TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Prísna politika YouTube žne úspech: Ľudia v obrovských počtoch mažú AdBlock, prémiové členstvo však platiť nechcú
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Tech > Aplikácie > Prísna politika YouTube žne úspech: Ľudia v obrovských počtoch mažú AdBlock, prémiové členstvo však platiť nechcú

Prísna politika YouTube žne úspech: Ľudia v obrovských počtoch mažú AdBlock, prémiové členstvo však platiť nechcú

9. novembra 2023 16:16
Roman Drexler
9. novembra 2023
Zdieľať
3 min
Zdieľať

YouTube nedávno začal drasticky obmedzovať používateľov, ktorí na obídenie reklám vo videách používajú blokovače reklám. Týmto krokom chce zvýšiť tržby generované inzerciou, ako aj dotlačiť viac ľudí k tomu, aby si aktívne predplácali YouTube Premium. Ako píše portál Wired, táto politika žne úspech, no len čiastočne. Ľudia síce hromadne mažú AdBlock, no prémiové členstvo si platiť nechcú.

Prejsť na:

  1. Čiastočný úspech
  2. Dá sa to obísť

Prvé náznaky toho, že YouTube začne obmedzovať používateľov s nainštalovanými blokovačmi reklám, sa objavili ešte pár mesiacov dozadu. V tom čase však išlo len o experiment, o ktorom nikto nevedel, či sa stane realitou. Obavy sa napokon naplnili. Dnes YouTube po celom svete zobrazuje sledujúcim varovanie, že ak nevypnú blokovače reklám, videá si jednoducho nepozrú.

Z pozície Youtube je tento krok pochopiteľný. Čím viac ľuďom sa zobrazí reklama, tým viac z nej zarobí. A ešte lepšie bude, ak si viac používateľov začne predplácať YouTube Premium. Aj z toho totiž zarába nemalé čiastky, hoci veľkú časť z nich reinvestuje do údržby platformy a na mzdy pre tvorcov.

Zdroj: Szabó Viktor (Pexels)

Na druhú stranu, YouTube na pílu tlačí až príliš. Reklamy vo videách sa objavujú čoraz častejšie, vo väčších množstvách a sú dlhšie. Mnohé z nich sa pritom nedajú preskočiť. Zrejme sa teda spolieha na to, že každému skôr či neskôr dôjde trpezlivosť a obetuje peniaze na predplatenie Premium.

Čiastočný úspech

YouTube uspel v tom, že ľudia prestávajú používať blokovače reklám. Mýlil sa však v domnienke, že mnohí z nich si budú ochotní platiť prémiové členstvo.

Tohto trendu si všimla napríklad spoločnosť AdGuard. Jej nástroje na blokovanie reklám má používať približne 75 miliónov ľudí, pričom 4,5 milióna ľudí si má za ne platiť. Bežne si vraj jej blokovače z prehliadača odstráni okolo 6 000 ľudí denne. A teraz? Od 9. do 18. októbra sa priemerný počet ľudí mažúcich rozšírenie vyšplhal na 11 000 denne, pričom 18. októbra mal počet zmazaní dosiahnuť až 52 000.

YouTube Premium
Zdroj: YouTube / Pixabay (úprava redakcie)

Dá sa to obísť

Nie všetky spoločnosti s týmto zameraním sa však môžu sťažovať. Napríklad slovenská firma Hankuper, ktorá stojí za blokovačom reklám s názvom AdLock, je na tom stále celkom dobre, nakoľko eviduje ako zvýšený počet odinštalácií, tak aj inštalácií. Ešte tento týždeň však môže pomer zvrátiť v prospech inštalácií, nakoľko má uviesť aktualizáciu, vďaka ktorej jej blokovač YouTube nebude schopný odhaliť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Elon Musk Tesla spustí výrobu elektromobilu za 25 000€. Dobrá správa je to najmä pre Európu
Ďalší článok iPhone SE 4. generácie Cenovo dostupný iPhone SE poteší aj náročných: Dostane nový dizajn, kvalitnejší displej, väčší fotoaparát a USB-C konektor!

Najčítanejšie

Mimoriadne, peniaze, operátor, ceny
Je to OFICIÁLNE: Na Slovensku sa definitívne spájajú dve VEĽKÉ banky. Čo bude s klientmi?
15. mája 2025
Peniaze, bankovky, euro
AKTUÁLNE: EÚ konečne Slovákov poteší. Schváli niečo, čo nám všetkým pomôže
13. mája 2025
Slovensko, peniaze
Všetko pre konsolidáciu: Štát zvažuje šokujúci krok, TOTO čaká peniaze Slovákov
13. mája 2025
blesková správa, pošta, slovenská pošta
MIMORIADNE: Pošta vydala VAROVANIE. Ak vám príde takýto balíček, volajte 158!
13. mája 2025

Najnovšie články

  • KRÍZA je na spadnutie: Slovensko padá do diery, odkiaľ sa len ťažko vyhrabe. Doplatia na to občania
  • EÚ chystá tvrdý krok: UKONČÍ dlhoročnú výnimku, straty dosiahnu MILIARDY eur ročne
  • ĎALŠIA rana pre Slovákov: Štát skrátil dôležitý termín! Ak ho nestihnete, hrozia TVRDÉ sankcie
  • Vodiči, POZOR: Etanol v benzíne prináša so sebou skryté riziká. TAKTO sa vyhnete problémom!
  • Na Slovensko prichádza revolúcia: Na finančný trh vstupuje VEĽKÝ hráč, slovenské banky by sa mali obávať

Bude sa vám páčiť

YouTube, Google

YouTube sa zbláznil: Zavádza novinku, ktorá ZNECHUTÍ úplne každého! (toto je nové)

15. mája 2025

YouTube Premium bude LACNEJŠIE. Google testuje nové predplatné, nedá vám ho však len tak

6. mája 2025
ChatGPT, OpenAI

ChatGPT dostane niečo, čo ľudia nenávidia. Dotkne sa to aj Slovákov (čo bude inak)

26. apríla 2025
Markíza

Štátu praskli nervy: Markíza a JOJ chcú ZÁKAZ pretáčania reklám, toto bude nasledovať

11. apríla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?