TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Obľúbená automobilka sa topí v problémoch. Zarába žalostne málo, bude prepúšťať. Zamestnáva kopu Slovákov
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Obľúbená automobilka sa topí v problémoch. Zarába žalostne málo, bude prepúšťať. Zamestnáva kopu Slovákov

Nemecký koncern Volkswagen musí do hĺbky prekopať svoje fungovanie. Oznámi balík opatrení, ktorý zahŕňa aj pár nepekných zmien.

Roman Drexler
14. marca 2025
Zdieľať
5 min
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
Ilustr. obr. | Zdroj: Getty Images/úprava redakcie
Zdieľať
V skratke
  • Volkswagen prehodnocuje svoje pôvodné plány na znižovanie nákladov
  • Posúva cieľ dosiahnuť návratnosť predaja vo výške 6,5 % z roku 2026 na rok 2029
  • Do roku 2030 zanikne približne 35-tisíc pracovných miest

Situácia v nemeckom koncerne Volkswagen nie je dvakrát radostná. Postupne si ale môžeme všímať náznaky zlepšenia. Ako informuje denník Teraz.sk, automobilka prehodnocuje svoje pôvodné plány na znižovanie nákladov a posúva cieľ dosiahnuť návratnosť predaja vo výške 6,5 percenta z roku 2026 na rok 2029. Nový termín má byť o čosi realistickejší.

Túto zmenu oznámil priamo finančný riaditeľ značky David Powels, pričom zdôraznil, že za ním stáli rôzne faktory. Volkswagen musí čeliť čoraz náročnejším trhovým podmienkam, vrátane poklesu predaja, silnejúcej konkurencie zo strany čínskych výrobcov, ako aj prísnej zahraničnej politiky Trumpovej administratívy. Tieto výzvy však považuje za prekonateľné, pričom verí, že dosiahnutie 6,5-percentnej návratnosti predaja je dosiahnuteľný cieľ.

Volkswagen a jeho balík opatrení

Základ pre stabilizáciu a budúce hospodárenie Volkswagenu má poskytnúť balík opatrení, na ktorom sa vedenie firmy dohodlo krátko pred Vianocami, a to v spolupráci s odborovým zväzom IG Metall a zamestnaneckou radou. Súčasťou tejto dohody je rozsiahly plán reštrukturalizácie, ktorý má značke pomôcť vyrovnať sa s dlhodobými problémami.

NEWSBYTE
AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)

AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)

Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže

Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže

POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)
AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)
Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže
Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže
POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí
POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 | Zdroj: Volkswagen

Už niekoľko rokov Volkswagen zápasí s tlakom na efektivitu a konkurencieschopnosť, pričom zmeny na trhu, najmä v oblasti elektromobility a nových technológií, ho nútia hľadať nové stratégie.

Žiaľ, jedným z kľúčových opatrení je aj znižovanie počtu pracovných miest, konkrétne v Nemecku. Po zložitých rokovania sa spoločnosť a odbory dohodli na tom, že do roku 2030 zanikne približne 35-tisíc pracovných miest, čo predstavuje takmer štvrtinu súčasnej pracovnej sily v krajine. Cieľom tohto kroku je znížiť náklady a zvýšiť efektivitu fungovania značky.

Na druhej strane sa ale automobilka zaviazala, že napriek týmto opatreniam si v Nemecku ponechá všetky svoje výrobné závody. To pre mnohých zamestnancov prináša určité záruky v neistej dobe, kedy nielen Volkswagen, ale aj mnohé ďalšie automobilky v Európe čelia vážnym hospodárskym výzvam.

Volkswagen v uplynulom roku zaznamenal výrazné oslabenie svojich hospodárskych výsledkov. Prevádzková rentabilita predaja klesla na 2,9 percenta. Pre porovnanie, v roku 2023 dosahovala 4,1 percenta. Tento pokles znamená, že automobilka dokázala z každého eura obratu vytvoriť zisk len 2,9 centa, čo je výrazne pod úrovňou jej ambícií.

Neprehliadnite

Google: Výsledky vyhľadávania získali nový dizajn
Elektromobil - rychlonabíjačka
Fico sľubuje revolúciu v elektromobilite: Do mesiaca sa začnú diať zmeny
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
MIMORIADNE: Po konsolidácii príde ďalšia. Štát oznámil prísne šetrenie, naše peňaženky zaplačú (čo sa deje)

Aj keď sa značke podarilo zvýšiť predaj na trhoch mimo Číny, celkové výsledky boli nepriaznivo ovplyvnené slabším výkonom na kľúčových trhoch a rastúcou konkurenciou. Prevádzkový zisk značky klesol o viac ako štvrtinu – z 3,5-miliardy eur v roku 2023 na 2,6-miliardy eur v minulom roku.

Hlavným problémom zostáva čínska konkurencia, ktorá čoraz viac dominuje na trhu s elektromobilmi a tradičné európske značky, vrátane Volkswagenu, tlačí k radikálnym zmenám v stratégii. Okrem toho zmenené podmienky na trhu v Spojených štátoch vytvárajú dodatočný tlak na hospodárenie automobilky.

Volkswagen tak musí nájsť rovnováhu medzi potrebou investovať do nových technológií a zároveň znižovať náklady, aby si udržal konkurencieschopnosť.

Záplava lacnými elektromobilmi?

Na záver ešte treba upozorniť na nedávne uzavretie spolupráce s automobilkou Rivian. Táto spolupráca pritom môže znamenať veľké zmeny nielen pre Volkswagen, ale aj celé odvetvie elektrického pohonu.

Spoločný podnik týchto dvoch firiem v hodnote 5,8-miliardy dolárov, ktorý bol oznámený ešte koncom roka 2024, sa zameriava na integráciu pokročilej elektrickej architektúry a softvérových riešení od Rivianu do budúcich modelov Volkswagenu. Ultimátnym cieľom spolupráce je zjednodušiť výrobu, znížiť hmotnosť vozidiel a umožniť bezdrôtové aktualizácie softvéru, čo je oblasť, v ktorej tradiční výrobcovia zvyknú zaostávať.

Elektromobil, elektromobily
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos

Podľa Wassyma Bensaida, spolugenerálneho riaditeľa spoločného podniku a zároveň hlavného softvérového riaditeľa Rivianu, už dnes prejavujú záujem aj o kooperáciu aj ďalšie automobilky. Hoci neprezradil konkrétne mená, zdôraznil, že viaceré spoločnosti chcú získať prístup k jeho inovatívnej technológii.

Rivian totiž vyvinul elektrickú architektúru, ktorá znižuje počet elektronických riadiacich jednotiek a skracuje dĺžku kabeláže, čo vedie nielen k ľahším, ale aj lacnejším vozidlám. Tieto riešenia zároveň umožňujú plynulé softvérové aktualizácie, podobne ako pri smartfónoch.

Tradičné automobilky majú problém vyvinúť vlastné softvérovo riadené vozidlá, a práve v tomto smere im spoločný podnik Rivian-Volkswagen ponúka rýchle a nákladovo efektívne riešenie. Bensaid uviedol, že každý ďalší výrobca, ktorý chce technologicky napredovať, môže dnes považovať spoločný podnik za jedného z kľúčových partnerov pre spoluprácu.

Rivian týmto rieši dve hlavné výzvy, ktorým čelia etablované automobilky, a to znižovanie výrobných nákladov a prispôsobenie sa trendu digitalizácie. Vďaka jeho technológii môžu výrobcovia uviesť na trh elektromobily vybavené moderným softvérom bez potreby dlhého a finančne náročného vývoja.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Očkovanie Štát vydal VAROVANIE: Slovenskom sa šíri nebezpečný vírus. Preplatí časť nákladov na očkovanie
Ďalší článok peniaz, peniaze, euro, bankovky, DPH Život bude o čosi ťažší: POZOR, prichádza až 200 % clo, postihne mimoriadne obľúbený alkohol (čo sa deje)

Najčítanejšie

Slovensko, peniaze, Slováci, invetstovanie
KONIEC ďalších štyroch sviatkov: Štát má na stole VÁŽNU sťažnosť
4. júla 2025
Štát zásadne predĺžil intervaly STK: Potešia sa TISÍCE ľudí (ako často stačí chodiť)
3. júla 2025
autá
TOTO je desať najpredávanejších áut sveta. Rebríčku dominuje jedna značka (ZOZNAM)
3. júla 2025
Peniaze, bankovky, euro
Štát začal posielať TISÍCE eur: Vyše 4,5-tisícom ľudí na účte „cinkla“ vysoká suma
3. júla 2025

Najnovšie články

  • AKTUÁLNE: Slovensko po 15 rokoch konečne podpísalo kľúčovú dohodu (čo bude inak)
  • Pixel 10 sa blíži raketovým tempom: Bude snom mnohých ľudí, TOTO všetko ponúkne
  • POZOR: Na Slovákov spustili útok. Nechcú vás obrať o peniaze, cieľ je oveľa horší
  • Nemáte ju doma? Táto jedna minca vám zaplatí luxusnú dovolenku a ešte vám aj ostane!
  • Za horšie služby zaplatíme VIAC: Schválili zvýšenie cien, ľudia sa začínajú búriť

Bude sa vám páčiť

minca, euro, peniaze

Nemáte ju doma? Táto jedna minca vám zaplatí luxusnú dovolenku a ešte vám aj ostane!

5. júla 2025
Pozor, peniaze, útoky

Štát má veľký PROBLÉM: Peniaze mu pretekajú pomedzi prsty, hrozí totálny kolaps

4. júla 2025
podvod, podvodníci

Mimoriadne smutný prípad: Tento PODVOD pripravil muža o všetko. O peniaze aj strechu nad hlavou

4. júla 2025
parkovanie, chodník, parkovanie s vytočenými kolesami

Každý vodič by mal poznať TENTO šikovný trik. Parkovanie by bolo oveľa bezpečnejšie

4. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?