Nemecký vlak na vodík
Nemecký vlak na vodík (FOTO René Frampe)

Po nemeckých koľajniciach začali jazdiť dva vlaky, ktoré nepoháňajú fosílne palivá, ale alternatíva z obnoviteľných zdrojov. Oba dopravné prostriedky jazdia vďaka vodíku a kyslíku, pretože ich prítomný systém dokáže premieňať na elektrickú energiu.

Vďaka tomu neprispievajú k znečisťovaniu nášho krehkého životného prostredia. Premenou spomínanej alternatívy za dekády zaužívanú naftu nevzniká nič, čo by sa dalo prirovnať k nebezpečným emisiám CO2. Nárast oxidu uhličitého v ovzduší totiž spôsobuje globálne otepľovanie.

„Samozrejme, nákup vlaku na vodík vychádza podstatne drahšie ako nákup vlaku na naftu, jeho prevádzka vás ale vyjde menej,“ uviedol na margo novinky Stefan Schrank, projektový manažér zo špičkovej francúzskej spoločnosti Alstom.

Výrobca, vyššie spomínaná spoločnosť, sľubuje tichý pohyb vrátane celkom slušnej rýchlosti, pričom tá dosahuje až 140 kilometrov za jednu hodinu. Oba vlaky slúžia ako pilotné dopravné linky medzi dvomi malými mestami na severe Nemecka. Ich trať je preto momentálne dlhá iba 100 kilometrov, píše server Popular Mechanics. Ak sa teda postupom času osvedčia, o čom niet pochýb, tak porastie nielen počet rušňov, ale aj samotná vzdialenosť.