Umelá inteligencia Meta AI sa stala súčasťou všetkých aplikácií, ktoré patria do portfólia vlastníka Facebooku. Túto funkciu Meta používateľom viac-menej nanútila a teraz vyplávali na povrch znepokojujúce informácie.
Ako uvádza portál BBC, vyhľadávanie cez Meta AI je verejné a používatelia si tento fakt zrejme neuvedomujú. Ak ste sa teda niekedy obrátili s otázkou na túto AI, je dosť možné, že vaša otázka je dostupná na verejnom kanáli.
Meta AI má problém
Umelá inteligencia Meta AI je súčasťou aplikácií ako napríklad WhatsApp, Facebook, Messenger alebo Instagram. Experti na internetovú bezpečnosť ale upozorňujú, že Meta AI je obrovským problémom, ktorý narúša používateľskú skúsenosť aj bezpečnosť.
Niektoré príspevky sa podľa nich dajú veľmi ľahko vyhľadať na sociálnych sieťach. V praxi to znamená, že niektorí používatelia nevedomky prezradia komukoľvek, čo žiadali od umelej inteligencie.

Spoločnosť sa bráni
Spoločnosť Meta, ktorá za touto AI stojí, hovorí, že konverzácie sú štandardne súkromné. Dopĺňa, že ak používatelia zverejnia príspevok, môžu ho neskôr stiahnuť. Niektoré dopyty majú súkromný charakter a odborníci si myslia, že nie každý používateľ chápe, že ich dopyty sa zverejňujú na na verejnom kanáli „Discover“. A to v mobilnej aplikácii aj na webovej stránke Meta AI.
Dajte si pozor na svoje súkromie
Portál BBC upozornil, že našiel niekoľko príkladov vyslovene súkromných a citlivých tém, ktoré používatelia zdieľali s Meta AI. Často išlo o kontroverzné témy a niektoré z týchto dopytov sa dali spätne priradiť ku konkrétnym účtom na Instagrame.
Meta AI bola spustená začiatkom tohto roka a je súčasťou platforiem Facebook, Instagram aj WhatsApp. Rovnako je k dispozícii aj ako samostatný produkt s verejným kanálom „Discover“. Používatelia si v nastaveniach svojho účtu môžu zvoliť mieru súkromia svojich vyhľadávaní. Niektorí to ale berú na ľahkú váhu a potom sa ich dopyty objavujú verejne.
Rachel Tobacová, generálna riaditeľka americkej spoločnosti zaoberajúcej sa kybernetickou bezpečnosťou Social Proof Security, v tejto súvislosti na sieti X uviedla: „Ak očakávania používateľa o tom, ako nástroj funguje, nezodpovedajú realite, máte obrovský problém s používateľskou skúsenosťou a bezpečnosťou.“
Dodala, že ľudia neočakávajú, že ich interakcie s chatbotmi a umelou inteligenciou budú zverejnené na informačnom kanáli, ktorý je bežne spájaný so sociálnymi médiami. „Z tohto dôvodu používatelia neúmyselne zverejňujú citlivé informácie vo verejnom kanáli s prepojenou identitou,“ skonštatovala záverom expertka.
To nie je všetko v súvislosti s touto umelou inteligenciou. Meta AI bude v rámci aplikácie WhatsApp poskytovať súhrny neprečítaných správ. O podrobnostiach novej funkcie sa dočítate v samostatnom článku.