Gigant spomedzi sociálnych médií predstavuje nový kúsok od značky Oculus. Jeho cieľ? Aspoň jedna miliarda ľudí, ktorá si ho vyskúša.

Mark Zuckerberg chce vás a ďalších 999 999 999 ľudí premeniť na vyznávačov virtuálnej reality. Ako časť predsavzatia, že sa virtuálna realita stane každodennou súčasťou bežného života, ktoré si Facebook dal, vedúci firmy vyťahuje tú najlepšiu zbraň, na akú dokáže prísť: ponuky, ktoré nemôžete odmietnuť.

Čo nové na nás Zuckerberg chystá?

Najväčšia sociálna sieť na svete, ktorá sa zmocnila VR, keď Zuckerberg kúpil „napredujúci“ Oculus v roku 2014 za viac ako 2 miliardy amerických dolárov, znížila cenu headsetu na neuveriteľných $100 až $399. Stalo sa tak počas vývojárskej konferencie, ktorá sa udiala v stredu.

Taktiež predstavila Oculus Go, mobilný VR headset ktorý prišiel o káble. Zapojený počítač a senzory sú veci, ktoré potrebujete na napájanie Rift-u. Oculus Go by mal prísť na trhy niekedy budúci rok.

Facebook dúfa, že ako Oculus Go, tak aj menšia cena za Rift, vás príme myslieť si, že toto je to najlepšie miesto, kde si môžete prísť pre VR.

„Veríme, že budúcnosť môže byť omnoho lepšia,“ povedal Zuckerberg v 15-minútovej prezentácii na prvom dni konferencie vývojárov Oculus Connect v San Jose, Kalifornia. „Nie je to o úteku z reality, je to jej skrášlení.“

Ambiciózny cieľ

Facebook vlastní obrovskú sieť s viac ako 2 miliardami uživateľov, ktorí ju používajú aspoň raz do mesiaca. Zatiaľ čo Zuckerberg chce 1 miliardu užívateľov VR, nezmienil sa o presnom čase kedy by cieľ chcel splniť.

„Je to výzva,“ Povedal Brian Blau, analytik vo výskumnej firme Gartner.

Ako dlho to teda bude trvať? Blau tvrdí že by to mohlo trvať od 5 do 10 rokov. Jeho predpovede ohľadom virtuálnej reality siahajú do roku 2021. Miliarda uživateľov však „nie je v predpovedi“.

TIP REDAKCIE
Facebook Messenger spúšťa test čierneho režimu! Niektorí užívatelia ho už majú

Veľkým dôvodom, prečo ľudia neinvestujú do VR, je cena. Aj 400-dolárový Rift potrebuje 500-dolárový PC, aby ho poháňal. 200-dolárová cenovka Oculus Go, môže byť cena, ktorú sú ľudia zvyknutí platiť za dotované telefóny.

Chceme zmeniť prístup ľudí z „Pobláznení za vlastnením VR“, na „Pobláznení nemať VR.“

Rift samotný je menej ako 7 palcov dlhý a 4 palce hlboký, čo je o niečo menej ako pekáč na pečenie chleba. Taktiež váži asi okolo pol kilogramu, keď vynecháme 13 stôp dlhý kábel, ktorý sa zapája do PC na poháňanie.

S viac ako 35 miliónmi dolárov v hotovosti si Facebook rozhodne môže dovoliť vytvoriť tieto „príležitosti“ ešte väčším znížením cien.