Od stredy 21. mája 2025 prichádza k výraznej zmene. Jej cieľom je posilniť príjmy z reklamy. Síce televízia zinkasuje viac, diváci budú mať znížený komfort. Už dávnejšie sme vás informovali, že TV Markíza plánuje zaviesť reklamy, ktoré nebude možné preskočiť a dotkne sa to divákov, ktorí sledujú program z archívu.
Napokon sa tieto plány stávajú realitou a vstupujú do platnosti už tento týždeň. Dotkne sa to nielen televízie Markíza, ale aj ďalších populárnych programov, ktoré spadajú do portfólia do tejto mediálnej skupiny. Reklamy tak nepreskočíte ani pri sledovaní programov ako je Doma, Dajto, Krimi a Klasik.
TV Markíza zakáže pretáčanie reklám
Na túto zmenu sa už vopred museli pripraviť operátori, ktorí majú Markízu a ďalšie jej televízie v ponuke. Zmenu teraz potvrdil aj menší hráč na trhu, operátor E-MAX INTERNET & IT. V statuse na sociálnej sieti Facebook upozornil na zmenu, ktorá sa týka spätného sledovania Markízy. Ako napísal, od 21. mája 2025 vstupuje do platnosti nové pravidlo. A síce, že ak sledujete program z archívu, nemôžete preskakovať reklamy. Aby sme boli presní, preskakovanie reklám bude mať isté obmedzenia.
„Nie je to naša voľba, ale výsledok licenčnej zmluvy, ktorú musíme – ako všetci operátori – rešpektovať. Vieme, že vás to nepoteší, no urobíme všetko pre to, aby ste boli o zmene čo najlepšie informovaní,“ uviedol operátor v statuse. Zároveň svojim zákazníkom vysvetlil, ako bude novinka fungovať v praxi. Reklamné bloky budú na časovej osi zvýraznené žltou farbou. Ak si divák spustí program, ktorý ešte neskončil, reklamy sa nedajú preskočiť vôbec. Ak si divák spustí program spätne, teda z archívu, bude mať k dispozícii 60 minút voľného pohybu. Následne musí z každej vloženej reklamy odsledovať prvé 3 minúty a až potom ju môže preskočiť.

Pripraviť sa museli všetci operátori
Ako doplnil operátor, zmena sa aktivuje o polnoci z 20. na 21. mája 2025. Podobné zmeny museli zaviesť aj ostatní operátori, ktorí ponúkajú sledovanie Markízy a ďalších pridružených televízií z archívu. Markíza už dávnejšie obhajovala zavedenie tejto novinky a hovorila, že ide o štandardný rok, ktorý je bežný v mnohých európskych krajinách. Operátori mali dostatok času, aby sa na túto zmenu pripravili a implementovali do svojich služieb potrebné technické riešenia. Markíza je komerčná televízia, preto jej hlavné príjmy tvoria práve reklamy. Vďaka nim môže televízia financovať tvorbu vlastných programov, seriálov alebo filmov. V minulosti diváci reklamy preskakovali a Markíza prichádzala o značnú časť príjmov. Teraz sa to zmení. Zmena by sa nemala dotknúť len satelitného a DVB-T vysielania.