Slovenská sporiteľňa a mBank plánujú rozsiahle technologické odstávky, ktoré zasiahnu veľkú väčšinu ich digitálnych služieb. Banky uvádzajú, že tieto opatrenia sú nevyhnutné pre modernizáciu systémov a celkové zlepšenie užívateľskej skúsenosti. Zároveň odporúčajú klientom, aby sa vopred pripravili, zabezpečili potrebnú hotovosť a počítali s obmedzeniami elektronických platieb.
Slovenská sporiteľňa vypne služby v sobotu 14. júna
Už od skorého rána, konkrétne od 4:00 ráno, budú nedostupné vybrané digitálne služby Slovenskej sporiteľne. Najvýraznejším opatrením je odstávka vkladových bankomatov, ktoré nebudú fungovať až do 21:30. Ešte výraznejšie dopady budú viditeľné v digitálnom prostredí. Klienti nebudú mať počas celého dňa možnosť prihlásiť sa do internetového bankovníctva George a mobilných aplikácií či využívať firemnú platformu Business24.
Počas odstávky služieb nebude možné realizovať bežné bankové operácie ako platobné príkazy, zmeny trvalých príkazov, nastavovanie nových produktov či kontrolovať priebežný zostatok na účte. Odstávka systémov sa dotkne aj notifikácií, ktoré informujú klientov o stave ich financií. Prevádzkovať sa nebudú push notifikácie, SMS správy ani e-mailové upozornenia o pohyboch a zostatkoch, pričom aj elektronické výpisy budú doručené s oneskorením.
Obnovenie plnej funkčnosti všetkých služieb Slovenskej sporiteľne sa očakáva až po 23:00 hodine v sobotu večer. Banka zdôrazňuje, že po tejto dočasnej odstávke bude bankový systém nielen bezpečnejší, ale aj technologicky pokročilejší a orientovaný viac na potreby klientov.

mBank obmedzí služby v nedeľu 15. júna
V podobnom duchu bude pokračovať aj druhá veľká technologická odstávka, ktorá sa uskutoční v mBank nasledujúci deň, v nedeľu 15. júna. Obmedzenia banky začnú skoro ráno o 2:30 a potrvajú až do 11:00. V tomto čase banka úplne vypne platby kartou na internete, online bankovníctvo a mobilné aplikácie.
Okrem toho nebude možné uskutočňovať ani základné transakcie ako SEPA či okamžité platby, ani prenášať svoje produkty cez systémy banky. Všetky žiadosti o nové finančné produkty budú počas tejto doby nedostupné. Aj mBank uviedla, že odstávka systému je neodkladná pre zlepšenie stability a používateľského komfortu ich digitálnych služieb do budúcnosti.

Klienti by sa mali na odstávky dobre pripraviť
V súvislosti s naplánovanými technologickými odstávkami banky radia svojim klientom predvídavosť a prípravu na možné komplikácie. Odporúčané kroky zahŕňajú zabezpečenie primeranej hotovosti na pokrytie víkendových výdavkov či predčasné realizovanie plánovaných platieb.
Hoci odstávky zasiahnu mnohých ľudí po celom Slovensku, finančné inštitúcie zdôrazňujú dôležitosť modernizácie technologických systémov. Očakávajú, že realizované zmeny umožnia klientom v budúcnosti jednoduchšie, rýchlejšie a bezpečnejšie spravovanie financií pomocou digitálnych nástrojov a aplikácií.
Uvedené technologické prestávky Slovenskej sporiteľne a mBank patria k najväčším operáciám svojho druhu v tomto roku na slovenskom bankovom trhu. Situácia podčiarkuje rastúcu potrebu modernizácie systémov bánk, ktoré sa snažia čo najlepšie reagovať na stále náročnejšie a digitálne orientované požiadavky svojich klientov.
Veľkú odstávku oznámila ešte jedna ďalšia slovenská banka. O tom, čo všetko nepôjde, sme písali v tomto článku.