TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky

Obchodné reťazce jeden po druhom menia ponúkané služby. Chcú ušetriť životné prostredie.

30. októbra 2024 13:55
Lukáš Zachar
30. októbra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Lidl zrušil svoj štvrťkový papierový leták, všetky akcie budú v hlavnom pondelkovom letáku
  • Kaufland umožňuje zákazníkom zvoliť si, či chcú potvrdenie z platobného terminálu
  • Tesco prešlo na výlučne digitálne letáky už začiatkom roka 2023

V súčasnej dobe dochádza k významným zmenám v spôsoboch, akými obchodné reťazce komunikujú so svojimi zákazníkmi. Lidl oznámil, že ruší jeden zo svojich pravidelných papierových letákov, čím sa pripojil k trendu, ktorý už pred časom zaviedol Kaufland. Oba reťazce, patriace pod nemeckú skupinu Schwarz Group, tak zjednotili svoju marketingovú stratégiu smerom k digitalizácii a ekologickejšiemu prístupu.

Zmena v komunikácii so zákazníkmi

Obchodné reťazce tradične využívali tlačené letáky na propagáciu svojich akciových ponúk a zliav. Tieto materiály sa pravidelne distribuovali do domácností a boli dostupné aj priamo v predajniach. V čase vysokej inflácie sa záujem zákazníkov o výhodné nákupy ešte viac zvýšil, čo viedlo k častejšiemu sledovaniu týchto ponúk.

Väčšina obchodov vydáva hlavný leták každý týždeň, často doplnený o krátkodobejšie akcie. Lidl sa však rozhodol zefektívniť túto komunikáciu a zrušil svoj štvrtkový leták. Všetky akciové ponuky sú teraz sústredené do jedného hlavného letáku, ktorý platí od pondelka. Zákazníci tak dostanú prehľad všetkých zliav a noviniek v jednom materiáli, čo zjednodušuje ich orientáciu v ponuke.

Lidl
Zdroj: Depositphotos.com

Ekologický prístup a digitalizácia

Táto zmena nie je len o zjednodušení pre zákazníkov, ale aj o ekologickej zodpovednosti. Lidl dlhodobo preferuje digitálne formy komunikácie. Letáky sú dostupné vo forme emailových newsletterov, prostredníctvom aplikácií, na sociálnych sieťach či priamo na webovej stránke reťazca. Tento prístup nielen šetrí papier, ale umožňuje aj rýchlejšiu aktualizáciu ponúk a interaktívnejšiu komunikáciu so zákazníkmi.

Neprehliadnite

Biedronka
SMUTNÁ správa: Biedronka odložila otvorenie predajní na Slovensku!
Lidl
Lidl mal veľkú novinku, potom všetko nekompromisne ZRUŠIL. Zákazníci ostali bez tovaru, čo sa stalo?
Lidl proti krádeži chráni maslo
Veľké reťazce sú zúfalé: Čipmi proti krádeži už chránia aj základné potraviny ako maslo

Podobný krok urobila aj spoločnosť Tesco, ktorá už na začiatku roku 2023 prešla výlučne na digitálne letáky. Spoločnosť týmto rozhodnutím ušetrí ročne tisíce ton papiera. Zákazníkov motivuje k registrácii v Clubcard aplikácii, kde môžu získať personalizované ponuky a výhody šité na mieru ich nákupným zvyklostiam.

Inovácie v oblasti pokladničných dokladov

Ekologické snahy obchodných reťazcov však nekončia pri letákoch. Kaufland nedávno predstavil novinku, ktorá umožňuje zákazníkom rozhodnúť sa, či si želajú vytlačiť potvrdenie z platobného terminálu po platbe kartou. Pri pokladni majú možnosť zvoliť si túto preferenciu, čo vedie k zníženiu spotreby papiera a redukcii odpadu.

Ak sa zákazník rozhodne potvrdenie nevytlačiť, pokladničný blok bude kratší, čo opäť prispieva k šetreniu zdrojov. Tento systém funguje na všetkých pokladniach, vrátane samoobslužných, a je dostupný pre všetkých zákazníkov, bez ohľadu na to, či využívajú vernostný program.

Budúcnosť bez papierových bločkov

Kaufland zároveň pracuje na ďalšom ekologickom riešení, ktoré umožní zákazníkom využívajúcim mobilnú aplikáciu a vernostnú kartu úplne sa vzdať tlače pokladničných dokladov. Takýto systém už funguje v niektorých iných reťazcoch a umožňuje ukladať bločky digitálne priamo do aplikácie. Zákazníci tak majú prehľad o svojich nákupoch na jednom mieste a prispievajú k ochrane životného prostredia.

Prechod na digitálne formy komunikácie a dokladov prináša viacero výhod. Zákazníci majú okamžitý prístup k aktuálnym ponukám a zľavám, môžu si ich jednoducho prehliadať na svojich smartfónoch či počítačoch. Personalizované ponuky a vernostné programy im navyše poskytujú výhody prispôsobené ich potrebám.

Prečítajte si aj

Potraviny, Slovensko, peniaze, porovnávač cien, Slováci
KONEČNE: Táto obľúbená potravina Slovákov trhala cenové rekordy. Teraz zlacnie
Koľko by vás stála kúpa a údržba lietajúceho auta? Z tejto čiastky sa vám zatočí hlava
Instagram chystá veľkú zmenu! Jeho nová aplikácia funguje ako Messenger
Apple sklamal na plnej čiare. Po predstavení nových produktov firme klesli akcie
Ďalší 8K smartfón: Sharp ohlasuje Aquos R5G s čipsetom Snapdragon 865

Z ekologického hľadiska ide o významný krok smerom k udržateľnosti. Redukcia tlače letákov a bločkov znamená menej spotrebovaného papiera, čo prispieva k ochrane lesov a znižuje množstvo odpadu. Digitalizácia zároveň znižuje emisie spojené s distribúciou tlačených materiálov.

Obchodné reťazce na Slovensku sa aktívne zapájajú do ekologických iniciatív a prispôsobujú svoje stratégie moderným trendom. Prechod na digitálne letáky a doklady je reakciou na požiadavky zákazníkov aj na globálne výzvy v oblasti ochrany životného prostredia. Je pravdepodobné, že podobné kroky budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti, čím sa digitálna komunikácia stane štandardom v retailovom sektore.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, peniaze, zdražovanie Prichádza až 25 % daň: Slováci ju zaplatia štátu povinne (platné od 1. 1. 2025)
Ďalší článok Nothing Phone (2a) Plus Community Edition Smartfón vytvorený komunitou: Nothing predstavuje unikátne zariadenie, vyrobí sa len 1 000 kusov!

Najčítanejšie

Dopravná polícia, pokuta, kompetencie mestskej polície, priestupky
Vodiči, POZOR: Ak vozíte v kufri auta TOTO, hrozí vám mastná pokuta (čo je zakázané)
18. októbra 2025
Mimoriadne
Už to začalo a NEDÁ sa to zastaviť: Oznámili HISTORICKÉ prepúšťanie, o prácu príde vyše 46-tisíc ľudí
18. októbra 2025
Dôchodok, príspevok, štát, trinásty dôchodok, dôchodky, dôchodkový systém, penzia, 13. dôchodok, penzisti, dôchodky
Penzisti, POZOR: Dôchodok čakajú od januára 2026 ZÁSADNÉ zmeny (toto sa mení)
17. októbra 2025
banka, platobná karta, peniaze, Aktuálne, zmena banky
Banky sú v šoku: Prevrat v platení je TU. Od TOHTO termínu zabudnite na platobné karty
18. októbra 2025

Najnovšie články

  • AKTUÁLNE: Nikto to nečakal. TENTO deň bude znovu dňom pracovného pokoja
  • Európsky parlament udrel po stole: Zmenili dátum konca ruskej ropy. Stať sa to má o chvíľu!
  • POZOR: Autom v centre môžete byť MAXIMÁLNE 30 minút, inak vás zachytí kamera a príde pokuta
  • Vodiči na Slovensku ostali ako obarení: Parkovisko si za KAŽDÝCH 30 minút pýta 100 €
  • Navrhujú spomalenie tankovania tak, aby trvalo dlhšie, než nabíjanie. Vraj je to spravodlivé

Bude sa vám páčiť

Lidl

Lidl spustil novinku, ktorá mnohých poteší. Bude však trvať iba jednu hodinu denne

16. októbra 2025
potraviny, pozor, falšované potraviny, nevyhovujúci výrobok, syry, SOI

Slovenská inšpekcia ostala v šoku: Obchody klamali v stovkách prípadov, často si pýtali viac ako mali

29. augusta 2025
Lidl

Obľúbené reťazce Slovákov v obrovských problémoch. Musia ísť pred súd (čo sa deje)

26. augusta 2025
Lidl

Lidl sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. TOTO nejedzte a vráťte do obchodu

6. augusta 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?