Aj napriek oznámeniam televízie Markíza, že od včerajšieho dňa bude blokovanie pretáčania reklám pri archívnych programoch aktívne, k reálnym zmenám zatiaľ nedošlo. Veľkí slovenskí televízni operátori ako Telekom, Orange, SledovanieTV, O2 či DSi Data ešte túto funkciu nezapli, hoci technicky pripravení sú, informoval Živé.sk. Dôvodom zdržania sú pochybnosti o tom, či takéto opatrenie nepovedie k nespokojnosti zákazníkov.
Výnimkou je zatiaľ iba platforma Lepšia TV, ktorá blokovanie zaviedla. Podľa jej vyjadrenia bol tento krok vynútený priamo Markízou, pričom platforma zároveň kritizuje nemožnosť divákov zakúpiť si sledovanie obsahu bez reklám.
Operátori majú obavy z reakcie zákazníkov
Ostatní operátori sú voči opatreniu skeptickí a jeho zavedenie dôkladne zvažujú. Spoločnosť 4ka sa vyjadrila najkritickejšie, keď označila toto opatrenie za zásah do existujúcej služby bez jasného právneho rámca. Obáva sa, že to môže výrazne znížiť atraktivitu televíznych služieb a zvýšiť odchod zákazníkov k streamovacím platformám.
Operátori preto čakajú na ďalší vývoj situácie a aktuálne sa vyhýbajú okamžitému zavádzaniu reštrikcií. Jasné stanovisko zatiaľ nezaujali a nevylučujú, že v prípade silného odporu divákov opatrenie nezavedú vôbec.
Diváci zatiaľ môžu pretáčať reklamy ako doteraz
V dôsledku súčasnej situácie ostáva blokovanie reklám v archívnych reláciách len na papieri. Diváci môžu aj naďalej používať služby operátorov bez obmedzení a reklamy pretáčať. Kedy a či vôbec dôjde k plošnému zavedeniu nových pravidiel, zostáva nateraz otvorené.
Cieľom Markízy bolo pôvodne zvýšiť príjmy z reklamy a zjednotiť podmienky sledovania obsahu naživo aj zo záznamu. Realita však zatiaľ ukazuje opatrný prístup operátorov a neistotu ohľadom prijatia tejto zmeny divákmi.