TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Vodiči, POZOR: Tieto motory vás môžu pripraviť o tisíce eur. Ktorým sa vyhnúť?
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Vodiči, POZOR: Tieto motory vás môžu pripraviť o tisíce eur. Ktorým sa vyhnúť?

Motor je srdcom každého auta a keď sa pokazí, rátajte s opravou, ktorá vám vytiahne z peňaženky nemalú sumu. Na tieto si dajte pozor.

23. augusta 2025 9:55
Lucia Bihuncová
23. augusta 2025
Zdieľať
5 min
Zdieľať
V skratke
  • Aj renomovaní výrobcovia občas vyrobia motor, ktorý trápia časté chyby
  • Motory, ktoré spomíname v článku, vás môžu pripraviť o tisíce eur
  • Ak sa motor pokazí, oprava je spravidla finančné nákladná

Niektoré motory áut sú takpovediac nezničiteľné. Iné vás zas potrápia mnohými chybami. Ak kupujete ojazdené auto, isto sa chcete vyhnúť nákladným opravám. A práve opravy motorov patria k tým drahším. Prinášame vám preto zoznam motorov, ktorým by ste sa mali radšej vyhnúť.

Hoci niektorý motor môže na papieri vyzerať dokonale, v realite si počína úplne inak. Problematické môže byť turbodúchadlo, reťaze alebo ďalšie mimoriadne dôležité komponenty. Téme sa venoval motoristický portál Auto Trendy.

Problémové motory

Výrobcovia áut chcú svojim klientom ponúknuť to najlepšie. Dobrý zámer sa však v praxi môže uzemniť na nočnú moru vodiča. Ak narazíte na ojazdené auto s niektorým z nižšie uvedených agregátov, zbystrite svoju pozornosť. Niektoré z nich mali byť revolúciou, no namiesto toho sa stali zdrojom problémov. A teraz už ideme na konkrétne motory, na ktoré by ste si mali dávať pozor.

Volkswagen TSI

Za najproblematickejšie motory od nemeckej automobilky Volkswagen sa považujú 1.4 TSI s označením CAXA a CAVD, ktoré pochádzajú z rokov 2007 až 2012. Problémové je rozťahovanie reťaze rozvodov. Táto reťaz sa podľa skúseností vodičov môže pretrhnúť už po nájazde 80-tisíc kilometrov.

Oprava takejto poruchy je často nákladná a majiteľom áut sa neoplatí. Podobné problémy vykazuje aj agregát 1.2 TSI CBZB. Tu sa okrem roztrhania reťazec môžete stretnúť aj s poruchou turbodúchadla alebo vysokotlakového čerpadla paliva.

Ford EcoBoost

Ďalší problémový motor má na svedomí americká automobilka Ford. Výrobca chcel týmito agregátmi konkurovať nemeckým TSI, ktoré sme spomínali vyššie. No a podobne ako sa nevydarili niektoré modely motorov TSI, platí to aj o EcoBoost. Najhoršie je na tom 1.0 EcoBoost s trojvalcom, ktorý sa prehrieva a následne sa mu deformujú hlavy valcov. K častým problémom patrí aj chladiaci systém, kde sa kazí termostat a palivové čerpadlo.

Pozor si treba dávať aj na agregát 1.6 EcoBoost, ktorý ma kazové vysokotlakové palivové čerpadlo. Podľa portálu Auto Trendy dokáže vypovedať službu bez varovania. Pokojne sa vám môže stať, že uprostred cesty nebudete vedieť opätovne naštartovať. Výmena čerpadla vás vyjde na približných 1 500 eur. No chyba sa často opakuje.

PSA THP

Nevydarený motor má na svojom konte aj francúzska automobilka. Skupina PSA (Peugeot, Citroën) vyrobila agregát 1.6 THP s označením EP6DT. Ide o motor, ktorý trápia časté poruchy a najčastejšie sa kazí turbodúchadlo. To sa môže rozpadnúť už po nájazde približných 100-tisíc kilometrov.

Neprehliadnite

Pozor, automobilka, automobil, povinné zmluvné poistenie
Vodiči, POZOR: Štát chystá tvrdý zákon. Ak nesplníte TÚTO podmienku, auto vám vyradí z evidencie
digitálna značky
Vodiči, POZOR: Ignorujete tento symbol na diaľnici? Aj na Slovensku horzí TISÍCOVÁ pokuta
auto, vodič, peniaze, poplatky
Obľúbená automobilka Slovákov „zamyká“ výkon. Ak ho chcete, potrebujete predplatné (+ cena)

Problémom tohto motora sú aj netesnosti hlavy valcov. Vodičov rovnako môžu potrápiť poruchy vysokotlakového palivového čerpadla. Agregát je citlivý aj na kvalitu oleja a ak zanedbáte jeho pravidelnú výmenu, dá vám to pocítiť. Opravy sú aj v tomto prípade drahé.

Opel PureTech

Keď sa nemecký Opel dostal pod francúzsky PSA, prevzal aj ich problematické motory. 1.2 PureTech je prakticky identický s motorom, ktorý sme spomínali vyššie. Najväčším problém preto zostáva rozťahovanie reťaze rozvodov. Problémy môžu vyústiť až do úplné pokazenia agregátu, pričom varovné signály sú pre vodiča minimálne.

Majiteľ si tak chybu všimne väčšinou až vtedy, keď je už neskoro. Za výmenu reťaze zaplatíte približne 2 000 eur. Treba ale rátať aj s ďalšími opravami, ktoré budú časom nutné a navýšia cenu.

Volkswagen TDI

Nemecká automobilka Volkswagen sa v tomto rebríčku ocitla dvakrát. Za problémové za považujú dieselové motory TDI. Konkrétne 2.0 TDI s označením CFFC a CFGB, ktoré výrobca uviedol na trh v rokoch 2008 až 2015.

Motory majú problémy s dvojhmatovým zotrvačníkom, ktorý sa začína ozývať pri 150-tisíc kilometroch. Keď sa pokazí, pre auto je typické pri štartovaní hlasné vydávanie zvukov aj vibrácií. Výmena chybného komponentu vám vytiahne z peňaženky zhruba 1 500 eur.

Problémové sú tiež vstrekovacie trysky, ktoré sa často upchávajú a môžu za nerovnomerný chod agregátu. Oprava jednej trysky vás bude stáť okolo 400 eur, no pokojne sa môže pokaziť viacero trysiek naraz. Spomenúť treba aj problémy s DPF filtrom.

Motory, ktorým sa treba vyhnúť

Ako vidno, aj výrobcovia, ktorí sú vo svete produkcie automobilov na vrchole, sa občas prerátajú a vyrobia produkt, ktorý má nižšiu kvalitu. Pri kúpe ojazdeného auta preto berte na vedomie nedostatky niektorých motorov. Ak si zaobstaráte auto s niektorým z vyššie spomenutých motorov, mali by ste rátať s možnými dodatočnými nákladmi na opravy.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Samsung Galaxy Z Flip7 RECENZIA Samsung Galaxy Z Flip7: Kvalita, výkon aj kompaktnosť. Len keby za lacnejšie
Ďalší článok Tankovanie, nafta, benzín, ceny pohonných látok Stalo sa to, čo mnohí vodiči nechceli: Čerpacia stanica prestala predávať benzín a naftu, obslúži len elektromobily

Najčítanejšie

Dopravná značka
Na Slovákov čaká PORIADNE drahá lekcia: Novú dopravnú značku nepoznajú ani skúsení, je za ňu 200 € pokuta
20. augusta 2025
Začala platiť NOVÁ daň: Ľudia budú platiť za KAŽDÝ kilometer, je jedno či majú benzín alebo elektromobil
21. augusta 2025
Elektromobil, elektromobily
Elektromobily narazili na kritický problém. Na toto EÚ vôbec nepomyslela
22. augusta 2025
Tankovanie, benzín, nafta, ceny benzínu
Vodiči, POZOR: Čerpacie stanice budú prepisovať ceny. Pred drahým tankovaním niet úniku
22. augusta 2025

Najnovšie články

  • Stalo sa to, čo mnohí vodiči nechceli: Čerpacia stanica prestala predávať benzín a naftu, obslúži len elektromobily
  • Vodiči, POZOR: Tieto motory vás môžu pripraviť o tisíce eur. Ktorým sa vyhnúť?
  • RECENZIA Samsung Galaxy Z Flip7: Kvalita, výkon aj kompaktnosť. Len keby za lacnejšie
  • Slovákom začali ponúkať prácu cez WhatsApp: O čo ide a dá sa naozaj zarobiť?
  • Slovákov čaká vesmírne divadlo. Mnohí si tento úkaz spájajú s koncom sveta (+ dátum)

Bude sa vám páčiť

Rýchlostný radar, meranie rýchlosti, fotoradar

Vodiči, POZOR: Tieto radary určite neignorujte. Hrozí pokuta, z akej sa nespamätáte

19. augusta 2025
Slovensko, nabíjačky, elektromobily, dotácia

Slováci chcú elektromobily, no nemajú na ne peniaze. Podporí nás vláda dotáciami?

18. augusta 2025
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil

Kedy je najvhodnejšie predať auto? Rozhodne nezmeškajte TENTO termín, ak nechcete problémy

18. augusta 2025
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil

Na jednu nádrž cez 2 200 km, spotreba 2,4 l: Toto auto je snom každého Slováka

18. augusta 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?