Telekomunikačný gigant Orange čelí vážnemu bezpečnostnému incidentu. Spoločnosť potvrdila, že hackeri sa dostali do jej systémov ešte 25. júla, pričom slovenským zákazníkom prestala fungovať aplikácia Môj Orange na niekoľko dní.
Operátor priznal útok až teraz, hoci problém detekoval už v piatok. Po zistení narušenia okamžite izoloval postihnuté systémy, čo spôsobilo výpadky služieb pre firemných aj súkromných klientov.

Kto všetko je ohrozený?
Najväčší dosah má incident vo Francúzsku, odkiaľ Orange pochádza. Spoločnosť však nevylúčila, že problémy zasiahli aj zákazníkov v ostatných krajinách. Na Slovensku mnohí používatelia hlásili nefunkčnú aplikáciu, ktorej prevádzka sa obnovila až v uplynulých hodinách.
Orange zatiaľ nepotvrdil priamu súvislosť medzi výpadkom slovenskej aplikácie a hackerským útokom. Zákazníci čakajú na oficiálne vyjadrenie slovenskej pobočky.
Unikli osobné údaje?
Najväčšie obavy vyvoláva možný únik citlivých informácií. Orange tvrdí, že zatiaľ nenašiel dôkazy o kompromitácii interných alebo zákazníckych dát. Formulácia „v tejto fáze vyšetrovania“ však naznačuje, že vyšetrovanie pokračuje.
Operátor sľubuje zachovať maximálnu ostražitosť. Pre zákazníkov to znamená neistotu – definitívna odpoveď na otázku bezpečnosti ich údajov môže prísť až po dokončení komplexného auditu systémov.