Niektorým Slovákom sa vo WhatsAppe mohla zobraziť nová konverzácia. Tá pochádza priamo od prevádzkovateľa tejto komunikačnej platformy. Nakoľko sa WhatsAppom aktuálne šíri niekoľko podvodov, mnohí zbystrili svoju pozornosť. Nie je však dôvod na obavy. Meta, ktorá vlastní platformu WhatsApp, spustila oficiálny kanál. Ten je určený pre používateľov z krajín Európskej únie. Kanál prináša tipy v slovenčine a ak vám prekáža, môžete ho vypnúť alebo konverzáciu zablokovať.
Ak sa vám teda medzi konverzáciami objavila nová správa priamo od WhatsAppu, nejde o podvod, ani o snahu hackerov dostať sa do vášho účtu. Meta tento špeciálny kanál postupne spúšťa v krajinách EÚ a určený je tiež pre obyvateľov Veľkej Británie, ktorá z EÚ vystúpila.
WhatsApp vám môže posielať správy
WhatsApp o zavedení novinky informoval priamo na svojom webe v časti často kladených otázok (FAQ). Uviedol, že odteraz sa môžu používatelia dozvedať o novinkách na platforme cez chat s oficiálnym účtom WhatsApp. Používatelia tu nájdu okrem noviniek aj užitočné tipy, ako čo najlepšie a najefektívnejšie využívať službu. Treba zdôrazniť, že komunikácia je jednosmerná. To znamená, že WhatsApp vám môže posielať správy, ale vy jemu nie. Nie je možné spoločnosti odoslať správy ani jej volať cez audio či video. Spoločnosť tiež upozornila, že aktuálne nemusí byť táto funkcia dostupná v každej krajine EÚ, zavádza sa totižto postupne.
Neprehliadnite

Platforma tiež objasnila, ako používateľ zistí, že ide o oficiálny kanál a nie o podvodný účet. Oficiálny chat je označený modrým odznakom s fajkou v strede a nechýba ani popis „Oficiálny účet spoločnosti WhatsApp“. Zároveň, ak dostanete správu z oficiálneho kanála, zobrazí sa vám toto hlásenie: „Toto je oficiálny účet spoločnosti WhatsApp. Klepnutím zobrazíte viac informácií.“ Ako sme už uviedli, v tejto konverzácii nemôžete posielať správy, iba ich prijímať. Zároveň vás WhatsApp nebude žiadať o zdieľanie žiadnych osobných údajov. Spoločnosť zároveň upozorňuje, že ak dostanete správu z chatu, kde chýba modrý odznak s fajkou v strede, ide o podvod a niekto zneužíva meno WhatsAppu. Preto by ste nikdy nemali odpovedať niekomu, kto predstiera, že je spoločnosť WhatsApp. Tento podvodný účet treba nahlásiť a následne zablokovať.
Zablokovanie konverzácie
Ak nechcete dostávať správy z oficiálneho účtu spoločnosti WhatsApp, môžete ich zablokovať. Spoločnosť hovorí, že chce, aby mali jej používatelia kontrolu nad tipmi, radami, novými funkciami a správami, ktoré dostávajú. Konverzáciu je preto možné archivovať, čím sa vám prestane zobrazovať v hlavnom zozname prijatých správ. Prípadne môžete túto konverzáciu úplne zablokovať a potom už nebudete dostávať žiadne typy správ od WhatsAppu. „Ak si to neskôr rozmyslíte a budete chcieť zas dostávať správy, chat môžete odblokovať. V niektorých zriedkavých prípadoch vám môžeme posielať správy o dôležitých a aktuálnych informáciách súvisiacich s vaším účtom, aj po zablokovaní chatu,“ spresnila spoločnosť.
Záverom spoločnosť doplnila, že má aj ďalšie oficiálne chatovacie účty. Konkrétne ide o WhatsApp Support, ktorý vám poslúži v prípadoch, keď potrebujete pomôcť so svojím účtom. Potom je to WhatsApp Surveys na získanie spätnej väzby od používateľov, ktorá pomáha spoločnosti vylepšiť svoje služby. A napokon je to WhatsApp Business. Tento chat slúži na zdieľanie noviniek, tipov a informácií, ktoré pomáhajú používateľom čo najlepšie využívať aplikáciu WhatsApp Business.