Pepco je známy európsky maloobchodný reťazec diskontných predajní, ktorý sa teší obľube aj u nás na Slovensku. Ponúka najmä oblečenie pre celú rodinu a produkty pre domácnosť za veľmi atraktívne (nízke) ceny. Diskont z Poľska sa zameriava predovšetkým na rýchlobrátkový tovar, pričom sortiment je naozaj široký. Zákazníci tu nájdu oblečenie pre ženy, mužov aj deti, doplnky a dekorácie do kuchyne, kúpelne či obývačky, hračky aj sezónny tovar.
Reťazec sa drží hesla „prekvapí kvalitou, očarí cenou“, čo sa odráža na snahe majiteľov udržať ceny na čo najnižšej možnej úrovni. Zdá sa, že už čoskoro si zákazníci nakúpia ešte výhodnejšie, pretože Pepco plánuje spustiť vernostný program a mobilnú aplikáciu.
Pepco spustí vernostný program
Ako uvádza poľský portál Wiadomosci Handlowe, populárny reťazec Pepco aktuálne dokončuje práce na svojej novej mobilnej aplikácii a vernostnom programe. Cieľom novinky je zvýšiť predaj v kamenných predajniach a dosiahnuť väčšiu lojalitu zo strany zákazníkov k značke.
O novinke informovala Grażyna Piotrowska-Oliwa, členka predstavenstva skupiny Pepco, počas kongresu RetailTec 2025. Povedala, že vernostný program Pepco bude spustený v januári 2026, avšak zatiaľ je to len predpokladaný dátum. Ak všetko pôjde hladko, už začiatkom budúceho roka sa zákazníci môžu tešiť z nových výhod.

Reťazec už jednu aplikáciu mal
Pepco patrí k jedným z najväčších maloobchodných reťazcov v Poľsku, ktorý ako jeden z mála stále nemá mobilnú aplikáciu. Konkurencia je v tomto smere výrazne popredu, nakoľko mobilné aplikácie a vernostné programy sa stávajú štandardom na maloobchodnom trhu.
Reťazec však v minulosti jednu aplikáciu mal, ale aktuálne už nie je k dispozícii na stiahnutia z oficiálnej webovej stránky a ani zo žiadneho obchodu (Google Play, App Store). Táto mobilná aplikácia prišla v Poľsku na trh v lete 2019 a používateľom umožnila oboznámiť sa s ponukou predajne, prípadne si vyhľadať zoznam predajní vo svojom okolí. Vývoj aplikácie však reťazec postupne zanedbal, až starú verziu aplikácie napokon úplne zrušil.
Bude vernostný program aj na Slovensku?
Hoci Pepco pochádza z Poľska, darí sa mu aj na ďalších trhoch. Svoje predajne má naprieč Európou a napríklad na Slovensku ich aktuálne prevádzkuje viac ako 150. U nás sa prevádzky nachádzajú vo väčších aj menších mestách. Prvá pobočka bola otvorená v Žiline v roku 2013, pričom predajne vznikajú v lokalitách s počtom obyvateľov aspoň 6-tisíc. Pepco nájdete v nákupných centrách, maloobchodných parkoch alebo aj na hlavných nákupných uliciach.
Ako sme už spomenuli, Pepco je medzi Slovákmi populárne, o čom svedčia aj minuloročné tržby. Firma Pepco Slovakia s. r. o. dosiahla v roku 2024 tržby vo výške 149 292 701 eur a v porovnaní s predchádzajúcim rokom išlo o nárast o 1,92 percenta. Dosiahnutý zisk po zdanení bol 12 699 442 eur, čo síce predstavuje medziročný pokles, no aj tak si tento maloobchodník u nás vedie veľmi dobre.
Mobilná aplikácia a vernostný program sa však zatiaľ týkajú len poľského trhu. Z dostupných informácií nateraz nie je známe, či tieto novinky prídu aj k nám na Slovensko. Vzhľadom na to, že na našom trhu sa reťazcu darí, dá sa očakávať, že vernostný program spustí aj u nás.