Hudobné televízne stanice značky MTV, ktoré celé dekády patrili k obľúbeným možnostiam sledovania pre divákov viacerých generácií, na slovenskom trhu ukončia koncom roku 2025 vysielanie, zistil server Živé.sk. Rozhodnutie zasiahne aj ďalšie trhy v regióne a znamená definitívny koniec pre kanály Club MTV, MTV Hits, MTV Live HD, ako aj tematické stanice MTV 80s, MTV 90s a MTV 00s. O ich ďalšom pôsobení už prevádzkovateľ ďalej neuvažuje, pričom jediným ponechaným kanálom ostáva MTV Europe, dodáva Živé.sk.
Operátori zostávajú bez jasného vysvetlenia
Na slovenskom trhu zabezpečuje predaj uvedených kanálov spoločnosť Axocom. Jej zástupca potvrdil, že firma nemá žiadne bližšie informácie o dôvodoch tohto rozhodnutia, ani o prípadnej alternatívnej ponuke, ktorá by mohla tieto populárne stanice nahradiť. MTV Europe je v súčasnosti dostupné aj s českými titulkami, no namiesto hudobného obsahu kladie dôraz prevažne na zábavu a reality šou.
Rozhodnutie o ukončení vysielania tematických staníc MTV zapadá do celkového smerovania trhu, kde tradičné lineárne televízne formáty ustupujú moderným digitálnym službám. Platformy ako YouTube, Spotify či Apple Music zásadne menia spôsob konzumácie hudobného obsahu. Používatelia preferujú digitálne kanály najmä pre vysokú kvalitu obrazu i zvuku, jednoduchú dostupnosť, možnosť vytvárania vlastných playlistov a individualizovaný obsah zodpovedajúci ich aktuálnym preferenciám.
Zatiaľ čo YouTube ponúka široký záber hudobných videí, často s reklamnými blokmi, Spotify a Apple Music sa usilujú divákov zaujať platenými službami bez reklám, umožňujúcimi offline počúvanie a ešte detailnejšou personalizáciou obsahu pre každého používateľa.

Priestor na trhu môžu získať konkurenčné stanice
Odchod populárnych hudobných kanálov MTV môže byť príležitosťou pre alternatívne hudobné televízie, ktoré už pôsobia na slovenskom trhu. Medzi nich patrí napríklad česká skupina Óčko, ktorej štyri platené kanály (hlavné Óčko, ďalej Óčko Star, Óčko Expres a Óčko Black) sú u domácich divákov dobre dostupné prostredníctvom viacerých operátorov.
Koniec tematických MTV kanálov potvrdzuje trend, ktorý ukazuje ústup popularity lineárneho vysielania u mladšieho publika. Slovenskí diváci budú musieť od roku 2026 hľadať alternatívy, čo môže viesť k posilneniu sledovanosti alternatívnych platforiem a ďalšiemu rastu digitálnych služieb. Dovtedy sa uvidí, ako sa konkurenti na túto situáciu pripravia a či dokážu postupne opúšťané pozície kanálov MTV na slovenskom trhu efektívne nahradiť.