TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Európska automobilová veľmoc je v koncoch: Situácia je extrémne vážna, konajú sa krízové rozhovory
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Európska automobilová veľmoc je v koncoch: Situácia je extrémne vážna, konajú sa krízové rozhovory

Nemecký automobilový priemysel sa trápi početnými problémami. Hlavnou príčinou má byť slabší dopyt na čínskom trhu.

24. septembra 2024 0:20
Roman Drexler
24. septembra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Automobilový priemysel v Nemecku si neprežíva najšťastnejšie obdobie
  • Vláda sa zaoberá viacerými vážnymi problémami
  • Najviac ich má pociťovať koncern Volkswagen

Svet automobilového priemyslu v poslednom období nie je bohatý len na dobré správy. Svoje by o tom vedelo povedať Nemecko, najsilnejšia európska ekonomika a zároveň automobilová veľmoc tohto regiónu. Tu sa totiž automobilový priemysel potýka s vážnymi problémami, ktoré nie a nie vyriešiť. Situácia má byť dokonca natoľko vážna, že sa začali viesť krízové rozhovory, informuje denník Teraz.sk.

Väčšina problémov nemeckého automobilového priemyslu má plynúť zo slabého dopytu z Číny. A žiaľ, nezdá sa, že by sa to malo v blízkej dobe zmeniť. S touto nepotešujúcou informáciou pôvodne prišiel priamo Robert Habeck, minister hospodárstva. Berlín má preto aktuálne zvažovať rôzne možnosti, ako podporiť rast automobilového priemyslu.

Neprehliadnite

euro, peniaze, bankovky, mince, daň, poplatok, štát, povinnosť, nižšia DPH, príspevok
Slovákom príde odmena až 800 €. Štát ju vyplatí skôr, než sa čakalo (čo treba vedieť)
Koľko zaplatíte za výmenu batérie v elektromobile? Kúpili by ste za to novú Octaviu
Elektromobil, elektromobily
Konkurencia je v šoku: Číňania vyvinuli batériu pre elektromobily, ktorá vydrží až 50 rokov

Podľa Habecka situáciu Nemecka ako proexportne orientovanej ekonomiky komplikuje predovšetkým slabá globálna ekonomika. Uviedol to v nadväznosti na rokovania, ktorého sa zúčastnili zástupcovia automobilového priemyslu, a počas ktorého sa hovorilo o štrukturálnych výzvach v súvislosti s prechodom na elektrický pohon, resp. elektrické vozidlá.

NEWSBYTE
Slovenská pošta prekvapila tvrdými zmenami: Rušenie pobočiek a revolúcia v službách zasiahne tisíce zákazníkov

Slovenská pošta prekvapila tvrdými zmenami: Rušenie pobočiek a revolúcia v službách zasiahne tisíce zákazníkov

Hymna pod lupou: Nové spracovanie spôsobilo rozruch, môže byť v ROZPORE so zákonom

Hymna pod lupou: Nové spracovanie spôsobilo rozruch, môže byť v ROZPORE so zákonom

Vodiči, POZOR: Nová aplikácia dokáže merať rýchlosť áut len pomocou mobilu. Zmení to pravidlá na cestách?

Vodiči, POZOR: Nová aplikácia dokáže merať rýchlosť áut len pomocou mobilu. Zmení to pravidlá na cestách?

Slovenská pošta prekvapila tvrdými zmenami: Rušenie pobočiek a revolúcia v službách zasiahne tisíce zákazníkov
Slovenská pošta prekvapila tvrdými zmenami: Rušenie pobočiek a revolúcia v službách zasiahne tisíce zákazníkov
Hymna pod lupou: Nové spracovanie spôsobilo rozruch, môže byť v ROZPORE so zákonom
Hymna pod lupou: Nové spracovanie spôsobilo rozruch, môže byť v ROZPORE so zákonom
Vodiči, POZOR: Nová aplikácia dokáže merať rýchlosť áut len pomocou mobilu. Zmení to pravidlá na cestách?
Vodiči, POZOR: Nová aplikácia dokáže merať rýchlosť áut len pomocou mobilu. Zmení to pravidlá na cestách?

Problémy nemeckého automobilového priemyslu sa majú prejavovať na viacerých kľúčových frontoch. Týkajú sa napríklad vysokých výrobných nákladov, ako aj zmieneného prechodu na elektromobily, ale aj slabnúceho dopytu zo strany Číny.

Najviac sa trápi Volkswagen

Ako sme avizovali v našom dávnejšom článku, ktorý nájdete na tomto odkaze, vážnosť situácie sa najviac prejavuje na stave koncenu Volkswagen. Ten začiatkom tohto mesiaca oznámil, že skúma rôzne spôsoby, akými by mohol čo najskôr a čo najviac znížiť náklady. V rámci tohto procesu bolo po prvýkrát v 87-ročnej histórii podniku rozhodnuté o zatvorení poniektorých nemeckých závodov. Automobilka vraj taktiež žiadala dotácie, ktoré by jej pomohli preklenúť klesajúci dopyt po elektromobiloch. Oliver Blume, generálny riaditeľ Volkswagenu, skonštatoval, že existuje šanca rýchlej pomoci pre priemysel.

V tomto bode môžeme premostiť späť k zmieneným rokovaniam, ktorých sa okrem ministra Habecka zúčastnili aj zástupcovia automobiliek, významných dodávateľov, združenia automobilového priemyslu VDA a odborov. Volkswagen údajne žiadal vládu, aby obyvateľom poskytla dotácie na nákup elektrických vozidiel vo výške 4 000 eur, ak aj výrobca poskytne zľavu vo výške 2 000 eur. Minister sa neskôr odmietol vyjadriť na adresu možných dotácií, pričom zdôraznil potrebu dlhodobého plánovania. Taktiež varoval pred rýchlymi riešeniami, ktoré v krátkodobom časovom horizonte síce pomôžu oživiť trh, avšak po ich skončení predaj opäť klesne.

Nabíjanie elektromobilu
Elektromobil (ilustr. obr.) | Zdroj: Depositphotos

A to stále nie je všetko. Dôležitou otázkou je aj regulácia oxidu uhličitého (CO2) v Európe, na čo poukázal Ola Kallenius, generálny riaditeľ automobilky Mercedes-Benz, pre finančný denník Handelsblatt. Habeck uviedol, že sa diskutovalo o možnosti predloženia návrhu na revíziu emisných noriem Európskej únie (EÚ), avšak nateraz vraj nemôže nič sľúbiť.

Potreba čo najrýchlejšieho a čo najefektívnejšieho riešenia je však evidentná. Aj Mercedes a BMW v priebehu posledných týždňov pristúpili k zníženiu svojich prognóz ohľadne príjmov. Aj v týchto prípadoch má byť (čiastočne) na vine slabý predaj, resp. dopyt na území Číny.

Pod tento pre Nemecko negatívny trend na čínskom trhu sa vo veľkej miere podpisujú štedré dotácie tamojšej vlády. Čínski výrobcovia vďaka nim dokázali prejsť na elektrické vozidlá rýchlejším tempom.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Sledovanie TV Operátori nemajú na výber: Na Slovensku od novembra KONČÍ ďalšia TV stanica
Ďalší článok Smutné správy: Samsung na Slovensko zrejme nikdy neprinesie túto špičkovú technológiu

Najčítanejšie

Elektrina
AKTUÁLNE: Potvrdili NOVÉ ceny elektriny pre Slovákov. Zmena príde od septembra (čo sa deje)
28. júla 2025
Peniaze, euro, bankovky
Veľká časť Slovákov sa bude mať lepšie. Štát im každý mesiac vyplatí viac peňazí (+ nové sumy)
29. júla 2025
Aktuálna správa
POZOR: Českí hygienici vydali dôležité varovanie. Týka sa aj Slovákov!
29. júla 2025
Tankovanie, nafta, benzín
Je tu TVRDÝ zákaz: Čerpačky autám starším ako 15 rokov NEUMOŽNIA natankovať
29. júla 2025

Najnovšie články

  • POZOR: Slovenská pošta čelí KRÍZE. Vydala tvrdé rozhodnutie, ovplyvní tisíce ľudí
  • Oheň na streche: Nová slovenská hymna má problém, zrejme PORUŠUJE zákon
  • Vodiči, POZOR: Na cestách sú nové radary. Policajti dostali obrovského pomocníka
  • Takto pri predaji telefónu získate aj o STOVKY eur viac: Skoro nikto o tom nevie a len málokto to kontroluje (NÁVOD)
  • Redizajn desaťročia? Takto má vyzerať iPhone 17 Pro, Apple volí odvážny krok (+ FOTO)

Bude sa vám páčiť

Donald J. Trump, recipročné clo

Obchodná vojna sa odkladá: Američania odklepli zmenu, ktorú nikto nečakal

30. júla 2025
Mimoriadne, peniaze, operátor, ceny

O prácu príde 230 000 Slovákov: Blíži sa najväčšia KRÍZA v dejinách samostatnej republiky (čo sa deje)

30. júla 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne

POZOR: Zmenili pravidlá STK. Okresné úrady posielajú pokuty na 330 €, tisíce Slovákov netušia, prečo

30. júla 2025
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta

Slovensko speje do existenčnej krízy: Každodenná bieda klope na dvere (čo sa deje)

29. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?