Podvodníci aktuálne zneužívajú meno Netflixu na vylákanie finančných údajov od používateľov. Šíria SMS správy, ktoré sa tvária ako oficiálne upozornenie na problém s platbou za predplatné, pričom ľudí vyzývajú, aby aktualizovali svoje platobné údaje. Polícia Slovenskej republiky upozorňuje, že kliknutím na odkaz v takejto správe môže používateľ prísť o peniaze z účtu.
Falošné SMS v mene Netflixu
V poslednom období sa objavil podvod, pri ktorom útočníci posielajú SMS správy vydávajúce sa za oznámenia od Netflixu. V texte býva uvedené, že posledná platba za službu bola údajne zamietnutá a ak zákazník neoverí alebo „neopraví“ svoje platobné údaje, jeho účet má byť pozastavený. Súčasťou správy je aj odkaz na stránku, kde má používateľ doplniť citlivé informácie.
Práve tento odkaz predstavuje hlavnú hrozbu. Polícia upozorňuje, že po jeho otvorení môže byť používateľ presmerovaný na podvodnú webovú stránku, ktorá sa snaží získať jeho bankové údaje. V skutočnosti ide o podvrh vytvorený s cieľom vylákať finančné informácie.

Psychologický nátlak a naliehavosť
Podvodníci pri tomto type útokov cielene pracujú s emóciami. Správy formulujú tak, aby vyvolali pocit časovej tiesne a strachu zo straty prístupu k službe. Používatelia môžu mať tendenciu konať rýchlo a bez rozmyslu, čo útočníci presne potrebujú. Naliehanie na okamžitú reakciu má oslabiť obozretnosť adresáta.
Ak človek na podvodnej stránke zadá svoje osobné alebo bankové údaje, umožní útočníkom prístup k svojmu účtu či finančným prostriedkom. Polícia preto vyzýva, aby ľudia podobné výzvy nebrali na ľahkú váhu a správali sa maximálne opatrne.
Ako sa chrániť pri podobných správach
Bezpečnostné zložky odporúčajú, aby používatelia akékoľvek nečakané SMS správy o probléme s platbou za Netflix ignorovali a neklikali na uvedené odkazy. Namiesto toho by mali stav svojho účtu skontrolovať priamo v oficiálnej aplikácii alebo na webovej stránke Netflixu, kam sa prihlásia obvyklým spôsobom. Takto si bezpečne overia, či služba skutočne eviduje problém.
Ak má používateľ aj po kontrole pochybnosti, môže sa obrátiť na oficiálnu zákaznícku podporu Netflixu cez overené kontakty uvedené na webovej stránke. Spoločnosť platby za predplatné spracováva automatizovane a v prípade komplikácií komunikuje prostredníctvom vlastných kanálov. Netflix nikdy nežiada zákazníkov, aby zadávali platobné údaje prostredníctvom odkazov v SMS správach alebo e-mailoch.
Čo robiť, ak ste údaje už zadali
Polícia pripomína, že podobné podvody sú čoraz bežnejšie. Ak má niekto podozrenie, že na falošnej stránke už zadal svoje bankové údaje alebo iné citlivé informácie, nemal by čakať. Odporúča sa okamžite kontaktovať banku a následne informovať aj políciu, aby mohla podvod zdokumentovať.
Ostražitosť pri práci s odkazmi v SMS a e-mailoch je podľa polície dôležitou prevenciou. Každý používateľ by si mal zvyknúť overovať informácie len cez oficiálne stránky a aplikácie služieb, ktoré využíva. Tak zníži riziko, že sa stane obeťou podvodu, pri ktorom útočníci zneužívajú značku Netflixu na získavanie finančných údajov.

