TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Oprava elektromobilu je zlým snom: Náklady sú neporovnateľne vyššie. Toľkoto si priplatíte!
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Oprava elektromobilu je zlým snom: Náklady sú neporovnateľne vyššie. Toľkoto si priplatíte!

13. novembra 2023 13:27
Roman Drexler
13. novembra 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať

Elektromobily stále majú kopu múch, ktoré sa výrobcovia postupne snažia vyladiť. Väčšina z nich sa týka peňazí, teda nákladovosti. Komponenty, z ktorých sa vyrábajú, sú o čosi drahšie, ako komponenty pre bežné spaľováky. To znamená, že sú drahšie aj ich opravy, vrátane opráv, ktoré je nutné vykonať po dopravných nehodách. Ako píše server Teslarati, Tesla má stále relatívne vysoké náklady na opravy. Iné značky elektromobilov však sú na tom čoraz lepšie.

Prejsť na:

  1. Elektromobily sú nákladnejšie, no z dobrých dôvodov
  2. Náročné technológie a menej komponentov
  3. Postupne by náklady mohli klesať

Podľa údajov od spoločnosti Mitchell, ktorá poskytuje softvér na správu opráv po kolíziách, dosahovala priemerná výška nákladov na opravy vozidiel Tesla v 3. štvrťroku tohto roku hodnotu 5 552 amerických dolárov (5 193,56 €). Pri iných elektromobiloch sú náklady podstatne nižšie, konkrétne okolo 4 474 dolárov (4 185,16 €). To je pre zákazníkov dobrá správa, nakoľko priemerná výška nákladov na opravy spaľovákov dosahuje 4 205 dolárov (3 933,53 €).

Tesla Model Y | Zdroj: Tesla

Elektromobily sú nákladnejšie, no z dobrých dôvodov

Existuje niekoľko dôvodov, prečo sú opravy elektromobilov o čosi vyššie ako opravy spaľovákov. Tými hlavnými sú nákupná cena a vek. Priemerný elektromobil je podstatne drahší ako priemerný spaľovák. O tom asi niet pochýb. A čo sa týka veku, priemerný elektromobil na cestách bol vymodelovaný v roku 2022, zatiaľ čo priemerný spaľovák na cestách bol vyrobený v roku 2016. Platí teda jednoduchá rovnica – čo je novšie, je aj drahšie.

NEWSBYTE
Adresná pomoc namiesto plošných dotácií: Štát zavádza nový model, ktorý zmení pravidlá hry a narazí na kritiku.

Adresná pomoc namiesto plošných dotácií: Štát zavádza nový model, ktorý zmení pravidlá hry a narazí na kritiku.

O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?

O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?

Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €

Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €

Adresná pomoc namiesto plošných dotácií: Štát zavádza nový model, ktorý zmení pravidlá hry a narazí na kritiku.
Adresná pomoc namiesto plošných dotácií: Štát zavádza nový model, ktorý zmení pravidlá hry a narazí na kritiku.
O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?
O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?
Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €
Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €

Elektromobily sú taktiež vybavené špičkovými bezpečnostnými a technickými prvkami, ktorých vývoj, prevádzka a vynovovanie niečo stojí. Výmena a oprava týchto prvkov tak môže byť relatívne nákladná, a to aj pri menej vážnych kolíziách.

Tesla vs električka
Zdroj: Polícia SR (FB)/úprava redakcie

Náročné technológie a menej komponentov

Spôsoby, akými môžu pokročilé bezpečnostné systémy, predovšetkým v prípade Tesly, viesť k nákladnejším opravám, vysvetlil Ryan Mandell, riaditeľ pre likvidáciu poistných udalostí v oblasti fyzických škôd na automobiloch v spoločnosti Mitchell. „Tieto vozidlá sú na špičke všetkých takýchto bezpečnostných a digitálnych technológií, a to všetko bude hrať úlohu, keď sa stanú účastníkmi kolízie. Mohlo by dôjsť k nárazu do ľavého predného rohu, čo by nejakým spôsobom narušilo senzor na varovanie pred opúšťaním jazdného pruhu. Možno je potrebné túto časť vymeniť, možno ju treba prekalibrovať,“ vysvetlil Mandell.

Ďalej poukázal na skutočnosť, že novšie vozidlá sú zvyčajne vyrábané za použitia menšieho množstva komponentov, čo znamená, že opravy si vyžadujú vyššiu kvalifikáciu technikov a viac času, ktorý treba zaplatiť.

model s plaid
Tesla Model S Plaid | Zdroj: Tesla

Postupne by náklady mohli klesať

Elektromobily teda rozhodne sú drahšie na opravu ako bežné spaľováky. No sú k tomu pádne dôvody. Novšie technológie, lepšie komponenty, špecializovaní mechanici, to všetko stojí peniaze. Možno však očakávať, že čím budú elektromobily rozšírenejšie, tým viac bude nákladovosť opráv klesať. V tomto smere možno poukázať na prípravu lacnejších elektromobilov. Jeden taký momentálne chystá aj Tesla.

Automobilka údajne pripravuje spustenie výroby cenovo dostupnejšieho elektromobilu na pôde Gigafactory Berlin, teda továrne v blízkosti hlavného mesta Nemecka. Prínos to bude najmä pre Európu, a to kvôli nižším nákladom na export, resp. import.

Neprehliadnite

Elektromobily, cena
Sú elektromobily len vyhodené peniaze? Ukázali čísla, všetkých zaskočili
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil
Parkujete, zarábate: Auto vám vygeneruje peniaze, keď ho nebudete používať (ako to funguje)
mimoriadne, EÚ
EÚ ide trestať ľudí: Ak máte takéto auto, pripravte sa, budete platiť viac

Zatiaľ nie je jasné, kedy presne výroba tohto elektromobilu započne. Špekuluje sa však, že by sa mohol predávať za približne 25 000 €.

(1 USD = 0,94 EUR)

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok AKTUÁLNE: „Vyhlasujem, že Facebooku nedávam povolenie“. Slováci vo veľkom zdieľajú hoax
Ďalší článok Upratuj bez námahy: Absolútne novinky od Xiaomi! To, čo vysávače ponúkajú za 120 € nemá obdoby

Najčítanejšie

Mimoriadne
AKTUÁLNE: Brutálny útok bol silnejší, než si mysleli. Mnohí Slováci sa dozvedeli zlú správu (čo sa deje)
16. septembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
POZOR: Spustili nový typ STK. Je OBROVSKÝM postrachom vodičov (čo je nové)
16. septembra 2025
Platobná karta, mimoriadne
MIMORIADNE: Slovenská banka na 27 hodín obmedzí, aj VYPNE služby. Týka sa to aj bankomatov
17. septembra 2025
Mimoriadne, plyn
MIMORIADNE: Vláda odklepla, komu v roku 2026 prispeje na DRAHÉ energie. Verdikt vás nepoteší
17. septembra 2025

Najnovšie články

  • Veľký ZLOM v energopomoci: Štát nečakane mení pravidlá. To, čo platilo, je minulosťou
  • Veľký operátor RUŠÍ službu, ktorú mnohí zbožňovali. Sľubuje však náhradu (+ dátum)
  • Nothing Ear (3) OFICIÁLNE: Nové slúchadlá za 180 €, ktoré ulahodia náročným aj laikom
  • Sú elektromobily len vyhodené peniaze? Ukázali čísla, všetkých zaskočili
  • Kaufland ŠOKUJE konkurenciu: Toto pribudne v každej predajni, ľudia to majú k dispozícii už teraz

Bude sa vám páčiť

EÚ, Európa, elektromobil

KONIEC zákazu spaľovákov od roku 2035: EÚ má zmeniť najobávanejší zákon (čo sa deje)

16. septembra 2025
Lítium, batéria, elektromobil, dojazd

Elektromobil nabitý do 10 minút: Ropný gigant má technológiu, ktorá obmäkčí všetkých skeptikov

16. septembra 2025
Honda N-One E

Dojazd 295 km a cena 15 000 €: Honda má GENIÁLNY elektromobil, ľudia sa oň pobijú

16. septembra 2025
EÚ, Európa, elektromobil

EÚ šokuje novým plánom: Vráti k životu „zabudnuté“ autá, vodiči môžu oslavovať (čo sa deje)

15. septembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?