České dráhy chystajú viaceré zmeny, ktoré sa dotknú aj Slovenska. Cestovný poriadok pre nadchádzajúci rok má priniesť cestujúcim zvýšenie komfortu. Značka Railjet sa rozšíri na linky do Nemecka, Maďarska aj na Slovensko.
Ako uvádzajú České dráhy na svojom webe, nový cestovný poriadok začne platiť v Európe 14. decembra 2025. Český dopravca chce ponúknuť svojim zákazníkom lepšie spojenie s Európou.
České dráhy menia cestovný poriadok
České dráhy spresnili, že moderné súpravy Railjet a ComfortJet budú jazdiť aj na južné Slovensko. Okrem toho do Maďarska, Rakúska či Nemecka. „V prvej polovici roka 2026 bude dokončená dodávka netrakčných jednotiek ComfortJet a České dráhy budú disponovať všetkými 180 modernými vozmi v 20 súpravách,“ píše sa v tlačovej správe.
Toto prinesie cestujúcim viacero výhod. Napríklad sa môžu tešiť z viacerých moderných a klimatizovaných vozov. Ako priblížil člen predstavenstva a námestník pre osobnú dopravu Českých dráh Jiří Ješta: „Na linke Ex1 z Prahy do Ostravy a ďalej do Poľska alebo na Slovensko obdrží väčšina vlakov EuroCity a InetrCity veľké reštauračné vozy a do spojov do Baltic express zaradíme bistrovoz s oddielom 2. triedy.“
Pre cestujúcich to znamená, že vo vlakoch na nich bude čakať veľká ponuka občerstvenia. Zároveň chcú České dráhy navýšiť kapacitu vlakov o ďalších 40 komfortných miest na sedenie.

Pod značkou Railjet
České dráhy spresnili, že menší rozsah zmien čaká cestujúcich, ktorí budú cestovať s partnerskou Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) v smere z Českej republiky na Slovensko. Ako doplnil český dopravca, na niektoré spoje Metropolitan a na vlak Hungaria budú po novom nasadené ucelené jednotky Railjet a ComfortJet. „Tieto spoje pôjdu vo vlakovej kategórii railjet. Tým sa odlíšia od vlakov, na ktorých budú ešte v roku 2026 operovať klasické súpravy slovenskej spoločnosti ZSSK, ktoré pôjdu naďalej v kategórii EuroCity,“ vysvetlil dopravca.
Pripravte sa na výluky
České dráhy upozornili aj na výluky, ktoré by mali mať väčší rozsah. Tieto výluky sú naplánované na železnici cez Horní Lideč medzi Českom a Slovenskom. Vlaky tu preto budú zhruba od polovice februára 2026 až do konca platnosti cestovného poriadku 2026 končiť v stanici Vsetín. V úseku Vsetín – Horní Lideč – Púchov alebo Žilina budú zaisťovať náhradnú dopravu autobusy.
Dopravca má však aj pozitívnu správu, a síce, že na svoju tradičnú trasu sa vrátia vlaky Pendolino. Konkrétne ide o spoj SC Pendolino Košičan, ktorý jazdí z Prahy do Košíc a späť. Tieto vlaky poskytnú cestujúcim najrýchlejšie cestovanie z Čiech a Moravy do slovenských hôr či na východ Slovenska. „K návratu jednotiek série 680 na túto medzištátnu linku by malo dôjsť po dokončení prebiehajúcich modernizácií vlakov a schválení ETCS do bežnej prevádzky ešte tento rok na jeseň,“ spresnili České dráhy.