Umelá inteligencia vládne svetu a zasahuje do každej firmy alebo každého odvetvia. Aj preto chcú mať mnohé firmy vlastné riešenie, aby neboli závislé od produktov tretích strán. Teraz nečakane prichádza s vlastnou umelou inteligenciou aj telekomunikačný operátor T-Mobile. Táto umelá inteligencia dostala pomenovanie Magenta AI a pre všetkých zákazníkov T-Mobile je dostupná zadarmo cez mobilnú aplikáciu.
Magenta AI aktuálne funguje na viacerých trhoch, kde T-Mobile (Deutsche Telekom) pôsobí. Na Slovensku zatiaľ Magenta AI nie je dostupná, ale používať ju môžu napríklad českí alebo nemeckí zákazníci. Ako česká pobočka spoločnosti T-Mobile uvádza na svojom webe, snaží sa, aby bol digitálny svet dostupnejší pre každého.

Magenta AI od operátora T-Mobile
Umelá inteligencia do operátora od T-Mobile funguje štandardne a podobne ako konkurenčné AI. Chatbota sa môžete pýtať prakticky čokoľvek. Napríklad ho môžete požiadať o tipy na výlety, zdravé raňajky, prípadne sa ho spýtať, aké bude dnes počasie, alebo aké sú dnešné hlavné správy. Samozrejme, možností využitia je mnoho a môžete sa pýtať aj otázky týkajúce sa priamo T-Mobile. Napríklad, ako môžete získať letné dáta a podobne.
Ak vás zaujíma čokoľvek z oblasti T-Mobile, Magenta AI rozpozná, s čím potrebujete pomôcť. Následne vás presmeruje tam, kde nájdete riešenie. Tu už nekomunikujete s AI, ale vám poradí živý asistent. Pokiaľ je to možné, Magenta AI vás môže presmerovať aj na správne miesto v mobilnej aplikácie, kde sa dozviete požadované informácie.

Bezpečnosť na prvom mieste
T-Mobile hovorí, že bezpečnosť používateľov je na prvom mieste. Operátor preto spolupracuje s partnermi, ktorí chránia dáta používateľov. Spoločnosť tvrdí, že každý používateľ má svoje údaje pod kontrolou a môže si ich kedykoľvek stiahnuť alebo zmazať. Operátor podotkol, že dáta nikdy nezdieľa s cudzími firmami.
Ako sme naznačili, Magenta AI je dostupná v mobilnej aplikácii. Tá je k dispozícii pre oba najpoužívanejšie operačné systém – Android aj iOS. Spoločnosť doplnila, že na Magenta AI naďalej pracuje a chce pridávať nové možnosti. „Čaká vás ešte mnoho unikátnych funkcií a vylepšení, ktoré vám uľahčia každodenný život,“ uviedol T-Mobile. Magenta AI sa nachádza priamo v aplikácii Môj T-Mobile a pribudla tam ako nová sekcia.
Kto stojí za Magenta AI?
Spoločnosť T-Mobile nevyvinula vlastnú umelú inteligenciu, ale spolieha sa na produkt od partnera. Ním je známa AI Perplexity, ktorá dokáža odpovedať v mnohých jazykoch. Jej prednosťou je, že na otázky odpovedá rýchlo a zrozumiteľne.
Používateľ si pri kladení otázok môže vybrať z dvoch režimov. Rýchle hľadanie, ktoré sa hodí, keď sa chcete opýtať na počasie, kam vyraziť na výlet a podobne. Profesionálne hľadanie sa zas hodí, ak k odpovedi potrebujete viac detailov. Po zadaní dopytu bude otázka rozdelená do viacerých rôznych vyhľadávaní, aby ste dostali komplexnejšiu odpoveď. Toto hľadanie je ideálne pre plánovanie dôležitých vecí.
Zadarmo pre klientov T-Mobile
Ako sme naznačili v článku, Magenta AI je zadarmo pre všetkých klientov spoločnosti T-Mobile. Operátor ale priznal, že v budúcnosti môže pridať nové funkcie, ktoré budú voliteľne platené. Tvrdí však, že o tejto možnosti bude svojich klientov včas informovať. Dodal, že klienti budú mať napríklad možnosť zakúpiť si za poplatok verziu Perplexity Pro, vďaka ktorej môžu využiť viac funckií.