New York: Koniec autám blokujúcim cyklistické pruhy. Problém vyriešilo strojové učenie

New York je mesto, v ktorom sa doprava len tak hemží. Trpí hneď niekoľkými problémami, ktoré sa týkajú dopravy a hlavne cyklistických pruhov, alebo autobusových zastávok.

New York je mesto, v ktorom sa doprava len tak hemží. Trpí hneď niekoľkými problémami, ktoré sa týkajú dopravy a hlavne cyklistických pruhov, alebo autobusových zastávok.

V rušnom meste, akým je New York je, aj rušná doprava. Mnohí ľudia, ktorí namiesto áut jazdia na bicykloch, sú však z fungovania dopravy a niektorých vodičov otrávení. Ich jazdy na bicykli si nemôžu užívať práve kvôli tomu, že cyklistické pruhy sú zablokované stojacimi nákladnými či osobnými autami. Alex Bell, ktorý je jedným z týchto ľudí, sa posnažil problém vyriešiť svojou zdatnosťou v počítačovej vede.

Vyvinul algoritmus so strojovým učením, ktorý preštuduje dopravu na kamerových záznamoch a vypočíta, ako často sú cyklistické pruhy a pruhy pre autobusy zablokované ostatnými vozidlami. Svoj algoritmus vytrénoval za pomoci asi 2 000 obrázkov rôznych typov vozidiel. Taktiež zakomponoval systém, ktorý je schopný rozpoznať rozdiel medzi stojacim autobusom a stojacim autom.

TIP REDAKCIE
Neznášajú Teslu? Idioti škodia elektromobilom, takáto podlosť sa často nevidí

Systém bol úspešný a Bell dúfa, že keď ľudia uvidia výsledky jeho algoritmu, nebudú problém ignorovať

Na vytvorenie algoritmu postačili Bellovi 3 týždne. Ten potom použil na dopravnú kameru v Harleme, na ktorej monitoroval dopravu 10 dní. Výsledky ukázali, že pruh pre autobusy bol zablokovaný 57 % času, zatiaľ čo cyklistické pruhy 40 %. Na základe týchto čísel Bell určil, že približne 850 vozidiel zablokovalo pruh pre cyklistov a 1 000 zas pre autobusy.

Toto je však len jeden blok, zatiaľ čo mnoho ďalších trpí presne týmito istými problémami. Bell teda sprístupnil svoj zdrojový kód na GitHub v nádeji, že ho použije viac ľudí a že rozsah tohto problému plne pochopia.