TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: MIMORIADNE: Markíza ostro reaguje. UPC vraj klame, zavádza a svojich zákazníkov tak pripraví o jej stanice
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Tech > Operátori > MIMORIADNE: Markíza ostro reaguje. UPC vraj klame, zavádza a svojich zákazníkov tak pripraví o jej stanice

MIMORIADNE: Markíza ostro reaguje. UPC vraj klame, zavádza a svojich zákazníkov tak pripraví o jej stanice

22. júna 2023 15:17
Roman Drexler
22. júna 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať

Dnes o 12:30 sme na našom webe publikovali článok, v ktorom sme vás informovali o ostrom spore medzi skupinou Markíza a operátorom UPC. Podstatou konfliktu je končiaca sa zmluva o povolení na vysielanie programov skupiny Markíza u zmieneného operátora. Konkrétne má platnosť tejto zmluvy vypršať už na konci tohto mesiaca, čo znamená, že od 1. júla môže o Markízu a iné obľúbené TV stanice prísť až 134 000 Slovákov.

Markíza v tlačovej správe uviedla, že UPC je jediným slovenským operátorom, ktorý zatiaľ neakceptoval jej podmienky, ktoré označuje za transparentné a porovnateľné. Dodáva, že ceny za šírenie jej TV staníc sa dlhodobo držia pod úrovňou európskeho trhového priemeru.

Operátor UPC na tieto tvrdenia reagoval so slovami, že zo strany Markízy čelí bezprecedentnému nátlaku. Skupina vraj neakceptovala žiadnu z jeho pripomienok, neprimerane zvýšila platby za svoje stanice (medziročne o 35 %) a údajne ho nútila k tomu, aby zakázal divákom preskakovať reklamy v archíve.

NewsByte
Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?

Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?

Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)

Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)

Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)

Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)

Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?
Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?
Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)
Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)
Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)
Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)

„Veríme, že sa takýmto správaním „rodinnej televízie“ budú zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad,“ stojí vo vyjadrení operátora.

Markíza
Zdroj: TV Markíza

Markíza tvrdé obvinenia odmieta, operátor vraj na ponuky nereaguje

Reakcie Markízy na tieto ostré slová na seba nenechala dlho čakať. „Markíza ponúka transparentné a férové podmienky všetkým operátorom na trhu bez rozdielu. Nemôžeme ponúknuť UPC výhodnejšie podmienky, a postupovať voči UPC zásadne odlišne, nakoľko všetci operátori poskytujú služby na rovnakom trhu,“ hovorí Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza. „Pre UPC by táto skutočnosť nemala byť prekvapením. Z viac ako 120 poskytovateľov na trhu je UPC pritom jediným operátorom, ktorý neprijal našu štandardnú ponuku.“

Neprehliadnite

potvrdené, peniaze
POZOR, veľký operátor ZVYŠUJE ceny: Od júla si za televíziu a internet zákazníci výrazne priplatia
Telekom, operátor
Telekom má MEGA novinku: Otestovať ju môžete aj vy, TU je jeden skvelý tip
AKTUÁLNE: Markíza spúšťa MEGA projekt. Takto si pozriete vysielanie TN live (rôzne spôsoby)

Settele ďalej tvrdí, že skupina Markíza dosiahla v roku 2021 priemerný trhový podiel 22,5 % (sledovanosť za celý deň, CS 4+). Napriek tomu však má byť kompenzovaná výrazne pod priemerom EÚ, a to vrátane Rumunska, Bulharska a Slovinska.

UPC účtuje 8,90 € až 40 €, my z toho vidíme menej než 1 €

„UPC účtuje za TV balíček od 8,90 až po 40 eur, pričom Markíza následne dostáva za šírenie jej kanálov sumu nižšiu než jedno euro, a to aj napriek tomu, že jej kanály prinášajú operátorovi približne štvrtinu zákazníkov. S UPC sme mali osobné rokovania 21. 4. a 3. 5. tohto roku (predtým aj neformálny obed 31. 3.), čiže rokovania začali už dávno. UPC neodpovedalo na žiadnu našu ponuku. Ich tvrdenia o údajnom zvýšení našej ceny o 35 % sú nepravdivé.“

Operátor vraj zavádza aj tvrdením, že nemal možnosť reagovať na poslednú ponuku. „Pravdou je, že UPC neodpovedalo na dve rôzne ponuky zaslané 13. júna a 19. júna. Ak majú s nami záujem komunikovať, uvítame to a vyzývame ich, aby tak urobili čím skôr.“

TV Markíza napokon odmieta tvrdenia, že sa na Slovensku snaží obmedziť prístup k českým TV kanálom. Má ísť o nepravdivé tvrdenie, pričom uvedená téma vraj nemá nič spoločné s predmetnou témou. „Vnímame to ako zúfalý pokus odkloniť pozornosť od podstaty. Jediným aktuálnym problémom je, že zmluva UPC sa skončí 30. júna a ak nedôjde k opätovnému vyjednaniu dohody, 134 000 zákazníkov UPC stratí prístup k staniciam Markíza, Dajto a Doma.“

Napriek všetkému Markíza tvrdí, že je otvorená dosiahnutiu férovej dohody a dúfa, že UPC začne rokovať pre dobro svojich zákazníkov.

AKTUALIZOVANÉ 22. júna o 15:15: Operátor UPC pre našu redakciu poskytol vyjadrenie k stanovisku skupiny Markíza. Konkrétne reagoval so slovami: „Vítame mediálnu snahu TV Markíza o uzavretie zmluvy s našou spoločnosťou. Deklarované „transparentné a férové podmienky“ vnímame tak, že rovnako ako iní operátori, aj my budeme môcť ponúknuť našim zákazníkom TV balíčky s alebo bez staníc televízie Markíza. Diváci si tak budú môcť vybrať a platiť iba za tie programy, ktoré chcú naozaj sledovať. Na takúto zmluvu sa tešíme.“

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok ATOMSTACK S20 Pro ATOMASTACK S20 Pro: Laserový gravírovač s ohromným výkonom a cenou, akú by ste nečakali
Ďalší článok Aktuálne, O2 O2 nečakane zahanbil ostatných operátorov: Takéto tempo mu závidí Orange aj Telekom!

Najčítanejšie

Mimoriadne
AKTUÁLNE: Potvrdili HROMADNÝ útok. Ľuďom radia, nech sú pripravení na najhoršie. Cieľom sú aj Slováci
14. júna 2025
Slovensko ako vzor v CELEJ EÚ: Náš vynález chvália všetky ministerstvá, Európska únia ho chce všade
14. júna 2025
ČO SA TO DEJE? Obrovská automobilka z ničoho nič prepúšťa TISÍCKY zamestnancov
13. júna 2025
AKTUÁLNE: Slovensko čelí historicky najväčšiemu prepúšťaniu. Zaniknúť má vyše 200-TISÍC pracovných miest
13. júna 2025

Najnovšie články

  • Vodiči, POZOR: Od štátu dostanete až 90-percentnú zľavu. Týka sa to aj vás?
  • Dovolenkári, POZOR: Tieto „drobnosti“ vás ZBYTOČNE stoja peniaze. Mnohí o nich vôbec nevedia (čo treba spraviť)
  • Slováci, POZOR: Základná vec už NEBUDE zadarmo. EÚ zavedie extrémne prísne zmeny (čo sa deje)
  • AKTUÁLNE: Taxikári prídu o prácu. Začínajú jazdiť taxíky bez vodiča, prácu prevezmú stroje
  • Experti BIJÚ NA POPLACH: Všetko, čo napíšete, sa zobrazí aj iným ľuďom. TOTO v žiadnom prípade nepoužívajte

Bude sa vám páčiť

Markíza

JE TO TU: Markíza dosiahla svoje, operátori BLOKUJÚ pretáčanie reklám. TV vás upozorní hneď, ako ju zapnete (+ foto)

5. júna 2025
Markíza

Markíza rozhodla: Obľúbené spravodajstvo po rokoch vysielania KONČÍ (+ čo ho nahradí)

28. mája 2025
TV Markíza

Markíza zúri: Operátori nechcú blokovať pretáčanie reklám, TOTO odkazujú

23. mája 2025
Markíza

Operátori ukázali Markíze prostredník: Pretáčanie reklám naďalej umožňujú

22. mája 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?

Continue with Google