Na pulty slovenských obchodov sa dostala pochúťka, ktorá musí byť stiahnutá. Ide o preventívne opatrenie, ktoré inicioval samotný výrobca. Dôvodom je porucha tesnenia na kelímkoch.
Stiahnutie z predaja sa týka známej a obľúbenej značky Pribináček. O stiahnutí výrobkov z trhu informoval reťazec Tesco, ktorý ich má pravidelne v ponuke.
Pochúťka ide preč z predaja
Slovenskí spotrebitelia si dočasne nekúpia dva obľúbené produkty značky Prináček. Ako uvádza reťazec Tesco, produkty sťahuje z predaja na žiadosť výrobcu Savencia Fromage & Dairy SK, a.s. so sídlom v Liptovskom Mikuláši. Ako sme naznačili, dôvodom je, že zvar medzi viečkom a kelímkom dostatočne netesní.
Problémové nie sú všetky výrobky Pribináček, ale len konkrétne šarže. Z predaja ide preč mliečka krupička aj krupička so škoricou. Presné označenie výrobkov, ktorých sa stiahnutie z trhu týka, uvádzame nižšie.
PRIBINÁČEK Mliečna krupička 140 g
- EAN: 8594008278827
- Dátum minimálnej trvanlivosti: 22.7.2025, 15.7.2025
PRIBINÁČEK Krupička so škoricou 140 g
- EAN: 8594008278834
- Dátum minimálnej trvanlivosti: 22.7.2025
Potenciálne zdravotné riziko
Výrobca sťahuje vyššie uvedené produkty z predaja z preventívnych dôvodov. Nakoľko zvar medzi viečkom a kelímkom dostatočne netesní, potenciálne hrozí kontaminácia mikroorganizmami. Do obalu sa môžu oveľa ľahšie dostať baktérie, plesne alebo iné mikroorganizmy zo vzduchu či okolitého prostredia. To môže viesť k predčasnému pokazeniu výrobku, vzniku plesní alebo k nepríjemnému zápachu a chuti.
Zároveň môže byť znehodnotená kvalita produktu. Napríklad táto pochúťka môže vysychať na povrchu a ovplyvnená môže byť aj konzistencia. Rizikom pre spotrebiteľa je, že hoci produkt na prvý pohľad nemusí vyzerať ako „pokazený“, jeho konzumácia môže byť riziková z hľadiska zdravia. Negatívny vplyv po konzumácii takejto pochúťky môžu pocítiť najmä citlivé osoby, napríklad deti, tehotné ženy alebo starší ľudia.
Produkty vráťte
Ak máte podozrenie, že kelímok nie je správne uzavretý (viečko je uvoľnené, zvar nie je súvislý, alebo je vidieť uniknutý obsah), najlepšie je taký výrobok nekonzumovať. Ideálne je reklamovať ho v mieste nákupu, pretože v potravinárstve platia prísne normy pre tesnosť obalov práve kvôli vyššie popísaným rizikám. Možné riziká si uvedomuje aj výrobca a predajca a Tesco preto spotrebitoľom radí, aby výrobok vrátili.
„Ak ste si tieto výrobky zakúpili v našej obchodnej sieti v ktorejkoľvek z našich prevádzok, môžete ho vrátiť na informáciách alebo na centre služieb zákazníkom, bude vám vrátená hodnota výrobku,“ informoval obchodný reťazec Tesco.