TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Známa automobilka OBMEDZILA výkon svojich vozidiel. Argumentovala bezpečnosťou, vodiči sa však nedali (čo sa stalo)
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Známa automobilka OBMEDZILA výkon svojich vozidiel. Argumentovala bezpečnosťou, vodiči sa však nedali (čo sa stalo)

Xiaomi, stále čerstvý hráč na trhu s elektromobilmi, cez aktualizáciu znížilo výkon svojho vrcholového modelu.

6. mája 2025 10:02
Roman Drexler - Editor
6. mája 2025
Zdieľať
5 min
Zdieľať
V skratke
  • Xiaomi na diaľku obmedzilo výkon elektromobilu SU7 Ultra
  • Pod tlakom majiteľov však napokon cúvlo
  • O čo vlastne išlo?

Úpravy vozidiel sa už dávno nerealizujú iba prostredníctvom fyzického servisu, teda zásahom mechanikov. Vykonávať sa môžu aj na diaľku, a to prostredníctvom tzv. over-the-air (OTA) aktualuzácií. Nie vždy však tieto updaty prinášajú výsledok, ktorý by vodičov potešil. Zvyčajne nimi výrobcovia zlepšujú funkcie svojich vozidiel, prípadne optimalizujú ich výkon. Niekedy však takáto aktualizácia môže priniesť aj obmedzenia, čo sa najnovšie potvrdilo v prípade relatívne nového hráča v automobilovom priemysle – Xiaomi. Téme sa venuje portál Startstop.sk.

Spoločnosť, ktorá sa zameriava výhradne na elektrické vozidlá, sa rozhodla znížiť bežne dostupný výkon svojho vrcholového modelu SU7 Ultra. Pôvodne disponoval výkonom až 1 548 koní, po softvérovej aktualizácii (1.7.0) však bol výkon vozidla za bežných podmienok obmedzený na približne 900 koní.

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra | Zdroj: Xiaomi

Plný potenciál špičkového elektromobilu si mohli majitelia odomknúť len po splnení podmienok špeciálneho režimu, ktorý si vyžadoval dosiahnutie kvalifikačného času na oficiálne schválenej pretekárskej trati. Spolu s tým Xiaomi zaviedlo aj akýsi bezpečnostný časovač – 60-sekundovú pohotovostnú dobu pre funkciu Launch Control, ktorá má zabrániť neúmyselným výkonom pri štarte, napríklad na križovatkách.

Xiaomi hovorilo o bezpečnosti

Cieľom týchto opatrení podľa Xiaomi bolo zvýšiť bezpečnosť jazdy. Plný výkon, teda 1 548 koní, považoval za vhodný len pre jazdu na okruhu so špeciálnymi pneumatikami a technickými podmienkami. Pre lepšiu predstavu – elektromobil je schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu len 1,98 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť činí až 350 km/h. Inak povedané, ide o jedno z najvýknnejších sériovo vyrábaných elektrických vozidiel na trhu.

Tento argument však mnohým vodičom nestačil. Čínsky gigant sa dočkal veľmi ostrej reakcie od majiteľov, ktorí si vozidlo kúpili práve pre jeho výnimočné kapacity. Mnohí sa preto cítili ukrátení, keď im výrobca znížil výkon bez predchádzajúceho upozornenia.

Online fóra a sociálne siete doslova zaplavili kritické príspevky, v ktorých zákazníci poukazovali na to, že od elektromobilu čakajú presne taký výkon, aký im bol prezentovaný v čase kúpy.

Neprehliadnite

Pripravte si dukáty: Cena elektrického SUV od Audi vystrelí nad 80 000 EUR
Elektromobil
OBROVSKÝ zlom: Úspešne otestovali elektromobil, ktorý sa nemusí nabíjať. Má nekonečný dojazd
Samsung je najväčším výrobcom smartfónov v Európe, Apple sa umiestnil tesne za Xiaomi

A skutočne sa im podarilo dosiahnuť svoje – Xiaomi pod tlakom komunity napokon ustúpilo a obmedzenia z aktualizácie odstránilo. Dokonca zároveň prisľúbilo, že pri budúcich softvérových zmenách bude postupovať transaprentnejšie a bude aktívnejšie komunikovať s vlastníkmi svojich vozidiel.

SU7 Ultra je elektrické monštrum

Vrcholový elektromobil od Xiaomi ohúri predovšetkým svojou rýchlosťou, no lákadiel má oveľa viac. Mimoriadnu pozornosť si zaslúži aj jeho batéria a systémy, ktoré ju chránia. Okrem špičkových technických riešení výrobca zvolil aj netradičný spôsob prezentácie odolnosti. Napríklad v jednom z marketingových videí bol z výšky šiestich poschodí zhodený melón obalený materiálom, ktorý Xiaomi používa na ochranu batérií pred prepichnutím, roztrhnutím či odreninami.

Batériový systém CTB (Cell-to-Body) obsahuje 14-vrstvovú ochranu, ktorá zahŕňa ultrapevné oceľové nosníky, aerogélovú tepelnú izoláciu, chladenie s plochou 7,8 m2, AI riadený systém správy batérie (BMS) a cloudové monitorovanie pre zvýšenú bezpečnosť.

Použitá je NMC batéria od spoločnosti CATL s kapacitou 93,7 kWh, podporujúca extrémne rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 5,2 C. Nabitie z 10 na 80 percent je možné už za 11 minút. Podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC má vozidlo dojazd 620 kilometrov.

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra | Zdroj: Xiaomi

Aj v oblasti brzdenia patrí Xiaomi SU7 Ultra medzi špičku. Vozidlo je vybavené karbónovo-keramickými brzdovými kotúčmi s priemerom 430 mm vpredu. Ide o najväčšie karbónovo-keramické disky namontované v sériovo vyrábanom sedane. Spolu s vysokovýkonnými brzdovými strmeňmi a doštičkami zvládne auto zabrzdiť z 100 km/h na nulu na vzdialenosti len 30,8 metra.

Brzdy sú navrhnuté tak, aby zvládli desať po sebe idúcich spomalení z 180 na 0 km/h bez poklesu výkonu (tzv. fadingu). Karbónovo-keramické kotúče zvládnu teploty až do 1 300 °C a ich životnosť presahuje 500 000 km. Oproti oceľovým alternatívam zároveň znižujú celkovú hmotnosť vozidla o 57 kilogramov.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta MIMORIADNE: Nová povinnosť pre STÁTISÍCE Slovákov. Musia vyplniť TENTO formulár, inak riskujú sankcie (čo sa deje)
Ďalší článok Samsung Galaxy S25 Ultra Samsung ŠOKUJE: Dávne legendy dostali update. Tieto smartfóny dodnes používajú mnohí

Najčítanejšie

POZOR, automobilka, auto
Vodiči musia spozornieť: Od 1. januára sa mení povinná výbava, toto musí mať každé auto
21. decembra 2025
Mimoriadne príjemné prekvapenie. Diaľničná známka bude platiť 16 mesiacov
21. decembra 2025
žandári, autá
Žandári už hliadkujú: Čo je vašou povinnosťou, ak vás zastavia?
22. decembra 2025
Peniaze, euro bankovky, odvodová úľava, podnikatelia, poistenie
Štát mení percentá z daní: Od januára môžete darovať až 7 percent, časť rodičom
22. decembra 2025

Najnovšie články

  • POZOR: Obľúbená potravina Slovákov obsahuje nebezpečný toxín. Sťahujú ju z predaja
  • Slovákom „potichu“ berú peniaze. Mnohí o tom vôbec nevedia (+ čísla)
  • Pošta mení dôležitý poplatok: Zdražuje základná služba, na ktorú sa mnohí spoliehajú
  • Štát už presne vie, kto dostane energopomoc. Povie vám to, ak sa spýtate (ako postupovať)
  • Vianočné nákupy pod tlakom: Slováci klikajú, na podvody nedbajú (na čo si dať pozor)

Bude sa vám páčiť

e-shop, podvod, online nakupovanie, podvodníci, podvody

Vianočné nákupy pod tlakom: Slováci klikajú, na podvody nedbajú (na čo si dať pozor)

23. decembra 2025
Aplikácia Waze

Waze získa brutálnu novinku. Vodiči vôbec nevedia, že im toto chýbalo

22. decembra 2025
Rýchlostný radar, cestné kamery, radary

Slovenskí vodiči sa musia pripraviť na úplne iné pravidlá. Hrozia častejšie pokuty

22. decembra 2025
parkovanie, platené parkovanie

Hlavné mesto mení pravidlá: Tieto autá už nebudú parkovať zadarmo. Pre niektoré platí 50 % zľava (platné od 1. 1. 2026)

22. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?