Japonský výrobca elektroniky Panasonic oznámil nepotešujúcu správu. Jeho zisky nie sú také, aké si predstavuje, a preto pristúpi k radikálnemu kroku. O pracovné miesto príde až 10-tisíc zamestnancov. Spoločnosť tvrdí, že dôvodom je najmä zvýšenie efektivity.
Ako uvádza portál Teraz.sk, firme Panasonic klesli tržby, avšak len mierne. Ročný zisk klesol o pätinu, čo nie je na firmu takéhoto rozmeru extrém. Napriek tomu sa vedenie rozhodlo, že o prácu prídu tisícky ľudí.
Panasonic bude prepúšťať
Ako sme naznačili v úvode, Panasonic sa rozhodol, že v tomto roku prepustí okolo 10-tisíc zamestnancov a zruší pracovné miesta, ktoré nie sú efektívne. Hoci sa toto číslo môže zdať vysoké, predstavuje to len zhruba štyri percentná globálnej pracovnej sily firmy. Spoločnosť sa k tomuto nepopulárnemu kroku rozhodla po tom, čo zverejnila výsledky za minulý obchodný rok. Ako informovala agentúra Reuters, zisk klesol firme o takmer pätinu.
Z plánovaných 10-tisíc pracovných miest, ktoré spoločnosť zruší, bude až 5-tisíc na domácom trhu. Zvyšných 5-tisíc sa týka zahraničia. Firma si od prepúšťania sľubuje vyššiu efektivitu, pričom rušenie pracovných miest chce vyriešiť skorším odchodom do dôchodku. Ďalším nástrojom, ktorý využije pri prepúšťaní, bude zatváranie a konsolidácia niektorých prevádzok.
Firma pôsobí na trhu roky
História japonskej firmy Panasonic sa začala písať už v roku 1918. Jej sídlo je v meste Kadoma v prefektúre Osaka. Založil ju Kónosuke Macušita a pôvodne niesla názov Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. Značka Panasonic sa stala hlavným menom spoločnosti až v roku 2008. Panasonic je nadnárodná spoločnosť, ktorá je veľmi diverzifikovaná. Vyrába produkty a ponúka služby v rôznych oblastiach. Patria medzi ne napríklad tieto:
- Spotrebná elektronika – televízory, audio zariadenia, fotoaparáty (napr. LUMIX)
- Domáce spotrebiče – mikrovlnky, chladničky, práčky, klimatizácie
- Batérie a energetické riešenia – vrátane batérií pre elektromobily, spolupracuje napríklad s Teslou
- Automobilové technológie – infotainment systémy, senzory, bezpečnostné systémy
- Pracovné a priemyselné riešenia – vrátane automatizácie, robotiky, B2B riešení
Panasonic kladie dôraz na kvalitu, životnosť a technologické inovácie. Spoločnosť sa zaviazala k udržateľnosti a do roku 2050 plánuje byť uhlíkovo neutrálna. Obchodný rok 2024/2025, ktorý sa skončil 31. marca 2025, znamenal pre firmu zisk 366,21 miliardy jenov (2,24 miliardy eur). Oproti predchádzajúcemu obchodnému roku 2023/2024 to predstavuje pokles o 17,5 percenta. Klesli aj tržby, pričom dosiahli 8,46 bilióna jenov (51,8 miliardy eur), čo v porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom predstavuje pokles o 0,5 percenta.