Komunikačná platforma WhatsApp zavádza niečo, čo väčšinu používateľov obťažuje. Sú to reklamy, ktorým sa platforma spočiatku bránila, ale čoskoro sa stanú realitou.
Meta oficiálne oznámila, že na populárnu platformu zavádza reklamy a vyhnúť sa im bude obtiažne. Reklamy od rôznych firiem sa budú zobrazovať cez funkciu statusov. Ide o podobnú funkciu, ktorá je známa z Instagramu, ale tam sa označuje ako príbehy.
WhatsApp zavádza reklamy
Funkcia statusu sa nachádza na karte Novinky a používateľom umožňuje zdieľať miznúce textové správy, fotografie, hlasové poznámky alebo video správy. Tieto správy miznú po 24 hodinách od ich uverejnenia.
Teraz sa okrem aktualizácií, ktoré zdieľajú vaše uložené kontakty, ako napríklad členovia rodiny, kolegovia alebo priatelia, bude v tejto sekcii zobrazovať aj sponzorovaný obsah.

Meta plánovala reklamy dlhšie
Ako uvádza portál The Verge, Meta zvažovala nasadenie reklám na platformu WhatsApp už v minulosti. V roku 2020 sa plány zavrhli, no už vtedy šéf aplikácie potvrdil, že na implementácii reklám naďalej pracujú.
Spoločnosti Meta sa mimoriadne darí a jej značnú časť príjmov tvoria práve reklamy. Za minulý rok jej reklamy vyniesli viac ako 160 miliárd dolárov. Pod spoločnosť patrí viacero úspešných projektov, vrátane spomínaného WhatsAppu, ale tiež Facebook, Messenger, Instagram alebo Threads.
Reklamy budú prispôsobené
Meta uviedla, že reklamy, ktoré sa budú zobrazovať používateľom, prispôsobí ich záujmom. Využije na to „obmedzené“ informácie na základe krajiny, mesta, jazyka alebo kanálov, ktoré sledujete. Prihliadať bude tiež na to, s akými reklamami interagujete na platforme. Predvoľby reklám si následne môžete zmeniť v nastaveniach, respektíve v Centre účtov Meta.
Ochrana súkromia používateľov
Spoločnosť Meta doplnila, že nikdy nepredá ani nebude zdieľa telefónne čísla používateľov inzerentom. Zároveň dodáva, že súkromné a skupinové správy ani hovory nebude používať na zacielenie svojich reklám. Spoločnosť nechcela vložiť reklamy do konverzácii, a preto ako kompromis zvolila kartu Novinky. Tam budú reklamy menej rušivé a neznížia konzistenciu rozhovorov.
Toto nie je jediná novinka, ktorú zavádza platforma WhatsApp. Chystá tiež súhrny správ, ktoré bude sprostredkúvať jej umelá inteligencia Meta AI. Ako to bude fungovať a ďalšie podrobnosti sa dozviete v tomto článku.