Spoločnosti Apple a ISSEY MIYAKE odhalili spoločný produkt s názvom iPhone Pocket. Ide o špeciálne puzdro, ktoré sa inšpirovalo konceptom „jedného kusu látky“. Jeho telo je vyrobené unikátnou metódou 3D pletenia a je navrhnuté tak, aby pojalo akýkoľvek model iPhonu, ako aj všetky drobnosti, ktoré ľudia bežne nosia po vreckách, napríklad AirPody.
Nový doplnok sa začne predávať už tento piatok, 14. novembra, vo vybraných Apple Storoch a na oficiálnom webe apple.com. Dostupnosť je však obmedzená len na Francúzsko, Taliansko, Japonsko, Južnú Kóreu, Singapur, Veľkú Britániu, Čínu a USA. Apple o novinke informoval prostredníctvom tlačovej správy.

iPhone Pocket vraj nie je len puzdro
iPhone Pocket sa pýši otvorenou, rebrovanou štruktúrou, ktorá nesie dizajnové prvky typické pre plisovanie značky ISSEY MIYAKE. Vzniklo s myšlienkou poskytnúť používateľom „ďalšie vrecko“. Decentný dizajn dokáže iPhone úplne objať, no zároveň sa flexibilne roztiahne, aby sa do neho zmestili aj ďalšie každodenné nevyhnutnosti. Keď sa úplet natiahne, jeho otvorená štruktúra čiastočne odhalí vnútro, čo používateľom umožňuje v rýchlosti skontrolovať displej telefónu.
Puzdro sa dá nosiť rôznymi spôsobmi – v ruke, priviazané o tašku alebo priamo na tele. K dispozícii bude hravá paleta ôsmich farieb pre variant s krátkym popruhom a tri farby pre variant s dlhým popruhom.
Yoshiyuki Miyamae, dizajnový riaditeľ MIYAKE DESIGN STUDIO, uviedol, že dizajn iPhone Pocket vyjadruje puto medzi iPhonom a jeho používateľom. Jeho jednoduchosť má podľa neho ponechať veci menej definované a umožniť tak osobnú interpretáciu a „radosť z nosenia iPhonu vlastným spôsobom“.
Molly Anderson, viceprezidentka Applu pre priemyselný dizajn, doplnila, že obe spoločnosti zdieľajú rovnaký prístup k remeselnému spracovaniu, jednoduchosti a potešeniu z dizajnu. Farebná paleta bola zámerne zvolená tak, aby si používatelia mohli vytvárať vlastné kombinácie ladiace s ich modelom a farbou iPhonu.

Cena je závratná
iPhone Pocket sa vyrába v Japonsku ako špeciálna edícia. Celý vývoj prebiehal v úzkej spolupráci s Apple Design Studiom. Variant s krátkym popruhom sa bude predávať za cenu 149,95 dolárov (USA) a variant s dlhým popruhom za 229,95 dolárov (USA).
Špecialisti v Apple Storoch, ako napríklad na Regent Street v Londýne, Piazza Liberty v Miláne alebo SoHo v New Yorku, budú zákazníkom pred sviatočným obdobím pomáhať s výberom a stylingom tohto nového doplnku.
Ďalší “luxusný” doplnok
Tento nový produkt dokonale zapadá do dlhodobej a veľmi úspešnej stratégie Applu, ktorá spočíva v predaji príslušenstva za ceny, ktoré sú v porovnaní s výrobnými nákladmi alebo konkurenciou vnímané ako „bizarne drahé“. Cena 150 až 230 dolárov za v podstate pletené vrecko na telefón je ďalším takýmto úkazom.

Je to model, ktorý Apple opakovane využil a ktorý sa stal takmer legendárnym. Verejnosť bola v minulosti rovnako šokovaná, keď Apple začal predávať obyčajnú leštiacu handričku (Polishing Cloth) za 25 eur – kus látky, ktorý sa stal okamžitým terčom vtipov, no napriek tomu sa beznádejne vypredal. Ešte extrémnejším príkladom boli kolieska pre počítač Mac Pro, kde si Apple za sadu štyroch jednoduchých koliesok účtoval neuveriteľných 849 eur. V porovnaní s týmito príkladmi je iPhone Pocket len ďalším dielikom v skladačke „Apple Tax“ – prirážky, ktorú zákazníci platia za dizajn, logo a príslušnosť k ekosystému.
V konkrétnom prípade iPhone Pocket je však táto vysoká cena ospravedlňovaná ešte jedným faktorom, a tým je spolupráca s luxusnou módnou značkou ISSEY MIYAKE. Týmto krokom Apple jasne posúva tento produkt z kategórie „technické príslušenstvo“ (ako je nabíjačka alebo kábel) do kategórie „módny doplnok“. V tomto svete už o cenu materiálu alebo funkcie nejde; platí sa za meno dizajnéra, za unikátnu výrobnú technológiu (3D úplet), exkluzivitu a statusový symbol.

