Slovenská pošta plánuje zlepšiť funkcionalitu svojej mobilnej aplikácie. Klienti tak získajú rýchly a pohodlný prístup k rôznym službám bez nutnosti navštíviť pobočku osobne.
Novinkou bude napríklad zjednodušenie vrátenia zásielok, pričom novú funkcionalitu pláne pošta spustiť už v blízkej budúcnosti. Konkrétny dátum však neprezradila.
Slovenská pošta rozšíri funkcie svojej aplikácie
Vrátenie zásielok má byť jednoduchšie a týka sa to veľkých i menších e-shopov. Zo spolupráce nebude vylúčená ani súkromná výmena tovaru medzi obyvateľmi. Ak sa vám teda dostane do rúk balík, s ktorým nie ste spokojní, vrátite ho oveľa ľahšie.
Ako uvádza spravodajský portál Teraz.sk, v ďalších fázach chce pošta cez mobilnú aplikáciu umožniť elektronicky uhradiť viacero typov poplatkov. Hovorí sa tiež o možnosti rezervovať si online termín na vybavenie služieb, ktoré sú zložitejšie a časovo náročnejšie. Rovnako by malo pribudnúť overenie identity, ako vyplýva z informácií hovorkyne Slovenskej pošty Evy Peterovej.
Mobilná aplikácia ponúka už teraz praktické funkcie
Aplikácia Slovenskej pošty funguje niekoľko rokov a už teraz ponúka používateľom viacero praktických funkcií. Medzi najvyužívanejšie funkcie patrí sledovanie zásielok. V aplikácii používateľ prehľadne vidí, kde sa zásielka nachádza a prehľad má o odchádzajúcich aj prichádzajúcich zásielkach.
Výhodu je, že cez aplikáciu si môže jednoducho zmeniť dátum doručenia zásielky, alebo predĺžiť jej uloženie na pošte, prípadne si dať zásielku preposlať na inú pobočku. Zásielku tiež môže cez aplikáciu presmerovať do Balíkoboxu, kde si ju následne vyzdvihne v čase, ktorý mu najviac vyhovuje.
Okrem iného mobilná aplikácia umožňuje aj podať a zaplatiť zásielku online. Stačí vyplniť potrebné údaje, zaplatiť a potom vytlačiť a nalepiť adresný štítok na túto zásielku. Alternatívou je ručné vypísanie spolu s vygenerovaným kódom, ktorý potvrdzuje, že zásielka je uhradená. Následne môže klient takto pripravenú zásielku podať v ktoromkoľvek Balíkoboxe alebo na pobočke Slovenskej pošty.
Slovenská pošta chce klientom ušetriť čas
Ako pre TASR povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty: „Cielenými inováciami aplikácie chceme skvalitniť používateľský zážitok, skrátiť čas strávený na pobočke, či dokonca eliminovať potrebu navštíviť ju. Už teraz ponúka široké portfólio funkcionalít, ktoré v najbližšom období budeme rozširovať.“
Mobilná aplikácia – Slovenská pošta – funguje od roku 2019 a za ten čas si ju stiahlo približne 650-tisíc ľudí. Dostupné štatistiky uvádzajú, že aktívne ju využíva okolo 150-tisíc používateľov vo viac ako 100 krajinách sveta. Medzi používateľmi sú ľudia z Česka, Nemecka, USA alebo Nového Zélandu. Aplikácia je dostupná bezplatne a nájdete ju v oficiálnych obchodoch pre oba najpoužívanejšie mobilné operačné systémy – App Store (iOS) a Google Play (Android).