Pred pár dňami sme vás informovali o krachu známej cestovnej kancelárie HappyTravel.sk. Úpadok cestovky bude mať zrejme dohru, pretože jej krach dal preveriť generálny prokurátor Maroš Žilinka.
Ten na sociálnej sieti Facebook uviedol, že uložil preveriť, či nedošlo ku konaniu zakladajúcemu podozrenie z trestného činu podvodu. S klientmi boli totižto uzatvárané zmluvy a prijímané finančné prostriedky aj v čase, keď konateľovi cestovky bolo (pravdepodobne) zrejmé, že cestovka už nenaplní svoje záväzky voči klientom.
Krach cestovky HappyTravel.sk
Úpadok cestovnej kancelárie HappyTravel.sk šokoval klientov aj odbornú verejnosť. Ako informuje portál tvnoviny.sk, mnohí klienti cestovky sa o úpadku dozvedeli až z médií.
Redakcii televízie Markíza sa ozvali viacerí nahnevaní klienti, ktorí tvrdia, že zájazd si kúpili cez HappyTravel.sk ešte v deň oficiálneho vyhlásenia úpadku. K tomu došlo v utorok 1. júla v poobedňajších hodinách. Klienti tak nakupovali zájazdy len pár hodín alebo dokonca len pár minút pred oficiálnym krachom.
Konateľ priznal problémy
Konateľom cestovky bol Roman Berkes, ktorý pre televíziu Markíza priznal, že situácia bola vážna a do poslednej chvíle veril, že cestovku sa mu podarí zachrániť. Doplnil, že podobné vypäté situácie zažili už viackrát, ale vždy sa to nejako vyriešilo.
Podľa jeho slov bola nádej, že dôjde k dohode s partnermi, prípadne, že cestovka získa finančnú pomoc. Napokon sa tak nestalo, a preto musel vyhlásiť úpadok. Tvrdí, že v deň úpadku ešte do 14. hodiny rokoval, no bez želaného výsledku.
Cestujúci sa cítia podvedení
Cestujúci, ktorí za dovolenky zaplatili tisíce, sa cítia podvedení. Niektorí museli šetriť celý rok, no na dovolenku sa už s touto cestovkou nedostanú.
Cestovka HappyTravel.sk mala uzatvorené poistenie proti úpadku cez poisťovňu Generali. S ňou teraz nahnevaní klienti riešia svoje komplikácie. Niektorí klienti ale tvrdia, že dovolať sa do poisťovne je problémom. „Operátori sú od vyhlásenia úpadku cestovnej kancelárie v plnom nasadení. Prosíme dotknutých klientov, aby sa riadili pokynmi, ktoré sú zverejnené na webe,“ povedala pre televíziu Markíza špecialistka externej komunikácie Catherine Černochová.