Sociálna poisťovňa zefektívňuje svoju komunikáciu a od 1. augusta 2025 zavádza dôležitú zmenu, ktorá má zvýšiť bezpečnosť a dôveryhodnosť jej SMS správ. Všetky oficiálne notifikácie budú po novom chodiť pod jednotným a ľahko rozpoznateľným menom odosielateľa, čo má obmedziť riziko zneužitia identity poisťovne podvodníkmi, informuje portál oPeniazoch.sk.
Pre vyššiu dôveryhodnosť
Doteraz Sociálna poisťovňa zasielala všetky SMS správy z telefónneho čísla 0917 257 257. Po novom sa však na displeji telefónu namiesto tohto čísla zobrazí textový názov odosielateľa „SOCPOIST.SK“.
Podľa poisťovne táto zmena prispeje k jasnému a okamžitému identifikovaniu odosielateľa ako oficiálnej inštitúcie. Dôvodom je, že zobrazenie konkrétneho telefónneho čísla mohlo u niektorých klientov vyvolávať pochybnosti o pravosti správy a zvyšovalo riziko podvodov, pri ktorých sa útočníci vydávajú za inštitúciu s použitím podobného čísla.
Desaťtisíce upozornení mesačne
Sociálna poisťovňa mesačne zašle živnostníkom, zamestnávateľom a dobrovoľne poisteným osobám približne 50-tisíc SMS správ a ďalších 65-tisíc e-mailov. Tieto notifikácie, ktoré fungujú ako tzv. mäkká forma vymáhania, proaktívne upozorňujú na neuhradené poistné alebo chýbajúce výkazy.

Cieľom je pomôcť klientom splniť si svoje zákonné povinnosti včas a vyhnúť sa tak zbytočným sankciám a penále. Poisťovňa preto apeluje na klientov, aby si svoje kontaktné údaje (telefónne číslo a e-mail) v jej systémoch pravidelne aktualizovali.
Ako rozpozonať podvod?
Spolu s touto zmenou poisťovňa opätovne vyzýva verejnosť k ostražitosti. Zdôrazňuje, že jej oficiálne správy majú výhradne informatívny charakter. V žiadnom prípade si v nich nikdy nepýta osobné údaje, heslá, údaje o bankových kartách a nikdy nevyžaduje od príjemcu, aby klikal na externé odkazy a niečo potvrdzoval.
Ak dostanete správu, ktorá sa vydáva za Sociálnu poisťovňu a obsahuje takúto požiadavku, ide o podvod. Odporúča sa na ňu neklikať a okamžite ju vymazať. V prípade akýchkoľvek pochybností si treba informácie overiť priamo na oficiálnej webovej stránke www.socpoist.sk alebo telefonicky v príslušnej pobočke.
Treba sa obávať?
Mnohých zrejme poteší, že pre drvivú väčšinu klientov táto zmena neznamená žiadnu obrovskú ani zásadnú zmenu v tom, ako so Sociálnou poisťovňou komunikujú alebo aké majú povinnosti.
V skutočnosti ide o malú, no dôležitú úpravu, ktorej cieľom je zvýšiť bezpečnosť a zjednodušiť identifikáciu oficiálnej komunikácie. Nemusíte si nič nastavovať, nikam chodiť ani meniť svoje kontaktné údaje (pokiaľ ich máte v systéme poisťovne aktuálne). Všetky vaše povinnosti, termíny platieb a spôsob, akým si plníte záväzky voči poisťovni, zostávajú úplne rovnaké.
Jediná zmena, ktorú si všimnete, je čisto vizuálna – v zozname prijatých SMS správ. Pre klientov z toho teda vyplýva jediná, veľmi jednoduchá „úloha“: zapamätať si, že nový odosielateľ je oficiálny a dôveryhodný. Zároveň je dôležité naďalej zostať ostražitý voči akýmkoľvek iným správam, ktoré by sa za Sociálnu poisťovňu mohli vydávať a žiadali by od vás citlivé údaje alebo klikanie na odkazy, keďže ako poisťovňa sama zdôraznila, toto nikdy vo svojej komunikácii nerobí.