Výskumníci z Purdue University prišli s technológiou pre batériou s „okamžitým“ nabitím, ktorá je lacná, neškodná pre životné prostredie a hlavne bezpečná. Aktuálne elektromobily potrebujú špeciálne dobíjacie stanice, ktoré im dosť energie na to, aby boli doplna dobité do jednej či dvoch hodín. Nová technológia je natoľko rýchla, že by aj majitelia elektromobilov mohli využívať tradičné čerpacie stanice a „tankovať“ rovnako rýchlo.

Zavedenie novinky by nie len zrýchlilo prechod na elektromobily, ale aj ušetrilo nemalé peniaze pri budovaní potrebnej infraštruktúry. Profesori z Purdue University, páni John Cushman a Eric Nauman sa pre komercializáciu projektu spojili s doktorandským študentom Mikom Mueterthiesom. Spoločne založili firmu Ifbattery LLC.

Nový model tzv. „flow battery“ pre nabitie nepotrebuje nabíjaciu stanicu pre elektromobily. Namiesto toho pracuje na princípe dopĺňania, resp. výmeny elektrolytu. Použitá tekutina sa dá opätovne nabiť či už pomocou solárnej, veternej alebo hydroelektrickej elektrárne. Elektromobily disponujúce novými batériami stačí pristaviť na čerpacej stanici, vypustiť použitý elektrolyt a načerpať nový.

Elektromobily a hybridné vozidlá sa predávajú čoraz lepšie. Jasný záujem zo strany verejnosti je viditeľný aj na popularite spoločností ako Tesla. Na trhu však stále badať vážne nedostatky a prekážky, ktoré ľudí od kúpy elektromobilu odrádzajú,“ vysvetľuje Cushman. „Najväčším problémom je dojazd na jedno nabitie a chýbajúca infraštruktúra potrebná k nabitiu.

Tesla Model S na konvenčnej nabíjacej stanici pre elektromobily

Kedy teda môžeme očakávať nové flow batérie v prevádzke? Dobrá otázka. Problém nie je v materiáloch. Tie sú lacné a je ich veľa. Najväčší problém je v ľuďoch. Výskumníci potrebujú kapitál, pomocou ktorého by svoj projekt mohli posunúť do ďalšieho štádia. Ich riešením je získanie záujmu médií, ktoré by im mohli pomôcť prilákať potrebného investora.