TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Ikonickej automobilke hrozí úplný KONIEC: Čelí existenčnej kríze, jej autá skoro nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Ikonickej automobilke hrozí úplný KONIEC: Čelí existenčnej kríze, jej autá skoro nikto nechce

Talianska ikona hľadá nový smer v čase rastúcej konkurencie a technologických zmien.

3. decembra 2024 16:16
Lukáš Zachar
3. decembra 2024
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Maserati zaznamenalo takmer 50 % pokles predajov
  • Santo Ficili, nový riaditeľ, má za úlohu zlepšiť marketing a prezentáciu značky
  • Konkurencia od tradičných luxusných značiek a čínskych výrobcov elektromobilov predstavuje pre Maserati významnú výzvu

Automobilový priemysel prechádza turbulentným obdobím a ani legendárna značka Maserati nie je výnimkou. V posledných mesiacoch sa spoločnosť ocitla pod tlakom kvôli výraznému poklesu predajov a musela pristúpiť k významným zmenám vo svojom vedení.

Dramatický pokles predajov

Za prvých deväť mesiacov tohto roka zaznamenalo Maserati predaj iba 11 800 vozidiel, čo predstavuje takmer 50 % pokles oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď predalo 20 400 kusov. Tento nepriaznivý trend vyvolal obavy nielen medzi akcionármi, ale aj medzi fanúšikmi značky, ktorí sa obávajú o budúcnosť talianskej ikony.

Zmeny na vrcholových pozíciách

V reakcii na tieto výsledky sa koncern Stellantis, pod ktorý Maserati patrí, rozhodol pre personálne zmeny. Doterajší riaditeľ Davide Grasso odstúpil zo svojej funkcie. Na jeho miesto nastúpil Santo Ficili, ktorý zároveň vedie aj Alfa Romeo. Toto spojenie môže priniesť nové stratégie a synergie medzi oboma značkami, ktoré by mohli pomôcť zvrátiť nepriaznivý vývoj.

Carlos Tavares, generálny riaditeľ koncernu Stellantis, uviedol, že za slabými predajmi Maserati nestojí kvalita vozidiel, ale skôr nedostatočný marketing a prezentácia značky. Podľa neho Maserati nekomunikuje dostatočne svoje hodnoty, technologické inovácie a životný štýl, ktorý reprezentuje.

More Read

Autá na benzín a naftu zakáže aj Nemecko. Éra elektrického pohonu je už za rohom
POZOR, automobilka, auto
Stratí až 85 % zákazníkov: Legendárna automobilka čelí pohrome, ľudia sa jej obracajú chrbtom. Vyrába aj na Slovensku
Holanďania bažia po elektromobiloch, ich záujem o klasické autá klesol až o 20 %

Tavares zdôraznil, že je potrebné zlepšiť spôsob, akým sa značka prezentuje verejnosti. Maserati sa dlho snažilo konkurovať exkluzívnym značkám ako Ferrari, čo mohlo viesť k príliš vysokým cenám pre širšiu zákaznícku základňu. Zameranie sa na dostupnejšie modely a efektívnejší marketing by mohlo pomôcť prilákať nových zákazníkov.

Konkurencia a budúcnosť značky

Maserati čelí silnej konkurencii zo strany tradičných luxusných značiek ako BMW, Mercedes-Benz a Porsche, ktoré neustále inovujú a rozširujú svoje portfóliá. Navyše, na trh vstupujú čínski výrobcovia elektromobilov, ktorí vďaka štátnej podpore ponúkajú moderné vozidlá za konkurencieschopné ceny.

Európska únia sa snaží chrániť domáci automobilový priemysel prostredníctvom vyšších ciel na dovoz vozidiel z Číny, avšak tieto opatrenia môžu viesť k obchodným napätiam a nie sú zárukou úspechu.

Nový riaditeľ Santo Ficili stojí pred náročnou úlohou: oživiť predaje Maserati a upevniť jeho postavenie na globálnom trhu. Bude musieť nájsť rovnováhu medzi zachovaním exkluzivity značky a prispôsobením sa novým trendom, ako je elektromobilita a digitalizácia.

Budúcnosť Maserati bude závisieť od schopnosti prispôsobiť sa meniacemu sa trhu a obnoviť dôveru zákazníkov. S novým vedením a jasnou stratégiou má talianska značka šancu vrátiť sa na výslnie a pokračovať v tradícii výroby výnimočných vozidiel.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok iPhone 16/iPhone 16 Plus iPhone 17 bude mať netradičnú výhodu: V porovnaní s Galaxy S26 bude lacnejší
Ďalší článok WhatsApp POZOR: WhatsApp prestane fungovať na niektorých telefónoch. Zálohujte si konverzácie! (ZOZNAM)

Najčítanejšie

Peniaze
Seniori sa môžu tešiť: Plánujú zaviesť aj 14. dôchodok
17. novembra 2025
aktuálne, Slovensko
Na Slovensku rastie chudoba: Ľudia sa začali uchyľovať k nečakanému kroku
17. novembra 2025
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil
Vodiči, POZOR: Zmenilo sa extrémne dôležité pravidlo. TOTO je po novom zakázané, hrozí pokuta
18. novembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
EÚ poriadne TVRDO zakročí proti autám: Toto už nikdy nebude povolené (platné od 2026)
17. novembra 2025

Najnovšie články

  • Črtá sa schéma, ktorá VYSTRELÍ ceny energií. Štát má zarobené na škandál
  • Používatelia smartfónov začali robiť čudnú vec. Tvrdia, že TOTO by mal robiť každý
  • Kúpili by ste si takmer 1,5 milióna iPhonov: Včerajší výpadok má vážnu dohru, vyparila sa astronomická suma
  • ŠPZ-ky s písmenom H majú OBROVSKÚ výhodu. Toto všetko pre ne neplatí
  • Polícia vydala PRÍSNE VAROVANIE: Tisíce Slovákov si musia splniť dôležitú povinnosť (+ dátum)

Bude sa vám páčiť

POZOR, automobilka, auto

POZOR: Táto dopravná značka stále mätie vodičov. Hrozí pokuta 170 € aj strata vodičáku

19. novembra 2025
POZOR, auto, zima

Vodiči, POZOR: Zima klope na dvere. Na tieto kontroly nezabudnite, ušetríte nielen peniaze

17. novembra 2025
Mimoriadne

EÚ VARUJE Slovákov: Už teraz vie, ako budú vyzerať dane do roku 2027. Pripravte sa, bude to bolieť

17. novembra 2025
Auto | AKTUÁLNE

Potvrdili MASÍVNE zdražovanie áut. Slovákov v roku 2026 čaká cenový šok (+ sumy)

14. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?