TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Xiaomi neprestáva udivovať: Tento rok vraj prinesie ešte jeden elektromobil, poznáme detaily!
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Xiaomi neprestáva udivovať: Tento rok vraj prinesie ešte jeden elektromobil, poznáme detaily!

10. apríla 2024 12:58
Roman Drexler
10. apríla 2024
Zdieľať
5 min
Zdieľať

Xiaomi koncom minulého mesiaca oficiálne uviedlo do predaja svoj vôbec prvý rad elektromobilov. Modely s označením SU7 učarovali ako dizajnom, tak aj solídnym výkonom a softvérovými funkciami. Pre spoločnosť išlo a vlastne stále ide o ohromný úspech. Teraz sa však dozvedáme, že na tento rok s elektromobilmi ešte neskončila. V poslednom kvartáli má vydať minimálne ešte jeden model. Údajne pôjde o SUV, píše server CarNewsChina.com.

Úspešný debut SU7

Xiaomi koncom marca uviedlo do predaja hneď tri elektromobily, a to SU7, SU7 Pro a SU7 Max. S nádherným vizuálom a vysokým výkonom možno rátať vo všetkých troch prípadoch. Samozrejme, panujú medzi nimi určité rozdiely – základný SU7 má pomalšie zrýchlenie a nižšiu maximálnu rýchlosť. Podrobnejšie technické parametre si spomenieme len letmo, keďže sme sa im rozsiahlo venovali v samostatnom článku.

Čínsky výrobca má v úmysle stať sa jednou z piatich najväčších automobiliek na svete. A možno povedať, že modely SU7 sú v tomto smere správnym krokom. Zvolil totiž nielen správne komponenty, ale aj správne ceny. Konkrétne základný model bol v Číne uvedený za 215 900 jüanov, čo v prepočte vychádza na zhruba 27 600 eur. Model SU7 Pro dostal cenu 245 000 jüanov alebo 31 500 eur, zatiaľ čo najlepšie vybavený SU7 Max bol uvedený za 299 900 jüanov alebo 38 400 eur.

NEWSBYTE
Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?

Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?

Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

Samsung šokoval fanúšikov: Galaxy Z Fold7 prišiel o S Pen, návrat je otázny

Samsung šokoval fanúšikov: Galaxy Z Fold7 prišiel o S Pen, návrat je otázny

Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?
Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?
Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov
Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov
Samsung šokoval fanúšikov: Galaxy Z Fold7 prišiel o S Pen, návrat je otázny
Samsung šokoval fanúšikov: Galaxy Z Fold7 prišiel o S Pen, návrat je otázny
Xiaomi SU7 Max
Xiaomi SU7 Max | Zdroj: Lukáš Zachar (TECHBYTE.sk)

V prípade SU7 je hlavným konkurentom nik iný, než Tesla, konkrétne jej Model 3. Či sú novinky od Xiaomi lepšie, ukážu až prvé recenzie. Minimálne v dojazde však majú navrch – zatiaľ čo Model 3 je vybavený 60 kWh batériou s inzerovaným dojazdom 606 km, SU7 používa článok s kapacitou 73,6 kWh a dojazdom 700 km.

Novinky od Xiaomi oslovili mnohých, o čom svedčí aj počet prvých objednávok. Len v priebehu 27 minút od predstavenia spoločnosť evidovala až 50 000 pevných objednávok, čo je skutočne ohromujúci výkon.

Peniaze nie sú problém

Elektromobily SU7 možno považovať za úspech aj napriek tomu, že Xiaomi aspoň v tomto roku nebudú zarábať. Práve naopak, každý model predáva so stratou. Na jeden predaný kus má doplácať z vlastného vrecka až 8 600 eur. Čistá strata nových vozidiel sa podľa predbežných odhadov v priebehu 2024 vyšplhá až na 522 miliónov eur.

Xiaomi však má dobré finančné základy aj perspektívy. Analytici tvrdia, že vďaka svojim bohatým skúsenostiam s výrobou smartfónov môže v budúcnosti nadobudnúť kľúčové strategické výhody, a to napríklad aj v segmente inteligentných navigačných panelov.

Xiaomi SU7 Max | Zdroj: Lukáš Zachar (TECHBYTE.sk)

Čínsky gigant si očividne s peniazmi neláme hlavu, keďže podľa nových informácií má v priebehu tohto roka vydať ešte aspoň jeden elektromobil.

Neprehliadnite

Android 16
POZOR: Máte jeden z týchto telefónov? Android 16 nedorazí na stovky obľúbených smartfónov! (ZOZNAM)
EÚ, zákaz vjazdu
Potvrdili ZÁKAZ benzínových áut: EÚ našla dosť dôkazov (+ dátum)
Radikálna zmena pravidiel: Koniec kontrol STK! Za EXTRÉMNE nízky ročný poplatok dostane potvrdenie každý

Po stopách trendu

Podľa zdrojov magazínu MyDrivers má Xiaomi aktuálne k dispozícii dve platformy, na ktorých môže budovať svoje elektromobily. Jedna z nich sa opiera o technológiu E-REV, ktorá ponúka predĺžený dojazd, a to vďaka spaľovaciemu motorčeku, ktorý síce nie je pripojený ku kolesám, ale dokáže priebežne dobíjať batériu, prípadne môže fungovať ako podporný systém pre elektrický motor.

Konkrétne v Číne túto technológiu spopularizovala spoločnosť Li Auto. Tá vyrába a predáva výhradne SUV modely, pričom všetky z nich používajú E-REV. A stojí za zmienku, že táto stratégia sa automobilke náramne vypláca – v roku 2023 na území Číny predala až 400 000 vozidiel, pričom na rok 2024 naplánovala až dvojnásobný nárast, teda 800 000 predaných vozidiel.


Prečítajte si tiež:

  • Humanoidní roboti v praxi: Takto ich vo výrobe využíva čínska automobilka Nio!
  • Dlhší dojazd za nižšiu cenu: Známa čínska automobilka čoskoro uvedie batériu novej generácie!
  • Nová batéria má záruku až 1,5 milióna km jazdy. Priemernému elektromobilu by vystačila na vyše 100 rokov

Minulý mesiac však spravila prešľap. Konkrétne 1. marca svoje prvé čisto elektrické auto, ktoré nebolo typu SUV. A hoci sa okolo neho budil veľký rozruch, trh ho nakoniec neprijal so zrovna otvorenou náručou. Kvôli nízkemu úvodnému dopytu musela spoločnosť znížiť svoje očakávania, čo sa týka objemu predaja v roku 2024, a to na 560 000 až 640 000 vozidiel.

Xiaomi sa malo poučiť z chyby svojho kolegu. Údajne rozhodlo, že jej nadchádzajúci elektromobil, čiže už zmienené SUV, bude používať technológiu E-REV. Zdroje tvrdia, že toto rozhodnutie je správne, keďže popularita SUV v Číne rýchlo stúpa. Dôkazom sú napríklad aj štatistiky Tesly – v Číne jej zabezpečuje trhový podiel najmä Model Y.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Extrémne ceny: Slováci majú unikátnu možnosť získať DOŽIVOTNÉ licencie za 6 €. Míňajú sa veľmi rýchlo!
Ďalší článok Pozor, Windows POZOR: Windows trpel až 150 bezpečnostnými chybami!

Najčítanejšie

peniaze, blesková správa
Zobudíme sa do zlého sna: POTVRDILI ďalšie zvýšenie cien. Slováci budú viac platiť za absolútne základnú vec
13. júla 2025
Dopravná značka ZBE
Vodiči, POZOR: Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu 200 €
13. júla 2025
Radar
Tu radšej dávajte pozor: Nasadili 450 rýchlostných radarov, vodiči im neujdú, pokuty počítajú v MILIÓNOCH eur
13. júla 2025
Vylialo sa 100 000 litrov rádioaktívnej vody: Potvrdili únik z najväčšieho jadrového reaktoru v Európe
14. júla 2025

Najnovšie články

  • AKTUÁLNE: Ďalšia POHROMA na Slovensku. Veľká IT firma prepúšťa, 150 ľudí ostane bez práce
  • POZOR: Slováci prídu o peniaze ako nikdy predtým. Čo sa s tým dá spraviť? Skoro nič (+ čísla)
  • SKVELÁ správa: Slováci dostanú na výplate VIAC peňazí, je za tým jednoduchá matematika (čo sa deje)
  • Samsung ochudobnil Galaxy Z Fold7 o kľúčovú funkciu. Mnohí to nechápu
  • Nová daň je brutálna: Ceny sa na Slovensku zo dňa na deň zvýšili o 100 %

Bude sa vám páčiť

Vlastníctvo auta má SKONČIŤ: Za každý prejdený kilometer máme platiť takmer 0,10 €

12. júla 2025

NOČNÁ MORA pre motoristov: Staršie autá majú na STK chodiť 2x ročne

12. júla 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne

Vodiči, POZOR: V roku 2025 sa zmenilo EXTRÉMNE dôležité pravidlo. Toto je po novom zakázané, čelíte pokute

12. júla 2025
Neta Aya

Elektromobil s dojazdom „400 kilometrov“ nevydržal ani dva roky: Dnes prejde len 40, výrobca nemá novú batériu

11. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?