TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Vodiči, POZOR: Tieto motory vás môžu pripraviť o tisíce eur. Ktorým sa vyhnúť?
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Vodiči, POZOR: Tieto motory vás môžu pripraviť o tisíce eur. Ktorým sa vyhnúť?

Motor je srdcom každého auta a keď sa pokazí, rátajte s opravou, ktorá vám vytiahne z peňaženky nemalú sumu. Na tieto si dajte pozor.

23. augusta 2025 9:55
Lucia Bihuncová
23. augusta 2025
Zdieľať
5 min
Zdieľať
V skratke
  • Aj renomovaní výrobcovia občas vyrobia motor, ktorý trápia časté chyby
  • Motory, ktoré spomíname v článku, vás môžu pripraviť o tisíce eur
  • Ak sa motor pokazí, oprava je spravidla finančné nákladná

Niektoré motory áut sú takpovediac nezničiteľné. Iné vás zas potrápia mnohými chybami. Ak kupujete ojazdené auto, isto sa chcete vyhnúť nákladným opravám. A práve opravy motorov patria k tým drahším. Prinášame vám preto zoznam motorov, ktorým by ste sa mali radšej vyhnúť.

Hoci niektorý motor môže na papieri vyzerať dokonale, v realite si počína úplne inak. Problematické môže byť turbodúchadlo, reťaze alebo ďalšie mimoriadne dôležité komponenty. Téme sa venoval motoristický portál Auto Trendy.

Problémové motory

Výrobcovia áut chcú svojim klientom ponúknuť to najlepšie. Dobrý zámer sa však v praxi môže uzemniť na nočnú moru vodiča. Ak narazíte na ojazdené auto s niektorým z nižšie uvedených agregátov, zbystrite svoju pozornosť. Niektoré z nich mali byť revolúciou, no namiesto toho sa stali zdrojom problémov. A teraz už ideme na konkrétne motory, na ktoré by ste si mali dávať pozor.

Volkswagen TSI

Za najproblematickejšie motory od nemeckej automobilky Volkswagen sa považujú 1.4 TSI s označením CAXA a CAVD, ktoré pochádzajú z rokov 2007 až 2012. Problémové je rozťahovanie reťaze rozvodov. Táto reťaz sa podľa skúseností vodičov môže pretrhnúť už po nájazde 80-tisíc kilometrov.

Oprava takejto poruchy je často nákladná a majiteľom áut sa neoplatí. Podobné problémy vykazuje aj agregát 1.2 TSI CBZB. Tu sa okrem roztrhania reťazec môžete stretnúť aj s poruchou turbodúchadla alebo vysokotlakového čerpadla paliva.

Ford EcoBoost

Ďalší problémový motor má na svedomí americká automobilka Ford. Výrobca chcel týmito agregátmi konkurovať nemeckým TSI, ktoré sme spomínali vyššie. No a podobne ako sa nevydarili niektoré modely motorov TSI, platí to aj o EcoBoost. Najhoršie je na tom 1.0 EcoBoost s trojvalcom, ktorý sa prehrieva a následne sa mu deformujú hlavy valcov. K častým problémom patrí aj chladiaci systém, kde sa kazí termostat a palivové čerpadlo.

Pozor si treba dávať aj na agregát 1.6 EcoBoost, ktorý ma kazové vysokotlakové palivové čerpadlo. Podľa portálu Auto Trendy dokáže vypovedať službu bez varovania. Pokojne sa vám môže stať, že uprostred cesty nebudete vedieť opätovne naštartovať. Výmena čerpadla vás vyjde na približných 1 500 eur. No chyba sa často opakuje.

PSA THP

Nevydarený motor má na svojom konte aj francúzska automobilka. Skupina PSA (Peugeot, Citroën) vyrobila agregát 1.6 THP s označením EP6DT. Ide o motor, ktorý trápia časté poruchy a najčastejšie sa kazí turbodúchadlo. To sa môže rozpadnúť už po nájazde približných 100-tisíc kilometrov.

Neprehliadnite

autá, ojazdené autá, farba auta, parkovanie, ceny áut
Na Slovensku výrazne rastie záujem o takéto autá. Tvoria 37 % trhu (zoznam)
kruhový objazd
Vodiči by mali spozornieť: Kruhový objazd musíte používať inak než doteraz. Zmenilo sa dôležité pravidlo
prechod pre chodcov
Priechody pre chodcov čakajú nové pravidlá. Budúci rok sa zmení kľúčový zákon

Problémom tohto motora sú aj netesnosti hlavy valcov. Vodičov rovnako môžu potrápiť poruchy vysokotlakového palivového čerpadla. Agregát je citlivý aj na kvalitu oleja a ak zanedbáte jeho pravidelnú výmenu, dá vám to pocítiť. Opravy sú aj v tomto prípade drahé.

Opel PureTech

Keď sa nemecký Opel dostal pod francúzsky PSA, prevzal aj ich problematické motory. 1.2 PureTech je prakticky identický s motorom, ktorý sme spomínali vyššie. Najväčším problém preto zostáva rozťahovanie reťaze rozvodov. Problémy môžu vyústiť až do úplné pokazenia agregátu, pričom varovné signály sú pre vodiča minimálne.

Majiteľ si tak chybu všimne väčšinou až vtedy, keď je už neskoro. Za výmenu reťaze zaplatíte približne 2 000 eur. Treba ale rátať aj s ďalšími opravami, ktoré budú časom nutné a navýšia cenu.

Volkswagen TDI

Nemecká automobilka Volkswagen sa v tomto rebríčku ocitla dvakrát. Za problémové za považujú dieselové motory TDI. Konkrétne 2.0 TDI s označením CFFC a CFGB, ktoré výrobca uviedol na trh v rokoch 2008 až 2015.

Motory majú problémy s dvojhmatovým zotrvačníkom, ktorý sa začína ozývať pri 150-tisíc kilometroch. Keď sa pokazí, pre auto je typické pri štartovaní hlasné vydávanie zvukov aj vibrácií. Výmena chybného komponentu vám vytiahne z peňaženky zhruba 1 500 eur.

Problémové sú tiež vstrekovacie trysky, ktoré sa často upchávajú a môžu za nerovnomerný chod agregátu. Oprava jednej trysky vás bude stáť okolo 400 eur, no pokojne sa môže pokaziť viacero trysiek naraz. Spomenúť treba aj problémy s DPF filtrom.

Motory, ktorým sa treba vyhnúť

Ako vidno, aj výrobcovia, ktorí sú vo svete produkcie automobilov na vrchole, sa občas prerátajú a vyrobia produkt, ktorý má nižšiu kvalitu. Pri kúpe ojazdeného auta preto berte na vedomie nedostatky niektorých motorov. Ak si zaobstaráte auto s niektorým z vyššie spomenutých motorov, mali by ste rátať s možnými dodatočnými nákladmi na opravy.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Samsung Galaxy Z Flip7 RECENZIA Samsung Galaxy Z Flip7: Kvalita, výkon aj kompaktnosť. Len keby za lacnejšie
Ďalší článok Tankovanie, nafta, benzín, ceny pohonných hmôt, ušetriť, tankovanie Stalo sa to, čo mnohí vodiči nechceli: Čerpacia stanica prestala predávať benzín a naftu, obslúži len elektromobily

Najčítanejšie

Nová dopravná značka
Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu vyše 140 €
20. novembra 2025
Aktuálna správa
Štát potvrdil hromadné kontroly: Chce mať dokonalý prehľad, ľudí bude sledovať cez kameru
20. novembra 2025
Peniaze, bankovky, euro
PRIPRAVTE SA: Štát konečne zverejnil o koľko eur navyše vám pošle na účet (platné od 1. 1. 2026)
20. novembra 2025
Auto | AKTUÁLNE
EÚ má pre Slovákov zlé správy: Ak máte takéto auto, čaká vás nová povinnosť
20. novembra 2025

Najnovšie články

  • V roku 2026 môže výrazne zdražieť elektrina pre domácnosti. Vydali varovanie, nachystať si máte stovky eur
  • Bežná vec, ktorú robí s mobilom takmer každý, môže skončiť tragicky
  • Bratislava žila technológiami. OpenSlava 2025 priniesla živé diskusie a desiatky prednášok
  • Na Slovensku výrazne rastie záujem o takéto autá. Tvoria 37 % trhu (zoznam)
  • YouTube testuje dokonalú funkciu, vraj ju chceli úplne všetci. Na čo sa môžete tešiť?

Bude sa vám páčiť

Mercedes-AMG

Zákaz je nemilosrdný: Mercedes musí ukončiť výrobu niekoľkých obľúbených modelov (zoznam)

20. novembra 2025
Pozor, dopravná značka

Pri značke STOP nemusí zastaviť každý. Existuje jedno málo známe pravidlo

20. novembra 2025
Aktuálna správa

AKTUÁLNE: Na cestách začali platiť EXTRÉMNE pravidlá. Za toto vám hrozí väzenie

19. novembra 2025
Diaľničná známka

AKTUÁLNE: Diaľničnú známku čakajú ZMENY. Bude prenosná (čo čakať v praxi)

19. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?