Prestaňte používať WhatsApp: Elon Musk odporúča alternatívnu aplikáciu

WhatsApp dlhú dobu patrí medzi veľmi obľúbené komunikačné nástroje Slovákov. Minulý týždeň však služba predstavila kontroverznú zmenu podmienok používania.

WhatsApp dlhú dobu patrí medzi veľmi obľúbené komunikačné nástroje Slovákov. Minulý týždeň však služba predstavila kontroverznú zmenu podmienok používania. WhatsApp bude po novom zdieľať informácie o všetkých svojich používateľoch s materskou spoločnosťou Facebook.

V praxi to znamená, že aj bez toho, aby ste na Facebooku mali aktívne konto, jeho prevádzkovateľ bude vďaka WhatsAppu poznať vaše telefónne číslo, IP adresu, emailovú adresu, kontakty, transakcie a ďalšie. Hovorí sa aj o tom, že do Facebooku budú prúdiť aj informácie z konverzácií. Na čo to Facebooku bude? Na lepšie cielenie reklamy.

Vynovené podmienky používania služby sa zatiaľ týkajú len používateľov mimo Európy. Vďaka prísnym pravidlám, ktoré nastolila Európska únia nás teda nateraz obchádzajú. Aj to sa však môže zmeniť. Na WhatsAppe sa vám však stále môže zobraziť vyskakovacie okno vyzývajúce na odsúhlasenie nových pravidiel. Tieto pravidlá však nemajú klauzulu o zdieľaní dát s Facebookom.

Kontroverzná zmena vyvolala vlnu kritiky, ktorej sa krajne zúčastnil aj známy vizionár a šéf Tesly a SpaceX, Elon Musk. Na krok Facebooku zlúčiť informácie WhatsAppu s jeho reklamným systémom reagoval slovami „Používajte Signal“.

Začnite používať Signal, radí Elon Musk

Musk svojim sledovateľom odporučil, aby namiesto WhatsAppu používali aplikáciu Signal, ktorá v posledných dňoch zaznamenala doslova raketové tempo rastu. Signal je niečo, čím bol WhatsApp pred akvizíciou Facebookom. Komunikačná služba ponúka koncové šifrovanie s možnosťou zasielať textové správy, obrázky či videá. Nedávno dokonca spustili možnosť videohovorov.

Vývojári Signalu priznali, že obrovský nápor ľudí spôsobil oneskorenie zasielania overovacích kódov, aktuálne už tento proces funguje bez zdržaní. Signal zároveň sľubuje, že v jeho aplikácii nikdy nebudú reklamydáta nebudú s nikým zdieľať. Opäť, podobné zásady mal do roku 2014 aj WhatsApp.

Nakoniec si vývojári ešte kopli do Facebooku, ktorý má v App Store zaplatenú reklamu. Tá pri zadaní kľúčového slova “Signal” na prvom mieste ukáže Messenger, až na druhom mieste sa nachádza skutočná aplikácia Signal.