TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Nielen Volkswagen: V problémoch sa topí ďalšia obľúbená automobilka Slovákov!
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Tech > Biznis > Nielen Volkswagen: V problémoch sa topí ďalšia obľúbená automobilka Slovákov!

Nielen Volkswagen: V problémoch sa topí ďalšia obľúbená automobilka Slovákov!

Ďalšia obľúbená automobilka poukazuje na vážne problémy. Výroba je extrémne drahá, hrozí zatvorenie niektorých závodov.

22. októbra 2024 15:03
Roman Drexler
22. októbra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Situácia niektorých európskych automobiliek nie je dvakrát priaznivá
  • Volkswagen vykázal veľmi slabé výsledky, teraz na problémy upozorňuje aj Stellantis
  • Obidve firmy pôsobia aj na Slovensku, a to v Trnave a Bratislave

Situácia poniektorých európskych automobiliek je priam hrozivá. Nedávno sme vás na našom webe informovali o problémoch nemeckého koncernu Volkswagen, ktorý v posledných finančných výsledkoch odhalil výrazný úbytok zákazníkov a pokles predaja. Nie je však jediný, kto sa trápi. Na vážne komplikácie poukazuje aj ďalšia obľúbená automobilka Slovákov, ktorá taktiež má u nás vybudovaný výrobný závod.

Ako informuje Spravodajský portál RTVS, touto automobilkou je Stellantis. Konkrétne na Slovensku vyrába vozidlá v priestoroch trnavskej fabriky, pričom v tejto oblasti vystupuje ako jeden z popredných zamestnávateľov. Už v dohľadnej budúcnosti sa to ale môže zmeniť.

Neprehliadnite

Európska automobilka, európske automobilky, Európska únia
EÚ si kope hrob: Ľuďom núti elektromobily, dochádza jej základný prvok
Mimoriadne, Slovensko, vlajka
Začal platiť NOVÝ zákon: Väčšina Slovákov absolútne netuší, že existuje. Týka sa však všetkých!
Mimoriadne
AKTUÁLNE: Potvrdili HROMADNÝ útok. Ľuďom radia, nech sú pripravení na najhoršie. Cieľom sú aj Slováci

Jednou z hlavných komplikácií, ktorými sa automobilka trápi, má byť extrémne drahá výroba v Taliansku. Kvôli vysokým nákladom jej cena stúpla až o 40 percent, v dôsledku čoho Carlos Tavares, šéf Stellantisu, zvažuje tvrdé opatrenia. Nevylučuje dokonca ani zatvorenie niektorých fabrík, čo by znamenalo aj prepustenie mnohých zamestnancov. V súčasnosti pre automobilku pracuje približne 13-miliónov ľudí.

RETAKE
Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku

Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku

Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy

Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy

Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť

Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť

Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku
Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku
Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy
Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy
Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť
Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť

Nejedna automobilka potrebuje zmenu

Ferdinando Uliano, člen únie autovýrobcov, upozornil, že situácia dosahuje zlomový bod. Už teraz sa má v rámci organizácie vyrábať len pol milióna vozidiel ročne, čo je menej než v roku 1956. Poukázal aj na to, že v priebehu posledných troch rokov došlo k zrušeniu 12-tisíc pracovných miest. Prepúšťanie sa tak pomaly stáva normou.

Samozrejme, slabá výroba je úzko spätá aj s nízkym dopytom po vozidlách, čiže ich predajom. V tomto smere je veľkým problémom oslabujúci dopyt z Číny. Európsky priemysel má len touto cestou prichádzať každý rok o zhruba 2-milióny predaných vozidiel.

Nová verzia Citroën C3/ë-C3
Nová verzia Citroën C3/ë-C3 | Zdroj: Citroën

Problémom je hlavne Čína

K situácii sa vyjadril aj Patrik Križanský, riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu. Skonštatoval, že európske automobilky stratili svoju pozíciu aj v dôsledku významného globálneho rozvoja elektromobility, predovšetkým však v Číne. Nemecké automobilky kedysi vystupovali ako ikona západného produktu, dnes Číňania kupujú skôr vlastné, teda čínske produkty.

NEWSBYTE
Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda

Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda

Legenda sa vracia: Kedysi revolučná aplikácia dostala veľkú aktualizáciu, ľudia sú nadšení

Legenda sa vracia: Kedysi revolučná aplikácia dostala veľkú aktualizáciu, ľudia sú nadšení

SVETOVÁ novinka z Kórey: Vyvinuli motor bez jediného gramu kovu, elektromobily čaká revolúcia

SVETOVÁ novinka z Kórey: Vyvinuli motor bez jediného gramu kovu, elektromobily čaká revolúcia

Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda
Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda
Legenda sa vracia: Kedysi revolučná aplikácia dostala veľkú aktualizáciu, ľudia sú nadšení
Legenda sa vracia: Kedysi revolučná aplikácia dostala veľkú aktualizáciu, ľudia sú nadšení
SVETOVÁ novinka z Kórey: Vyvinuli motor bez jediného gramu kovu, elektromobily čaká revolúcia
SVETOVÁ novinka z Kórey: Vyvinuli motor bez jediného gramu kovu, elektromobily čaká revolúcia

V tomto bode možno premostiť k vyšším clám na dovoz čínskych elektromobilov, v ktorých prospech hlasovala väčšina členských štátov EÚ. Toto rozhodnutie vyplynulo z vyšetrovania vedeného Európskou komisiou (EK), ktorá zistila, že čínske automobilky poberajú štedré dotácie od svojej vlády, čo im umožňuje podstatne lacnejšiu výrobu a rozširovanie pôsobnosti na ďalšie trhy.

Pochopiteľne, Číne sa toto prísne opatrenie vôbec nepáči, preto sa usiluje o dosiahnutie akéhosi kompromisu. Čínska obchodná komora pri Európskej únii (CCCEU) ho označila za neférové použitie obchodných nástrojov. Súbežne ostro skritizovala protekcionistický prístup EK a varovala, že nespravodlivé používanie obchodných nástrojov na blokovanie voľného obchodu s elektrickými vozidlami môže v konečnom dôsledku viesť k oslabeniu európskeho priemyslu s elektromobilmi, ako aj zvýšeniu obchodného napätia medzi Čínou a EÚ.

Čína, automobilka
Ilustr. obr. | Zdroj: Getty Images Pro/Getty Images Signature/úprava redakcie

Importér čínskej automobilky Dongfeng však upozornil, že nízke ceny čínskych elektromobilov neumožňujú len štedré dotácie domácej vlády. Jeho konateľ Branislav Kocper vysvetlil, že čínski producenti vyrábajú menej rozličných variácií svojich vozidiel, zvyčajne dve až tri. Európske automobilky zvyčajne vyrábajú oveľa viac variácií.

Prepúšťanie aj na Slovensku?

Iste sa pýtate, či sa zhoršená situácia Volkswagenu a Stellantisu dotkne aj pracovných stavov na území Slovenska, resp. Bratislavy a Trnavy. Dobrou správou je, že nateraz nie. Slovenská pracovná sila je oproti iným krajinám celkom lacná, čo práveže vedie mnohé k automobilky k zvažovaniu, že do nášho trhu investujú. Zaujímavosťou je, že nových zamestnancov chce nabrať aj Stellantis, konkrétne v tomto roku ich má pribudnúť až 1 500.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok iPhone 16/iPhone 16 Plus Už sa dosmiali: Hodnota iPhonu klesá extrémne rýchlo, Samsung hlási opačný trend
Ďalší článok PZP, peniaze Držíte krok s trendom? TIETO autá Slováci kupujú najviac (ZOZNAM)

Najčítanejšie

potvrdené, peniaze
POZOR, veľký operátor ZVYŠUJE ceny: Od júla si za televíziu a internet zákazníci výrazne priplatia
13. júna 2025
Slovensko ako vzor v CELEJ EÚ: Náš vynález chvália všetky ministerstvá, Európska únia ho chce všade
14. júna 2025
ČO SA TO DEJE? Obrovská automobilka z ničoho nič prepúšťa TISÍCKY zamestnancov
13. júna 2025
peniaze, euro, ekonomika, štát, aktuálne, transakčná daň
POZOR: Daňový úrad oznámil TVRDÚ „raziu“. TÚTO skupinu ľudí čakajú prísne kontroly a pokuty (na čo sa zamerajú)
15. júna 2025

Najnovšie články

  • Na svete je motor bez jediného gramu kovu. Pre elektromobilitu môže znamenať revolúciu
  • Sociálna poisťovňa sa ľuďom vyhráža zrušením dôchodkov. Mnohí zareagovali presne tak, ako nemali
  • Ministerstvo vnútra BIJE NA POPLACH: Na Slovákov útočia, majú byť pripravení na na možnú stratu peňazí
  • Všetci klikajú na TENTO odkaz. Experti na bezpečnosť hovoria, že je to obrovská CHYBA
  • Čerpacie stanice v POHOTOVOSTI: Benzín a naftu čaká nepríjemný obrat (+ceny)

Bude sa vám páčiť

Ruský plyn

Tak kde je pravda? Lacný ruský plyn je HOAX. Slováci zaň platia NAJVIAC v celej Európe

13. júna 2025
Peňaženka, peniaze, euro, bankovky, DPH, transakčná daň

MIMORIADNE: V schránkach si mnohí nájdu 500 € pokutu. Nikto ich nečaká, zaplatiť ich MUSÍTE povinne

13. júna 2025

AKTUÁLNE: Slovensko čelí historicky najväčšiemu prepúšťaniu. Zaniknúť má vyše 200-TISÍC pracovných miest

13. júna 2025
Mimoriadne, Slovensko, vlajka

MIMORIADNE: Slovensko ako „malé Rusko“. Štát odklepne OBROVSKÉ zmeny, týkajú sa úplne všetkých (čo nás čaká)

13. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?

Continue with Google