TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Legendárna automobilka je v koncoch a čelí ZÁNIKU: Jej autá nikto nechce, môže úplne skončiť
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Autá > Legendárna automobilka je v koncoch a čelí ZÁNIKU: Jej autá nikto nechce, môže úplne skončiť

Legendárna automobilka je v koncoch a čelí ZÁNIKU: Jej autá nikto nechce, môže úplne skončiť

Legendárna talianska automobilka Maserati hlási dramatický pokles predaja. Vedenie značky preto pristupuje k zásadným zmenám v marketingovej stratégii.

2. júna 2025 10:51
Lukáš Zachar
2. júna 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Maserati zaznamenalo takmer 50-percentný medziročný pokles predajov.
  • Hlavnou príčinou je podľa vedenia koncernu Stellantis slabý marketing.
  • Automobilka mení stratégiu a plánuje prezentovať aj iné atribúty, ako športový charakter vozidiel.

Automobilový sektor momentálne zažíva jedno z najťažších období za posledné roky, pričom do problémov sa nedostávajú len bežné značky. Najnovšie vážne hospodárske problémy postihli aj renomovanú taliansku automobilku Maserati, patriacu pod koncern Stellantis.

Za prvých deväť mesiacov roka 2024 sa Maserati podarilo predať iba 11 800 vozidiel. Tento výsledok je pre značku alarmujúci, keďže v rovnakom období minulého roka predala viac ako 20-tisíc áut. Medziročný pokles predajov tak predstavuje takmer 50 %, čo znamená jeden z najhorších výsledkov v histórii tejto značky.

Značke Maserati nepomohol ani nový riaditeľ

Situácia v automobilke vyústila až do odchodu jej doterajšieho šéfa Davida Grassa, ktorý nedokázal nájsť riešenie na rastúce ekonomické problémy. Jeho odchod nasledoval po neúspechu zmeniť smerovanie a imidž značky, ktorý podľa vedenia materského koncernu nezodpovedá tomu, čo Maserati naozaj ponúka.

NewsByte
VIDEO: Ukrajina zverejnila prísne tajné zábery z operácie Pavučina

VIDEO: Ukrajina zverejnila prísne tajné zábery z operácie Pavučina

AKTUÁLNE: Na Slovensku možno budú voliť už 16-roční. Progresívne Slovensko im chce dať šancu

AKTUÁLNE: Na Slovensku možno budú voliť už 16-roční. Progresívne Slovensko im chce dať šancu

Slovákom síce stúpli platy, no väčšina necíti žiadne zlepšenie: Pozrite si dôvod a aktuálny zoznam miezd podľa odvetví

Slovákom síce stúpli platy, no väčšina necíti žiadne zlepšenie: Pozrite si dôvod a aktuálny zoznam miezd podľa odvetví

VIDEO: Ukrajina zverejnila prísne tajné zábery z operácie Pavučina
VIDEO: Ukrajina zverejnila prísne tajné zábery z operácie Pavučina
AKTUÁLNE: Na Slovensku možno budú voliť už 16-roční. Progresívne Slovensko im chce dať šancu
AKTUÁLNE: Na Slovensku možno budú voliť už 16-roční. Progresívne Slovensko im chce dať šancu
Slovákom síce stúpli platy, no väčšina necíti žiadne zlepšenie: Pozrite si dôvod a aktuálny zoznam miezd podľa odvetví
Slovákom síce stúpli platy, no väčšina necíti žiadne zlepšenie: Pozrite si dôvod a aktuálny zoznam miezd podľa odvetví

Grasso dostal niekoľko mesiacov na stabilizáciu a oživenie predajov, no výsledky neprišli. Stellantis tak pristúpil k výmene vedenia, pričom očakáva, že nová stratégia prinesie želané výsledky už v krátkodobom horizonte.

Kvalitný produkt, slabá prezentácia

Podľa Carlosa Tavaresa, šéfa koncernu Stellantis, hlavným problémom Maserati nie sú produkty, ale ich nedostatočne efektívny marketing. Tavares upozornil, že doterajšia komunikácia značky bola príliš úzko zameraná výlučne na športový charakter vozidiel, rýchlosť a výkon, zatiaľ čo ostatné dôležité atribúty značky boli zanedbané.

Neprehliadnite

POZOR, automobilka, auto
Ďalšia automobilka sa topí v problémoch. Prepustí 3 000 zamestnancov, vraj nemá na výber (čo sa deje)
auto, Volvo
REVOLÚCIA v autách je tu: Prvá automobilka pretká svoje autá AI
CarPlay Ultra
iPhone ovládane váš automobil: Apple práve predstavil vylepšené CarPlay Ultra. TOTO dokáže
Maserati
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Maserati totiž nie je len symbolom športového luxusu a vysokého výkonu. Značka ponúka aj pokročilé technológie, komfort a kvalitu, ktoré výrazne prispievajú ku komfortu života. Práve tieto aspekty však boli podľa Tavaresa marketingom dlhodobo prehliadané, čo viedlo k nesprávnemu vnímaniu značky zo strany zákazníkov.

Nová stratégia preto počíta s komplexnejšou prezentáciou značky. Marketingové kampane sa budú viac sústreďovať na technológie, bezpečnosť a luxusný komfort, čím chce Maserati osloviť širšie spektrum potenciálnych zákazníkov, nielen úzku skupinu automobilových nadšencov.

Významná výzva pre Stellantis aj Maserati

Napriek problémom zostáva Maserati pre koncern Stellantis dôležitou súčasťou luxusného segmentu. Automobilka má preto pred sebou jasnú výzvu – obnoviť svoju pozíciu medzi poprednými luxusnými značkami, zvýšiť predaje a získať späť dôveru zákazníkov.

Ak sa novému vedeniu podarí efektívne komunikovať všetky prednosti značky, existuje reálna šanca na rýchle zotavenie. V opačnom prípade hrozí, že Maserati, podobne ako niektoré ďalšie luxusné značky patriace pod Stellantis, bude musieť prehodnotiť svoje budúce smerovanie, čo môže znamenať aj bolestivé zmeny v portfóliu.

Najbližšie mesiace tak ukážu, či nový prístup Maserati pomôže vrátiť automobilku medzi rešpektované a ekonomicky stabilné luxusné značky, alebo ju čaká ďalšie nepríjemné obdobie.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Blesková správa, auto, požiar POZOR: Potvrdili MASÍVNU zvolávačku v celej Európe. DESAŤTISÍCE áut musia ísť okamžite do servisu
Ďalší článok Dôchodok, príspevok, štát, trinásty dôchodok, dôchodky Trináste dôchodky sú problém: Štát ich nemá z čoho platiť, zarába si na totálny kolaps (čo sa deje)

Najčítanejšie

Blesková správa, auto, požiar
POZOR: Potvrdili MASÍVNU zvolávačku v celej Európe. DESAŤTISÍCE áut musia ísť okamžite do servisu
2. júna 2025
TV stanica
Veľký operátor NEČAKANE začal vysielať TÚTO populárnu TV stanicu. Je po slovensky
2. júna 2025
Aktuálne, peniaze, zdražovanie
POZOR: Štát začal posielať EXTRÉMNE štipľavé listy. Tisíce ľudí musia vrátiť stovky eur
3. júna 2025
Mimoriadne, Slovensko, vláda, štát, zákon, legislatíva, novela
MIMORIADNE: Slovensko vstúpilo do novej éry. Blíži sa zmena, ktorá ovplyvní ÚPLNE všetkých
2. júna 2025

Najnovšie články

  • Číňania žijú v inom storočí: AI im tu postavila 160 km diaľnice, na Slovensku si niečo také ani nevieme predstaviť
  • Vodiči, POZOR: Farba auta o vás môže prezradiť viac, ako si želáte. Napríklad aj vaše IQ
  • Instagram čaká TENTO rok zásadná zmena. Používatelia dostanú niečo, na čo čakali roky
  • POZOR: Ľuďom do schránok prídu pokuty 500 €. Nikto ich nečaká, zaplatiť ich MUSÍTE (za čo sú)
  • MIMORIADNE: Na Slovensku skončí 230-TISÍC pracovných miest, varuje NBS (čo nás čaká)

Bude sa vám páčiť

aktuálne, auto, elektromobil

AKTUÁLNE: Slováci kúpia elektromobil len za 19 000 €. Na trh vstupuje nová automobilka, TOTO všetko ponúkne

14. mája 2025
Model Y

Čo sa deje s Teslou? Automobilka NEČAKANE preruší výrobu populárnych elektromobilov

14. mája 2025
pád, pokles

Katastrofa je realitou: Obľúbená automobilka Slovákov je v KONCOCH, prepustí TISÍCE zamestnancov

14. mája 2025
Automobilka, auto, Mimoriadne

POZOR: Obľúbená automobilka Slovákov zvoláva 500-tisíc vozidiel. TÁTO chyba môže ohroziť bezpečnosť na cestách!

10. mája 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?