Banka ČSOB informovala, že pripravuje rozsiahlu odstávku všetkých hlavných digitálnych služieb, ktorá ovplyvní klientov už tento víkend. Odstavenie digitálnych platforiem potrvá vyše 11 hodín a prebehne túto sobotu 14. júna od polnoci do 11:30 predpoludním. Odstávka zasiahne služby Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2).
Výpadok obmedzí všetky digitálne bankové služby
Počas tejto plánovanej technickej odstávky nebudú môcť klienti banky realizovať žiadne elektronické operácie. Nebudú mať k dispozícii kontrolu svojich účtov online, realizáciu platieb ani prístup do mobilnej aplikácie SmartBanking. Podľa banky je táto odstávka nevyhnutná na zabezpečenie ďalšieho zvyšovania kvality a modernizáciu digitálnych služieb.
ČSOB zároveň zdôrazňuje, že táto odstávka sa netýka platobných kariet ani dostupnosti bankomatov. Klienti preto môžu počas odstávky bez obmedzení vyberať hotovosť z bankomatov a používať svoje platobné karty pri nákupoch či ostatných platbách.
Klientom, ktorí plánujú finančné transakcie cez víkend, banka odporúča, aby všetky nutné platby vykonali už v piatok a zároveň si ešte pred odstávkou skontrolovali zostatok na svojom účte. Pre istotu je vhodné zabezpečiť si aj určitú sumu v hotovosti.
ČSOB od júla rozšíri sieť bezhotovostných pobočiek
ČSOB zároveň oznámila ďalšie zásadné zmeny, ktoré sa týkajú prevádzky jej pobočiek. Od 1. júla 2025 banka pridá na zoznam existujúcich bezhotovostných pobočiek päť nových lokalít. Ide o nasledujúce pobočky:
– Bánovce nad Bebravou – Nám. Ľudovíta Štúra 10
– Partizánske – Gen. Svobodu 885
– Šaľa – Hlavná 10/33
– Trenčín – Gen. Svobodu 1 – OC Južanka
– Veľký Krtíš – Nemocničná 10
Na týchto nových bezhotovostných pobočkách už klienti nebudú môcť vykonávať žiadne hotovostné operácie priamo u pokladníka. Banka však doplnila, že zákazníci budú môcť v prípade potreby stále uskutočňovať výbery a vklady hotovosti pomocou vkladových bankomatov umiestnených v týchto pobočkách. Alternatívne môžu využiť služby najbližšej hotovostnej pobočky ČSOB.
Informácie o umiestnení a prevádzkových hodinách pobočiek aj bankomatov majú klienti k dispozícii na webovej stránke banky v samostatnej sekcii s názvom „Pobočky a bankomaty“.
Plánované odstávky ako súčasť modernizácie služieb
Pravidelne plánované technické odstávky podobného charakteru ako táto sobotňajšia nie sú podľa banky v bankovom sektore výnimočné. Slúžia ako preventívne opatrenia pre modernizáciu bankových technológií, zvyšovanie bezpečnosti a zlepšovanie celkovej kvality poskytovaných digitálnych služieb.
ČSOB sa zároveň klientom vopred ospravedlnila za možné nepríjemnosti spôsobené plánovanými technickými prácami, pričom potvrdila, že všetky digitálne služby budú plne obnovené hneď po ukončení plánovanej odstávky, teda už v sobotu o 11:30 hod.