Rýdzo americký výrobca elektromobilov má všetko na to, aby dokázal fanúšikov renomovaných značiek presvedčiť k prechodu. Kto by predsa nechcel nulové emisie, dychberúcu akceleráciu alebo softvérové aktualizácie priamo cez vzduch?

A niečo podobné si podľa všetkého hovorí aj CEO americkej divízie automobilky Porsche, pretože on sám priznal, že časť z ich dlhodobej klientely už stihla prejsť na druhú stranu poriadne divokej rieky. Ide o ľudí, ktorým záleží na skutočne modernej výbave. Keďže im ju oni momentálne nedokážu ponúknuť, musia hľadať inde. Veľa možností ale zatiaľ neexistuje, preto Tesla.

Tesla má od nás veľa rešpektu – a, áno, som presvedčený, že niektorí zákazníci Porsche, v otázke konektivity, digitálnej výbavy a elektrickej batérie, nenašli auto, ktoré chceli, preto si ho zaobstarali niekde inde,“ prezradil šéf Porsche pre severnú Ameriku, Klaus Zellmer.

Žiadne prekvapenie

Nejde však o žiadne obrovské prekvapenie, ale iba potvrdenie toho, o čom vieme už od konca mája, kedy vyšli na svetlo sveta detaily o konkurenčných pomeroch v meniacom sa automobilovom priemysle. Luxusný elektrický sedan Model S totiž dosiahol také predajné čísla, že im nestačila ani kombinácia čísiel jeho konkurencie na fosílne palivá, kam patrí ako Mercedes S-Class, tak aj Porsche Panamera vrátane BMW 6 a 7.