Národná banka Slovenska (NBS) upozornila na podvodné telefonáty, ktoré podvodníci vykonávajú v jej mene. Ako uvádza NBS v príspevku na sociálnej sieti, v posledných týždňoch inštitúcia zaznamenala opakované prípady telefonátov, v ktorých sa neznáme osoby vydávali za pracovníkov NBS.
Už tradične je cieľom podvodníkov vylákať od potenciálnych obetí osobné a citlivé údaje a potom ich zneužiť. Najviac ich zaujímajú údaje týkajúce sa vášho bankového účtu, aby ho mohli vybieliť a takto nezákonne sa finančne obohatiť.
Centrálna banka vydala varovanie
Národná banka Slovenska hovorí, že môže ísť vishing, čiže o podvodné telefonáty. Tie však podvodníci často kombinujú s falošnými SMS správami alebo e-mailovými správami, čím posilňujú svoju dôveryhodnosť. V e-maile často narazíte aj na odkaz, ktorý smeruje na podvodnú webovú stránku.
NBS varuje, že podvodníci sa môžu predstaviť menom reálneho zamestnanca banky alebo menom reálneho príslušníka polície. Takto chcú u ľudí vzbudiť väčšiu dôveru. Inštitúcia uvádza, že podvodníci zvyčajne žiadajú o zaslanie citlivých údajov alebo o prevod financií a to pod zámienkou ochrany vašich peňazí.

Formy podvodov sa menia
Banka zároveň všetkých občanov Slovenska varovala, aby boli mimoriadne obozretní. Formy týchto podvodov sa totižto neustále menia. Pozor si treba dávať aj na nové spôsoby, ktorými budú chcieť podvodníci od vás vylákať peniaze či údaje.
NBS zdôrazňuje, že občanom nikdy nevolá s požiadavkou na osobné údaje alebo investície. Taktiež ani polícia nikdy nežiada, aby ste niekam poslali peniaze alebo odovzdali svoje cennosti. Záverom NBS dodáva, že ak zaznamenáte podozrivý telefonát, neposkytujte žiadne informácie a hovor okamžite ukončite. Ak máte pochybnosti, môžete kontaktovať políciu alebo priamo svoju banku.
Na podvod upozorňuje aj ČSOB banka
Centrálna banka nie je jediná, ktorá v týchto dňoch upozorňuje svojich klientov na podvody. Bezpečnostné upozornenie vydala ja ČSOB banka. Tá varuje pred podvodnými e-mailmi.
Ako uvádza banka na svojom webe, klientov upozorňuje na podvodné e-mailové správy, ktoré sa tvária ako oficiálna komunikácia od ČSOB. Tieto správy obsahujú falošné informácie o expirácii certifikátu SmartTokenu a klientov vyzývajú na jeho reaktiváciu prostredníctvom odkazu v e-maile.
Na odkaz z e-mailu neklikajte
ČSOB banka upozorňuje, aby klienti tieto e-maily ignorovali a neklikali na žiadne odkazy v týchto falošných správach. Taktiež odporúča neposkytovať žiadne svoje osobné ani prihlasovacie údaje. „V prípade pochybností kontaktujte ČSOB výhradne cez oficiálne komunikačné kanály,“ dodáva ČSOB v oficiálnom oznámení.