TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: YouTube jednoducho chce, aby sme pozerali reklamy. Po novom to skúša aj touto prefíkanou zmenou
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

YouTube jednoducho chce, aby sme pozerali reklamy. Po novom to skúša aj touto prefíkanou zmenou

4. decembra 2023 11:47
Roman Drexler
4. decembra 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať

YouTube majú posledné týždne a mesiace v zuboch mnohí používatelia, predovšetkým kvôli jeho snahe nútiť ich k sledovaniu reklám. Nedávno v rámci tejto „iniciatívy“ učinil celkom radikálny krok – zakázal používanie blokovačov reklám. To ale rozhodne nie je jediný spôsob, akým svoju snahu podporuje. Po novom to skúša aj jemnejšie, a to miernym skomplikovaním preskakovania inzercie, píše Android Police.

Prejsť na:

  1. Menej viditeľné, menej lákavé
  2. Inzercia je kľúčová
  3. Boj sa vyostruje

Reklamy na YouTube sú dnes súčasťou takmer každého jedného videa. Platí pritom, že niektoré z nich možno po 5 sekundách preskočiť. Slúži k tomu tlačidlo, ktoré sa po uplynutí íčasovača zobrazí pri pravom dolnom rohu videa.

Menej viditeľné, menej lákavé

Čím sa tento proces komplikuje? YouTube sa rozhodol, že upraví dizajn tlačidla na preskakovanie reklám tak, aby bolo menej viditeľné. Zmenu začala pôvodne testovať ešte počas leta. Výsledný výtvor je tlačidlo, ktoré je v porovnaní s tým predošlým menšie asi o štvrtinu a namiesto obdĺžnika má tvar pilulky.

Nový vizuál tlačidla na preskočenie reklám sa aktuálne zavádza na širokej škále zariadení v rôznych regiónoch. Diváci si ho teda všimnú ako na smartfónoch, tak aj na počítačoch.

YouTube sa ďalej snažil zhoršiť jeho viditeľnosť aj miernou úpravou textu a písma vo vnútri tlačidla. Po novom uvádza len slovo „Preskočiť“.

Inzercia je kľúčová

YouTube robí všetko pre to, aby ľudia buď sledovali reklamy, alebo aby si predplácali prémiové členstvo v podobe YouTube Premium. Z biznisového hľadiska sa to dá pochopiť, nakoľko reklamy platforme generujú nemalé príjmy, z ktorých následne financuje svojich zamestnancov, prevádzku, vývoj nových funkcií, ako aj tvorcov, ktorí na nej pôsobia. Na reklamách dnes pritom nefunguje len YouTube, ale prakticky všetky veľké sociálne siete.

Platí pritom, že čím má reklama väčší dosah, tým viac peňazí vygeneruje. Preto sa YouTube silou-mocou snaží, aby ju ľudia nepreskakovali a ani sa jej inak nevyhýbali. A ak nedajú inak, nech to aspoň robia „správne“ a predplatia si YouTube Premium.

Boj sa vyostruje

YouTube v priebehu posledných mesiacov vymyslel viacero spôsobov, akými sa snaží ľudí dotlačiť k sledovaniu reklám. Azda tú najväčšiu pozornosť strhlo rozhodnutie vydať zákaz používania akéhokoľvek blokovača reklám. Ak platforma zistí, že používateľ má aktívny takýto blokovač, upozorní ho, že kým ho nevypne, videá si jednoducho nepozrie.

Neprehliadnite

Gmail
Gmail práve získal GENIÁLNU funkciu: TOTO príde aj na Slovensko!
YouTube Premium
YouTube zavádza novinku, ktorú budú Slováci nenávidieť. TOTO bude inak než doteraz
YouTube
POZOR: YouTube spustí tichý experiment. AI vás bude skenovať, chce zistiť citlivý detail

Pochopiteľne, tento krok sa stretol s masívnou spätnou väzbou, hoci v mnohých prípadoch rozhodne nie veľmi pozitívnou. Zmena politiky ohľadne blokovačov reklám je už dlhšie aktívna aj na Slovensku.

Sú tu však aj podozrenia, že o niektorých nástrojoch platforma neinformuje, no aj napriek tomu ich uplatňuje. Minulý mesiac sme ťa prostredníctvom samostatného článku informovali, že YouTube sa načíta pomalšie niektorým používateľom, ktorí ku platforme pristupujú cez prehliadače Firefox a Edge. Používatelia si všimli, že po kliknutí na video sa im až 5 sekúnd zobrazovala len čierna obrazovka a až následne sa prehral žiadaný záznam.  

YouTube logo
Zdroj: YouTube

Išlo o celkom pozoruhodný úkaz, nakoľko na používatelia prehliadača Chrome si žiadneho takéhoto oneskorenia nevšimli. Z toho vzniklo podozrenie, že môže ísť o akýsi neohlásený experiment platformy, nakoľko používateľská základňa dotknutých prehliadačov je relatívne malá.

Tí zvedavejší používatelia sa rozhodli situáciu analyzovať viac do hĺbky. A prišli s celkom znepokojivým zistením – v JavaScript kóde pre klienta YouTube našli zátvorky, medzi ktorými bolo vložené umelo vytvorené oneskorenie prehrávania videí. Sedel aj čas – 5 sekúnd.

YouTube však túto teóriu vyvrátil a prehlásil, že pomalšie načítanie videí spôsobujú blokovače reklám. „Aby sme podporili rozmanitý ekosystém tvorcov na celom svete a umožnili miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube, začali sme snahu vyzvať divákov so zapnutými blokovačmi reklám, aby povolili reklamy na YouTube alebo vyskúšali službu YouTube Premium,“ uviedla platforma pre Android Authority. „Používatelia, ktorí majú nainštalované blokovače reklám, môžu zaznamenávať neoptimálne sledovanie bez ohľadu na prehliadač, ktorý používajú.“

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Apple bude štedrý: Túto šikovnú funkciu z iPhone 15 Pro prinesie do základných modelov
Ďalší článok POZOR: Takto okradli 70-ročnú seniorku zo Slovenska. Chcela investovať do kryptomien, prišla o 23 100 €

Najčítanejšie

Mimoriadne
KONIEC je tu: Po 10 rokoch aj Slovákom zrušia extrémne dôležitú vec (platné 14. októbra)
15. septembra 2025
Mimoriadne
AKTUÁLNE: Brutálny útok bol silnejší, než si mysleli. Mnohí Slováci sa dozvedeli zlú správu (čo sa deje)
16. septembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
POZOR: Spustili nový typ STK. Je OBROVSKÝM postrachom vodičov (čo je nové)
16. septembra 2025
Mimoriadne, plyn
MIMORIADNE: Vláda odklepla, komu v roku 2026 prispeje na DRAHÉ energie. Verdikt vás nepoteší
17. septembra 2025

Najnovšie články

  • POZOR: Absolútne základná vec trhá cenové rekordy. Treba kupovať hneď, alebo radšej počkať? (+ vyhliadky)
  • Vypočítali, koľko Slovákov žije od výplaty k výplate. Číslo, s ktorým prišli, je na zaplakanie
  • Ruský plyn na Slovensku: Štát POTVRDIL, aká budúcnosť nás čaká
  • Vodiči, POZOR: Chystáte sa prezúvať? Tieto pneumatiky prežijú všetko, aj vám dlho vydržia
  • Máte Spotify zadarmo? Máme skvelú správu. KONČÍ jedno z najväčších obmedzení

Bude sa vám páčiť

Meta, Meta AI, Mark Zuckerberg

KONIEC „dráždivej“ politiky na Facebooku a Instagrame? Meta odklepla tvrdú zmenu, vraj nemá na výber

28. júla 2025
WhatsApp

Používatelia zúria: WhatsApp sa zmení na nepoznanie, aplikáciu zaplnia reklamy

22. júla 2025
YouTube

YouTube sa zmení na nepoznanie. Po 10 rokoch nečakane skončí TÁTO funkcia

12. júla 2025
Operátor, TV, aktuálne, televízia

Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)

30. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?