Klienti VÚB banky si v týchto dňoch začínajú všímať zásadnú zmenu vo svojich telefónoch. Inštitúcia ich postupne presúva do úplne novej mobilnej aplikácie VÚB Banking, ktorá má nahradiť doterajší systém a priniesť pohodlnejšie aj bezpečnejšie bankovníctvo. Pre mnohých ide o prekvapenie, pretože správy o obmedzení starej aplikácie prichádzajú formou e-mailov a SMS oznámení.
Starú aplikáciu čaká útlm
Druhá najväčšia banka na Slovensku sa rozhodla konať rýchlo. V staršej aplikácii VÚB Mobil Banking už čoskoro nebudú môcť operovať bežní používatelia, pretože zostane určená iba pre podnikateľov, živnostníkov a právnické osoby. Klienti, ktorí si ešte neprešli na novú verziu, dostávajú výzvy na inštaláciu, pričom niektorým prichádzajú upozornenia opakovane. Prechod má prebiehať postupne, najprv u tých, ktorí už novú platformu používajú aspoň čiastočne.

Banka v rozosielaných správach uvádza, že pre správu osobných účtov bude odteraz určená len nová aplikácia. V nej sľubuje intuitívnejší dizajn, rýchlejší prístup k funkciám a vyššiu úroveň ochrany údajov. Po úplnom dokončení migrácie bude pôvodná aplikácia premenovaná a bude slúžiť výhradne biznis segmentu.
Viac funkcií a pohodlia
Podľa údajov z jesene už viac ako polovica klientov VÚB banky využívala novú aplikáciu alebo ju mala nainštalovanú spolu so starou verziou. Tento trend sa odvtedy zrýchľuje. Cieľom inštitúcie je, aby do konca roka 2025 mali všetci fyzickí klienti prístup len cez moderné rozhranie VÚB Banking. Očakáva sa, že väčšina prejde ešte pred letom nasledujúceho roka.
VÚB sľubuje, že nové prostredie neprinesie len kozmetické zmeny. Používatelia sa môžu tešiť na online vybavenie hypotéky, virtuálne platobné karty a ešte bezpečnejšie online platby. Aplikácia má v budúcnosti spájať viacero produktov do jedného digitálneho priestoru, čo zjednoduší prácu s financiami a zníži potrebu návštevy pobočiek.
Proces migrácie prebieha automaticky, no klienti môžu prechod urýchliť prihlásením sa do novej aplikácie a aktiváciou všetkých funkcií. VÚB zároveň upozorňuje, že stará verzia zostane funkčná ešte niekoľko mesiacov, aby sa používatelia stihli prispôsobiť. Napriek tomu plánuje banka tempo udržať, keďže cieľom je ukončiť prechod k 100 percentám aktívnych klientov v priebehu nasledujúceho roka.

