TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky

Obchodné reťazce jeden po druhom menia ponúkané služby. Chcú ušetriť životné prostredie.

30. októbra 2024 13:55
Lukáš Zachar
30. októbra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Lidl zrušil svoj štvrťkový papierový leták, všetky akcie budú v hlavnom pondelkovom letáku
  • Kaufland umožňuje zákazníkom zvoliť si, či chcú potvrdenie z platobného terminálu
  • Tesco prešlo na výlučne digitálne letáky už začiatkom roka 2023

V súčasnej dobe dochádza k významným zmenám v spôsoboch, akými obchodné reťazce komunikujú so svojimi zákazníkmi. Lidl oznámil, že ruší jeden zo svojich pravidelných papierových letákov, čím sa pripojil k trendu, ktorý už pred časom zaviedol Kaufland. Oba reťazce, patriace pod nemeckú skupinu Schwarz Group, tak zjednotili svoju marketingovú stratégiu smerom k digitalizácii a ekologickejšiemu prístupu.

Zmena v komunikácii so zákazníkmi

Obchodné reťazce tradične využívali tlačené letáky na propagáciu svojich akciových ponúk a zliav. Tieto materiály sa pravidelne distribuovali do domácností a boli dostupné aj priamo v predajniach. V čase vysokej inflácie sa záujem zákazníkov o výhodné nákupy ešte viac zvýšil, čo viedlo k častejšiemu sledovaniu týchto ponúk.

Väčšina obchodov vydáva hlavný leták každý týždeň, často doplnený o krátkodobejšie akcie. Lidl sa však rozhodol zefektívniť túto komunikáciu a zrušil svoj štvrtkový leták. Všetky akciové ponuky sú teraz sústredené do jedného hlavného letáku, ktorý platí od pondelka. Zákazníci tak dostanú prehľad všetkých zliav a noviniek v jednom materiáli, čo zjednodušuje ich orientáciu v ponuke.

Lidl
Zdroj: Depositphotos.com

Ekologický prístup a digitalizácia

Táto zmena nie je len o zjednodušení pre zákazníkov, ale aj o ekologickej zodpovednosti. Lidl dlhodobo preferuje digitálne formy komunikácie. Letáky sú dostupné vo forme emailových newsletterov, prostredníctvom aplikácií, na sociálnych sieťach či priamo na webovej stránke reťazca. Tento prístup nielen šetrí papier, ale umožňuje aj rýchlejšiu aktualizáciu ponúk a interaktívnejšiu komunikáciu so zákazníkmi.

Neprehliadnite

Lidl
POZOR: Lidl vydal varovanie. TOTO okamžite doneste späť, peniaze dostanete aj bez bloku
Lidl Smart Home: Premena domácnosti na inteligentnú vôbec nemusí byť drahou záležitosťou
nákupy potravín, slovenské potraviny, slovenské výrobky
Nakúpite aj cez sviatky? TAKTO budú vyzerať otváracie hodiny! (PREHĽAD)

Podobný krok urobila aj spoločnosť Tesco, ktorá už na začiatku roku 2023 prešla výlučne na digitálne letáky. Spoločnosť týmto rozhodnutím ušetrí ročne tisíce ton papiera. Zákazníkov motivuje k registrácii v Clubcard aplikácii, kde môžu získať personalizované ponuky a výhody šité na mieru ich nákupným zvyklostiam.

Inovácie v oblasti pokladničných dokladov

Ekologické snahy obchodných reťazcov však nekončia pri letákoch. Kaufland nedávno predstavil novinku, ktorá umožňuje zákazníkom rozhodnúť sa, či si želajú vytlačiť potvrdenie z platobného terminálu po platbe kartou. Pri pokladni majú možnosť zvoliť si túto preferenciu, čo vedie k zníženiu spotreby papiera a redukcii odpadu.

Ak sa zákazník rozhodne potvrdenie nevytlačiť, pokladničný blok bude kratší, čo opäť prispieva k šetreniu zdrojov. Tento systém funguje na všetkých pokladniach, vrátane samoobslužných, a je dostupný pre všetkých zákazníkov, bez ohľadu na to, či využívajú vernostný program.

Budúcnosť bez papierových bločkov

Kaufland zároveň pracuje na ďalšom ekologickom riešení, ktoré umožní zákazníkom využívajúcim mobilnú aplikáciu a vernostnú kartu úplne sa vzdať tlače pokladničných dokladov. Takýto systém už funguje v niektorých iných reťazcoch a umožňuje ukladať bločky digitálne priamo do aplikácie. Zákazníci tak majú prehľad o svojich nákupoch na jednom mieste a prispievajú k ochrane životného prostredia.

Prechod na digitálne formy komunikácie a dokladov prináša viacero výhod. Zákazníci majú okamžitý prístup k aktuálnym ponukám a zľavám, môžu si ich jednoducho prehliadať na svojich smartfónoch či počítačoch. Personalizované ponuky a vernostné programy im navyše poskytujú výhody prispôsobené ich potrebám.

Prečítajte si aj

Hrozivé predpovede odborníka: Koniec čipovej krízy je v nedohľadne, môže trvať celé roky
Aplikácia Fotky Google na Android 9 Pie a 8 Oreo získava tmavý režim
Nielen smartfóny: Xiaomi má 100” televízor so šialene výhodnou cenou!
Realme Flash: Prvý Android smartfón s magnetickým bezdrôtovým nabíjaním na obzore
AKTUÁLNE: Je KONIEC. V mnohých mestách na Slovensku nečakane končí ikonická služba!

Z ekologického hľadiska ide o významný krok smerom k udržateľnosti. Redukcia tlače letákov a bločkov znamená menej spotrebovaného papiera, čo prispieva k ochrane lesov a znižuje množstvo odpadu. Digitalizácia zároveň znižuje emisie spojené s distribúciou tlačených materiálov.

Obchodné reťazce na Slovensku sa aktívne zapájajú do ekologických iniciatív a prispôsobujú svoje stratégie moderným trendom. Prechod na digitálne letáky a doklady je reakciou na požiadavky zákazníkov aj na globálne výzvy v oblasti ochrany životného prostredia. Je pravdepodobné, že podobné kroky budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti, čím sa digitálna komunikácia stane štandardom v retailovom sektore.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, peniaze, zdražovanie Prichádza až 25 % daň: Slováci ju zaplatia štátu povinne (platné od 1. 1. 2025)
Ďalší článok Nothing Phone (2a) Plus Community Edition Smartfón vytvorený komunitou: Nothing predstavuje unikátne zariadenie, vyrobí sa len 1 000 kusov!

Najčítanejšie

Mimoriadne
KONIEC je tu: Po 10 rokoch aj Slovákom zrušia extrémne dôležitú vec (platné 14. októbra)
15. septembra 2025
mimoriadne, EÚ
EÚ posiela extrémne TVRDÚ ranu: To, čo sa stane teraz, si pamätajú len veteráni
14. septembra 2025
Peniaze, euro, bankovky, mince
Pripravte si peňaženky: Banka z ničoho nič zvýšila dôležitý poplatok o 50 € (+ ďalšie zmeny)
14. septembra 2025
Aktuálne, Slovensko, štát
MIMORIADNE: Urýchlene si skontrolujte chladničky. Odhalili nebezpečný výrobok plný olova (+ foto)
13. septembra 2025

Najnovšie články

  • Nebude čas protestovať: Vláda zvažuje RADIKÁLNY krok, ktorý ovplyvní životy všetkých Slovákov
  • AKTUÁLNE: Cena elektriny a plynu sa MENÍ opäť k horšiemu. Horšie to už dlho nebolo
  • HONOR vo svete AI: Ako spraviť viac pri menšej námahe? Máme návod (2. časť)
  • POZOR: Spustili nový typ STK. Je OBROVSKÝM postrachom vodičov (čo je nové)
  • POZOR: Vypnú elektrinu aj nepôjde ani voda! ZOZNAM adries, ktoré sa musia pripraviť na rozsiahly výpadok

Bude sa vám páčiť

potraviny, pozor, falšované potraviny, nevyhovujúci výrobok, syry, SOI

Slovenská inšpekcia ostala v šoku: Obchody klamali v stovkách prípadov, často si pýtali viac ako mali

29. augusta 2025
Lidl

Obľúbené reťazce Slovákov v obrovských problémoch. Musia ísť pred súd (čo sa deje)

26. augusta 2025
Lidl

Lidl sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. TOTO nejedzte a vráťte do obchodu

6. augusta 2025
Lidl

Lidl ŠOKUJE konkurenciu: To, čo otvorí v Európe, nemá konkurenciu

16. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?