Dcérska značka Oppo predstavila svoju vlastnú dcérsku značku smartfónov

Značky pribúdajú.

2
Zdroj: Realme

Niektorí výrobcovia smartfónov sa snažia zvýšiť svoj podiel na trhu zmenami v stratégii podnikania. Obľúbeným spôsobom je vytváranie dcérskych značiek, v rámci ktorých ponúkajú zákazníkom zväčša cenovo dostupnejšie zariadenia.

Xiaomi v roku 2013 predstavilo dcérsku značku Redmi. Išlo o dobrý krok, keďže smartfóny Redmi patrili a zrejme aj naďalej patria medzi najpredávanejšie, čo sa týka produkcie Xiaomi.

Rovnakým smerom sa vybral Huawei, keď uviedol na trh značku Honor. Výrobca Xiaomi neskôr rozšíril portfólio o značku Poco, pod ktorou zatiaľ vyšli len dve zariadenia (Poco F1 a X2). Tieto dcérske značky začali v priebehu času fungovať samostatne, s vlastným vedením a marketingom.

Honor View 20 a hodinky Honor MagicWatch 2

Využívajú ale zdroje materských spoločností, vrátane hardvéru, softvéru a prostriedkov z výskumu a vývoja. Zákazník si tak môže zadovážiť možno menej značkový a prémiový, ale stále dobre vybavený smartfón s dostupnejšou cenou.

Vlastnú dcérsku značku predstavil v roku 2018 čínsky výrobca Oppo. Nazval ju Realme. Smartfóny Realme sa mali predávať prevažne na indickom trhu, a to hlavne formou online predaja. Aj značka Realme sa časom osamostatnila a dostala vlastné vedenie.

Prekvapením je, že aj Realme uvádza na trh vlastnú dcérsku značku, ktorú nazvali ako Narzo. Jej primárnou stanicou je indický trh, kde má podľa informácií 91mobiles.com konkurovať smartfónom Redmi a Poco.

realme
Foto: rmupdate.com

Smartfóny by mali stáť menej ako 250 dolárov. Práve táto cenová hladina je pre indických zákazníkov najzaujímavejšia.

Konkurencia je samozrejme vítaná, keďže vyvíja tlak na cenu a inovácie. Na druhú stranu ale dcérske značky len málokedy prinesú niečo nové. Väčšinou len recyklujú hardvér a technológie materských spoločností.

Ak sa v záplave rôznych značiek smartfónov, aj tých, ktoré sa u nás nepredávajú, začínate strácať, nie ste v tom sami.