TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Facebook vraj chce analyzovať správy z WhatsApp za účelom lepšieho cielenia reklám
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Facebook vraj chce analyzovať správy z WhatsApp za účelom lepšieho cielenia reklám

4. augusta 2021 14:03
Roman Drexler - Editor
4. augusta 2021
Zdieľať
4 min
Zdieľať

Facebook má podľa novej správy od The Information v pláne analyzovať zašifrované údaje, ako sú napríklad správy v prostredí komunikačnej platformy WhatsApp, a to bez toho, aby tieto údaje musela dešifrovať. Na správu upozornil server MacRumors.

Facebook údajne potvrdil plány ohľadom budovania tímu odborníkov so zameraním na umelú inteligenciu, ktorý by skúmal možné spôsoby analýzy zašifrovaných údajov bez potreby ich dešifrácie. V praxi by to mohlo znamenať, že by tento nový projekt umožnil Facebooku „sledovať“ zašifrované správy užívateľov za účelom lepšieho cielenia reklám.

Táto konkrétna oblasť výskumu sa označuje ako homomorfné šifrovanie. Cieľom je umožniť spoločnostiam čítať informácie zo zašifrovaných súborov údajov a zároveň zachovať maximálne súkromie, predovšetkým kvôli ochrane pred kybernetickými hrozbami. Facebook v súvislosti so svojím novým projektom už dokonca aj zverejnil niekoľko inzerátov, prostredníctvom ktorých sa snaží nájsť najvhodnejších kandidátov na túto prácu.

Facebook zabije dve muchy jednou ranou

Aj keď Facebook jasne zdôrazňuje, že súkromie užívateľov ostane nedotknuté, ťažko tomu len tak uveriť pri pohľade na všetky kauzy, ktoré sa odohrali v minulosti. Spoločnosť sa neraz stala obeťou zákonodarcov, ktorí odsudzovali jej praktiky v oblasti ochrany osobných údajov. The Information sa domnieva, že nové úsilie Facebooku je ukľudňujúcou odpoveďou na rastúce obavy týkajúce sa súkromia užívateľov a jeho vzťahu k reklamám.

Inými slovami, sociálna sieť by zabila dve muchy jednou ranou – dokázala by poskytovať adekvátne reklamy, pričom by nijak neohrozila súkromie užívateľov, čím by doslova zavrela ústa všetkým skeptickým zákonodarcom a iným podozrievavým autoritám. A áno, samozrejme, za týmto rozhodnutím z veľkej časti stojí aj vidina vyššieho zárobku.

Ešte si však nejaký čas počkáme, kým sa projekt dopracuje do takéhoto štádia. „V súčasnosti je príliš skoro na to, aby sme uvažovali o homomorfnom šifrovaní pre WhatsApp,“ uviedol hovorca spoločnosti pre The Information.

whatsapp
Foto: Facebook

Nepriama odpoveď na zmeny v prostredí iOS?

Je možné, že homomorfné šifrovanie je akousi nepriamou odpoveďou Facebooku na nedávnu zmenu v prostredí iOS 14.5. S touto verziou operačného systému totiž prišla na trh funkcia App Tracking Transparency (ATT). O čo ide? Táto funkcia prikazuje aplikáciam, aby si predtým, ako začnú sledovať aktivitu užívateľa, vypýtali pre tento účel povolenie. Ak užívateľ súhlasí, daná aplikácia získa povolenie na sledovanie jeho aktivity aj v prostredí iných aplikácií či na webových stránkach.

Znie to skvelo, no je tu jeden veľký háčik. So sledovaním priemerne súhlasí len 1 zo 4 užívateľov, čo sa rozhodne nepáči inzerentom. Príjmy z reklamy mali kvôli tomu v niektorých prípadoch poklesnúť o 30 až 40 %, čo rozhodne nie je málo. A kde boli straty cítiť najviac? Správne – na Facebooku.

Neprehliadnite

WhatsApp
WhatsApp dostal jednu z najväčších aktualizácií vôbec. Toto všetko je nové
Messenger
Facebook Messenger oficiálne skončil. Veľká skupina ľudí má 60 dní na to, aby si stiahli správy
Pozor, WhatsApp
Cez WhatsApp sa šíri nebezpečný vírus. Pošle vám ho váš priateľ a vy prídete o peniaze

Šéf WhatsAppu reaguje, homomorfné šifrovanie sa vraj v prostredí aplikácie netestuje

Na správu od The Information krátko po jej zverejnení reagoval aj samotný šéf WhatsAppu, Will Cathcart. Tvrdí, že WhatsApp neskúma použitie homomorfného šifrovania a že treba byť skeptický ohľadom technických tvrdení, podľa ktorých môžu aplikácie vidieť správy len v „dobrých“ prípadoch.

Ako už bolo spomenuté, Facebook je so svojím novým úsilím stále len v ranom štádiu. Len čas ukáže, ako sa bude situácia vyvíjať.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Steve Jobs Do aukcie mieri ďalší majetok Steva Jobsa, koľko by ste zaplatili za jeho bundu či vizitku?
Ďalší článok hodinky Bixby alebo Google Asistent? Samsung Galaxy Watch 4 vám vraj umožnia vybrať si hlasového asistenta
Nekomentované Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

POZOR, automobilka, auto
Vodiči musia spozornieť: Od 1. januára sa mení povinná výbava, toto musí mať každé auto
21. decembra 2025
Mimoriadne príjemné prekvapenie. Diaľničná známka bude platiť 16 mesiacov
21. decembra 2025
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil
Ak v aute nemáte tento doklad, koledujete si o problém. Hrozí vám totiž pokuta až 5 000 eur
21. decembra 2025
Listové zásielky končia. Prvá pošta ich po 400 rokoch neprevezme ani nedoručí
21. decembra 2025

Najnovšie články

  • Smartfóny pod paľbou podvodu. Stačí urobiť túto jednu vec a prídete o peniaze
  • Štát mení percentá z daní: Od januára môžete darovať až 7 percent, časť rodičom
  • Dôchodky čakajú v roku 2026 zmeny. Jeden bude úplne zrušený. Na čo si dať pozor
  • Waze získa brutálnu novinku. Vodiči vôbec nevedia, že im toto chýbalo
  • Žandári už hliadkujú: Čo je vašou povinnosťou, ak vás zastavia?

Bude sa vám páčiť

Mimoriadne, EÚ

EÚ znovu koná: Padol nečakaný príkaz, týka sa všetkých

11. decembra 2025
Hacker, Slovensko, banka, podvod

Používate Google Chrome? Urýchlene vymažte tieto rozšírenia, kradnú prihlasovacie údaje

8. decembra 2025
WhatsApp

EÚ praskli nervy. WhatsApp má problém, používateľom chce vziať možnosť výberu

5. decembra 2025
Facebook (ilustr. obr.), Meta

Facebook už začal s odstraňovaním účtov. Prídu oň tisíce ľudí

4. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?