Markíza sa v posledných týždňoch stala terčom ostrej kritiky, a to nielen kvôli záhadným prepusteniam kľúčových tvárí televízie, ale aj kvôli rozhodnutiu zakázať pretáčanie reklám v archíve. Toto opatrenie priamo vplýva na skúsenosť zákazníkov, ktorí obľubovali archív z veľkej časti hlavne kvôli tomu, že reklamy mohli jednoducho pretočiť. Žiaľ, to už je minulosťou. A operátori to postupne začínajú svojim klientom riadne oznamovať. Tejto téme sme sa pôvodne venovali v samostatnom článku.
Zákaz pretáčania reklám v archíve sa pritom netýka len samotnej Markízy, ale aj ďalších populárnych programov, ktoré spadajú do portfólia skupiny, vrátane Dajto, Doma, Krimi a Klasik.
Na túto zmenu sa už vopred museli pripraviť operátori, ktorí majú Markízu a ďalšie jej televízie v ponuke. Mnohí z nich pôvodne opatrenie kritizovali a nejaký čas odmietali jeho zavedenie. Postupne sa ale začínajú lámať.
Markíza nemá zľutovania
Zo zistení našej redakcie vyplýva, že reklamy v archíve TV Markíza už aktívne začína blokovať Telekom, konkrétne v rámci služby Magio TV. Ihneď po zapnutí televízora na nás vyskočilo upozornenie, ktoré informuje o zákaze pretáčania reklám. V podstate ide o oznam, na ktorý sa nedá reagovať inak, než súhlasom.
„Z rozhodnutia skupiny Markíza, vlastníka vybraných TV staníc, už nebude možné pretáčať reklamy pri sledovaní programov zo záznamu,“ stojí v upozornení. „Zmena sa týka 5 TV staníc skupiny Markíza a všetkých už odvysielaných programov týchto staníc, po dobu 3 dní spätne.“

Oznámenie ďalej uvádza aj konkrétne TV stanice, ktorých sa to týka. Sú nimi Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik (ktoré sme spomenuli vyššie).
Je teda zrejmé, že aj keď mnohí rozhodnutie Markízy odsudzujú, operátori zrejme nemajú na výber. Pokiaľ sa nechcú dostať do krížiku s jednou z najväčších mediálnych skupín na Slovensku, musia ustúpiť. Asi je teda len otázkou času, kým sa s podobným oznamom začnú stretávať aj klienti ďalších providerov.