TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky

Obchodné reťazce jeden po druhom menia ponúkané služby. Chcú ušetriť životné prostredie.

30. októbra 2024 13:55
Lukáš Zachar
30. októbra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Lidl zrušil svoj štvrťkový papierový leták, všetky akcie budú v hlavnom pondelkovom letáku
  • Kaufland umožňuje zákazníkom zvoliť si, či chcú potvrdenie z platobného terminálu
  • Tesco prešlo na výlučne digitálne letáky už začiatkom roka 2023

V súčasnej dobe dochádza k významným zmenám v spôsoboch, akými obchodné reťazce komunikujú so svojimi zákazníkmi. Lidl oznámil, že ruší jeden zo svojich pravidelných papierových letákov, čím sa pripojil k trendu, ktorý už pred časom zaviedol Kaufland. Oba reťazce, patriace pod nemeckú skupinu Schwarz Group, tak zjednotili svoju marketingovú stratégiu smerom k digitalizácii a ekologickejšiemu prístupu.

Zmena v komunikácii so zákazníkmi

Obchodné reťazce tradične využívali tlačené letáky na propagáciu svojich akciových ponúk a zliav. Tieto materiály sa pravidelne distribuovali do domácností a boli dostupné aj priamo v predajniach. V čase vysokej inflácie sa záujem zákazníkov o výhodné nákupy ešte viac zvýšil, čo viedlo k častejšiemu sledovaniu týchto ponúk.

Väčšina obchodov vydáva hlavný leták každý týždeň, často doplnený o krátkodobejšie akcie. Lidl sa však rozhodol zefektívniť túto komunikáciu a zrušil svoj štvrtkový leták. Všetky akciové ponuky sú teraz sústredené do jedného hlavného letáku, ktorý platí od pondelka. Zákazníci tak dostanú prehľad všetkých zliav a noviniek v jednom materiáli, čo zjednodušuje ich orientáciu v ponuke.

Lidl
Zdroj: Depositphotos.com

Ekologický prístup a digitalizácia

Táto zmena nie je len o zjednodušení pre zákazníkov, ale aj o ekologickej zodpovednosti. Lidl dlhodobo preferuje digitálne formy komunikácie. Letáky sú dostupné vo forme emailových newsletterov, prostredníctvom aplikácií, na sociálnych sieťach či priamo na webovej stránke reťazca. Tento prístup nielen šetrí papier, ale umožňuje aj rýchlejšiu aktualizáciu ponúk a interaktívnejšiu komunikáciu so zákazníkmi.

Neprehliadnite

Biedronka
SMUTNÁ správa: Biedronka odložila otvorenie predajní na Slovensku!
Lidl Smart Home: Premena domácnosti na inteligentnú vôbec nemusí byť drahou záležitosťou
Kaufland, aktuálne, štrajk, Poľsko
Kaufland oznámil VEĽKÚ novinku: TOTO bude platiť v každej predajni!

Podobný krok urobila aj spoločnosť Tesco, ktorá už na začiatku roku 2023 prešla výlučne na digitálne letáky. Spoločnosť týmto rozhodnutím ušetrí ročne tisíce ton papiera. Zákazníkov motivuje k registrácii v Clubcard aplikácii, kde môžu získať personalizované ponuky a výhody šité na mieru ich nákupným zvyklostiam.

Inovácie v oblasti pokladničných dokladov

Ekologické snahy obchodných reťazcov však nekončia pri letákoch. Kaufland nedávno predstavil novinku, ktorá umožňuje zákazníkom rozhodnúť sa, či si želajú vytlačiť potvrdenie z platobného terminálu po platbe kartou. Pri pokladni majú možnosť zvoliť si túto preferenciu, čo vedie k zníženiu spotreby papiera a redukcii odpadu.

Ak sa zákazník rozhodne potvrdenie nevytlačiť, pokladničný blok bude kratší, čo opäť prispieva k šetreniu zdrojov. Tento systém funguje na všetkých pokladniach, vrátane samoobslužných, a je dostupný pre všetkých zákazníkov, bez ohľadu na to, či využívajú vernostný program.

Budúcnosť bez papierových bločkov

Kaufland zároveň pracuje na ďalšom ekologickom riešení, ktoré umožní zákazníkom využívajúcim mobilnú aplikáciu a vernostnú kartu úplne sa vzdať tlače pokladničných dokladov. Takýto systém už funguje v niektorých iných reťazcoch a umožňuje ukladať bločky digitálne priamo do aplikácie. Zákazníci tak majú prehľad o svojich nákupoch na jednom mieste a prispievajú k ochrane životného prostredia.

Prechod na digitálne formy komunikácie a dokladov prináša viacero výhod. Zákazníci majú okamžitý prístup k aktuálnym ponukám a zľavám, môžu si ich jednoducho prehliadať na svojich smartfónoch či počítačoch. Personalizované ponuky a vernostné programy im navyše poskytujú výhody prispôsobené ich potrebám.

Prečítajte si aj

AI, umelá inteligencia
Vznikla aplikácia, ktorá umožňuje rozprávať sa s mŕtvymi. Poháňa ju umelá inteligencia
Xiaomi Redmi 14C OFICIÁLNE: Veľký displej a štýlový dizajn len za 119 €!
Epic Games dosiahol významný míľnik, registruje viac ako 500 miliónov účtov
Motorola Moto G100 oficiálne: Snapdragon 870 a cena 499 eur
Prvý čipset s grafikou od AMD má debutovať v roku 2023. Ponúkne ho Samsung

Z ekologického hľadiska ide o významný krok smerom k udržateľnosti. Redukcia tlače letákov a bločkov znamená menej spotrebovaného papiera, čo prispieva k ochrane lesov a znižuje množstvo odpadu. Digitalizácia zároveň znižuje emisie spojené s distribúciou tlačených materiálov.

Obchodné reťazce na Slovensku sa aktívne zapájajú do ekologických iniciatív a prispôsobujú svoje stratégie moderným trendom. Prechod na digitálne letáky a doklady je reakciou na požiadavky zákazníkov aj na globálne výzvy v oblasti ochrany životného prostredia. Je pravdepodobné, že podobné kroky budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti, čím sa digitálna komunikácia stane štandardom v retailovom sektore.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, peniaze, zdražovanie Prichádza až 25 % daň: Slováci ju zaplatia štátu povinne (platné od 1. 1. 2025)
Ďalší článok Nothing Phone (2a) Plus Community Edition Smartfón vytvorený komunitou: Nothing predstavuje unikátne zariadenie, vyrobí sa len 1 000 kusov!

Najčítanejšie

peniaze, bankovky, mince, euro, príspevok
Finančná správa oznámila tvrdé kontroly. Ľudí čaká nepríjemná návšteva aj pokuty
5. decembra 2025
peniaz, peniaze, euro, bankovky, DPH, konsolidácia
Ľuďom na účty príde vyše 270 €. O peniaze treba požiadať do konca roka
5. decembra 2025
Palivo, nafta, benzín
Končí veľká sieť čerpacích staníc. Všetky preberie konkurencia
6. decembra 2025
Rýchlostný radar, cestné kamery
Nové radary sú neúprosné, vodičom rozdávajú pokutu za pokutou. Tu ich nájdete
6. decembra 2025

Najnovšie články

  • Slovákom sa rúcajú sny o vyšších platoch. Realita v roku 2026 bude podľa odborníka drsnejšia
  • Zaviedli prísne pokuty. Vstup do tohto mesta bez povolenia vás môže vyjsť takmer 730 eur
  • Nové pravidlá EÚ zmenia spôsob, ako platíme. Banka môže stopnúť vašu transakciu
  • Štát spravil veľkú chybu. Ľuďom za prácu sľuboval 100 % príplatok, teraz to ide rušiť
  • Chystá sa zmena intervalu STK. Ľudia s takýmito autami majú smolu

Bude sa vám páčiť

diaľničné známky, diaľničná známka

Ročná diaľničná známka len za 21 eur vyvolala ošiaľ. Predával ju známy reťazec

4. decembra 2025
Lidl

Lidl láka na veľkú novinku. Bude v každej predajni

27. novembra 2025

Lidl otvoril najväčšiu predajňu na Slovensku. Má podzemné parkovisko aj extra široké uličky

27. novembra 2025
parkovanie, platené parkovanie

Totálne im PRASKLI nervy: Obľúbené obchody spoplatnili parkovanie, vraj to inak nejde

17. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?