. Predstaviteľ technického oddelenia európskej divízie koncernu Hyundai Motor potvrdil, že vozidlo prešlo skúškami od jazdy na zamrznutých cestách až po závodné okruhy, čím overili spoľahlivosť pre každodenné použitie aj extrémne situácie.

Model EV4 vychádza z technickej platformy už predávaného SUV EV3 a využíva 400-voltovú architektúru. Vozidlo ponúkne výkon 204 koní na prednej náprave, čo umožní zrýchlenie z pokoja na sto kilometrov za hodinu za 7,4 sekundy. Nabíjanie z desiatich na osemdesiat percent kapacity batérie pritom trvá iba 31 minút pri verzii s väčším dojazdom.
Slovenská výroba sa pripravuje
Automobilka plánuje vyrábať EV4 v dvoch karosárskych verziách – ako nekonvenčne tvarovaný sedan a ako vyšší hatchback s prvkami SUV. Výroba bude prebiehať v kórejskom závode Kia Autoland Gwangmyeong EVO, no verzia hatchback sa bude montovať aj v slovenskom závode v Tepličke nad Váhom.
Vozidlo ponúkne pokročilé technológie vrátane možnosti napájania externých zariadení s výkonom 3,6 kilowattu a pripojenia do elektrickej siete s výkonom 10 kilowattov. Štandardom bude trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kilowattov, digitálny kľúč, adaptívna rekuperácia energie a možnosť aktualizácií softvéru na diaľku prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Technológie pre komfort aj efektivitu
Interiér vozidla bude vybavený širokouhlým displejom s uhlopriečkou 30 palcov, ktorý pozostáva z troch obrazoviek. Vodič bude mať k dispozícii komplexné možnosti nastavenia interiéru aj informačno-zábavného systému podľa osobných preferencií. Vonkajší indikátor zobrazuje aktuálny stav nabitia batérie, čo uľahčuje kontrolu bez nutnosti nasadnúť do vozidla.
Výsledky testov naznačujú, že moderné elektromobily dokážu ponúknuť dlhodobú spoľahlivosť batérií aj pri náročnom používaní. Pre slovenských zákazníkov môže byť zaujímavé, že časť produkcie bude pochádzať priamo zo závodu na Slovensku, čo môže pozitívne ovplyvniť dostupnosť a servisné podmienky.