Spoločnosť Google, ktorá stojí za operačný systémom Android, chystá zaujímavú novinku. Tá by úplne mohla zmeniť spôsob, akým prijímame telefonické hovory. Používateľom by pred prijatím hovoru prišla správu, vďaka ktorej by vedeli, či ide o súrny hovor alebo nie. Hodí sa to vtedy, ak práve nemáte chuť na telefonické rozhovory.
Ako uvádza portál Android Authority, Google práve vyvíja funkciu, ktorá by umožnila označiť hovor ako urgentný priamo cez aplikáciu Telefón. Volajúci môže k hovoru pridať krátku správu aj spolu s emotikonom, čím dá druhej strane najavo, že ide o naliehavý hovor, na ktorý je nutné reagovať. Táto funkcia by tiež prepísala DND nastavenia príjemcu. Zároveň by sa tým znížila pravdepodobnosť, že používateľ zmešká dôležitý hovor.
Google chystá revolúciu v prijímaní hovorov
Aplikácia Telefón, ktorá sa nachádza v smartfónoch s operačným systémom Android, má mnoho praktických funkcií. Už čoskoro by k nim mohla pribudnúť ďalšia. Google umožňuje napríklad odmietnutie spamového hovoru či filtrovanie hovorov od neznámych čísel. Aktuálne ale vyvíja funkciu, ktorá vás prinúti zodvihnúť aj vtedy, keď práve nemáte náladu na telefonát.
Podobne ako je to pri e-mailových správach, Google chce poskytnúť možnosť aj pri hovoroch, aby ich používatelia mohli označiť ako dôležité. Týmto vlastne druhú osobu vyzvete, aby urgentne váš hovor prijala. Výskumníci objavili túto možnosť v nedávnej beta verzii a ako sme naznačili, volajúci bude môcť k svojmu hovoru pripojiť aj krátky text a emotikon. Tým zdôvodní, prečo vlastne telefonuje a čo od druhého používateľa požaduje.

Ako to bude fungovať v praxi?
Používateľovi sa pri upozornení na prichádzajúci hovor zároveň zobrazí aj krátka správa (dôvod telefonátu). Počas vytáčania konkrétneho kontaktu by sa mala používateľom zobraziť možnosť, kde môžu pridať dôvod hovoru. Podľa portálu Android Authority sú v beta verzii dostupné len štyri možnosti a to tieto aj s príslušným emotikonom:
- 🚨 Je to súrne!
- 🔔 Novinky na zdieľanie
- 👋 Sledujte nás
- ❓ Rýchla otázka
Odborníci na technológie predpokladajú, že kým bude funkcia sprístupnená širokej verejnosti, pribudnú aj ďalšie možnosti, respektíve možnosť nastaviť si vlastnú správu.
Na základe kódu, ktorý objavili výskumníci, sa tieto správy odosielajú cez RCS a vyžadujú si udelenie povolení na odosielanie SMS správ. Podľa odborníkov to znamená, že tieto správy sa príjemcom nemusia zobraziť vždy. Nezobrazia sa im zrejme vtedy, ak na telefonovanie používajú inú aplikáciu a nie tú natívnu od spoločnosti Google.
Google sem integruje aj obmedzenia
Technologickí nadšenci očakávajú, že Google do tejto novej funkcie integruje aj isté omedzenia. Napríklad, že možnosť odosielania správ pred hovorom bude obmedzená len na kontakty, aby sa predišlo záplave spamu od nechcených volajúcich. Podľa niektorých je takéto opatrenie nevyhnutné, pretože nová funkcia prepíše aj režim Nerušiť v telefóne príjemcu a to aj v prípade, keď volajúci nie je medzi obľúbenými kontaktmi.
„Okrem toho budú urgentné hovory obsahovať aj špeciálne upozornenia, v ktorých budete výslovne informovaní o tom, že ste zmeškali urgentný hovor. Tento text bol pridaný aj do kódu aplikácie. Nie sme si istí umiestnením výziev alebo tlačidiel v rozhraní aplikácie, pretože sa nám nepodarilo spustiť túto funkciu. To znamená, že spoločnosti Google môže chvíľu trvať, kým ju spustí,“ napísal portál Android Authority. Kedy bude táto praktická funkcia uvoľnená medzi väčší počet používateľov, tak nateraz nie je známe.
