Schyľuje sa k obrovskému obchodu: Známy výrobca smartfónov môže po 20 rokoch skončiť!

Geely možno začne vyrábať aj smartfóny.

V technologickom svete sa možno schyľuje k ďalšej zaujímavej akvizícii. Čínsky výrobca smartfónov Meizu môže skončiť v rukách rovnako čínskej automobilky Geely.

Geely je súkromnou nadnárodnou automobilkou, ktorá vyrába a predáva osobné vozidlá pod značkami Geely Auto, Lotus, Volvo či Polestar. Produkuje tiež úžitkové vozidlá, a to v rámci dcérskej značky London EV Company Limited.

Geely sa onedlho môže pustiť aj do výroby smartfónov. Povráva sa, že rokuje o prevzatí výrobcu smartfónov Meizu, ktorý pôsobí na trhu 20 rokov. S odvolaním sa na čínske zdroje o tom informuje server notebookcheck.net.

volvo c40 recharge
Čínska firma Geely prevádzkuje mnoho automobiliek. Medzi ne patrí aj Volvo. Foto: Volvo

Niekoľko miliardová investícia

Automobilka mala investovať do novej smartfónovej divízie už približne 1,6 miliardy dolárov. V tejto sume pritom nemajú byť započítané náklady súvisiace s akvizíciou Meizu. Výskum a vývoj mobilných zariadení má prebiehať interne. O ich výrobu by sa pravdepodobne staral obchodný partner Foxconn.

Povráva sa tiež, že automobilka získala do svojich radov kvalitných manažérov, ktorí predtým pôsobili v spoločnostiach ako ZTE, Xiaomi a Oppo. Ak všetko prebehne podľa plánu, prvé smartfóny z područia Geely by sa mohli na trhu objaviť v roku 2023.

TIP REDAKCIE
Neznášajú Teslu? Idioti škodia elektromobilom, takáto podlosť sa často nevidí

Zástupcovia oboch subjektov správy o možnej akvizícii komentovať odmietli. Na potvrdenie skutočností uvedených vyššie si tak budeme musieť počkať.

meizu zero
Meizu Zero – prototyp smartfónu z roku 2019

Meizu je, zdá sa, dobrý akvizičný cieľ. Spoločnosť má dlhoročné skúsenosti s vývojom a výrobou smartfónov, v posledných rokoch však spotrebiteľov príliš neoslovuje. Kedysi dokázala za rok predať aj 20 miliónov smartfónov, dnes to je ledva 1 milión.

Meizu má pritom na svedomí zaujímavé smartfóny s atraktívnym pomerom medzi cenou a ponúkanou výbavou. K väčšiemu úspechu v jeho rodnej Číne to však neviedlo, o medzinárodnom trhu nehovoriac.

V roku 2019 výrobca zaujal konceptom Meizu Zero – smartfónom bez akýchkoľvek portov a fyzických tlačidiel.

Nadšenci mohli toto zariadenie získať cez platformu kolektívneho financovania Indiegogo. Kampaň ale úspešná nebola, záujem bol slabý. Pôvodný cieľ, vyzbierať 100 000 dolárov za 30 dní, sa naplniť nepodarilo.