TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Elektromobil z druhej ruky nemusí byť zlý nápad. Odborník tvrdí, že väčšina má kapacitu nad 80 %
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Elektromobil z druhej ruky nemusí byť zlý nápad. Odborník tvrdí, že väčšina má kapacitu nad 80 %

Podľa odborníka vplyv na kapacitu batérie elektromobilu nemám len počet najazdených kilometrov. Dôležitejším faktorom je niečo iné.

20. marca 2025 8:20
Lucia Bihuncová
20. marca 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom ojazdených áut, otestovala elektromobily
  • Väčšina z nich si zachovala dobrú kapacitu batérie aj po nájazde tisícok kilometrov
  • Dôležitejším faktorom než kilometre je to, ako sa majiteľ staral o akumulátor

Kúpa elektromobilu z druhej ruky nemusí byť zlým krokom. Vodič ušetrí a auto mu môže pokojne slúžiť niekoľko rokov. Ako uvádza portál Teraz.sk, automobilky často garantujú životnosť batérie až osem rokov a 160-tisíc kilometrov, počas ktorých by jej kapacita nemala klesnúť pod 70 percent.

Podľa predajcu automobilov sú tieto čísla v realite ešte priaznivejšie. Tvrdí, že väčšina elektromobilov z druhej ruky má kapacitu batérie nad 80 percent.

Elektromobil z druhej ruky

Spoločnosť Aures Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto a Mototechna, sa rozhodla, že elektromobily podrobí testu. Počas uplynulých dvoch rokov preverila kapacitu batérií u 1672 elektromobilov a 315 plug-in-hybridov. Výsledky sú pre kupujúcich pozitívne, pretože v prípade plne elektrických vozidiel klesla kapacita pod 80 percent len malému počtu (1,5 percenta). Čo sa týka pulg-in-hybridov, tam klesla kapacita batérie pod 80 percent pri väčšom počte vozidiel (5,7 percenta).

Neprehliadnite

nabíjanie elektromobilov
Odhalili „zelené“ klamstvo: Hybridy znečisťujú vzduch VIAC, než ukazujú testy
Takto vyzerá moderná fabrika: Elon Musk nám ukázal výrobný proces Tesly
EÚ, elektromobil
Automobilky sú zúfalé: ZÁKAZ spaľovákov v EÚ je istý, TOTO je finálny dátum!

Generálny riaditeľ Aures Holdings Petr Vaněček spresnil, že takmer 2-tisíc otestovaných áut malo v priemere najazdených 63300 kilometrov. Za vynikajúci výsledok považuje to, že kapacita ich akumulátorov bola na úrovni 92,62 percenta. Dobre obstál aj elektromobil s najvyšším nájazdom (375-tisíc kilometrov), ktorého kapacita batéria vykazovala pri meraní 87,5 percenta.

Problémová záruka batérie

Hoci automobilky často garantujú životnosť akumulátora na niekoľko rokov, otázka záruky je podľa odborníkov problematická. Výrobcovia ju zvyčajne podmieňujú dodržiavaním pravidelných kontrol a to v autorizovaných servisoch. Niektoré automobilky majú aj ďalšie podmienky, aby vám bola uznaná reklamácia batérie elektromobilu.

Vaněček ale pre portál Teraz.sk povedal, že vozidlá s kapacitou batérie pod 80 percent sú zriedkavé. Konkréte išlo o 25 áut z 1672 testovaných elektromobilov a 18 plug-in-hybridov z 315 kusov týchto vozidiel. Doplnil, že majitelia často ponúkajú do výkupu aj vozidlá, ktoré majú kapacitu batérie nižšiu. Takéto vozidlá však spoločnosť nevykupuje. Spresnil, že pri elektromobiloch nie je podstatný nájazd kilometrov, ale to, ako sa majiteľ stará o batériu. Stáva sa, že elektromobily s nízkym nájazdom majú batériu v horšom stave, ako tie, ktoré toho najazdili oveľa viac. Dôvodom môže byť napríklad to, že majiteľ batériu extrémne zaťažoval a často jazdil na nule, prípadne elektromobil nenabíjal pravidelne. Tento test ukázal, že ani elektromobil z druhej ruky nie je na zahodenie a novému majiteľovi môže dobre poslúžiť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, Orange AKTUÁLNE: Orange ŠOKUJE. Prináša poriadnu nádielku, z TEJTO ponuky si vyberie každý
Ďalší článok Dym, výfuk Dym z výfuku prezradí veľa: Čo signalizuje modry, biely alebo černy dym?

Najčítanejšie

Mimoriadne, peniaze, zdražovanie, daň
Štát volá ľuďom, že zruší ich dôchodok: Nepáči sa mu, ako reagujú
30. októbra 2025
EČV/ŠPZ
Prichádza VEĽKÁ zmena v ŠPZ-kách: Chcú zaviesť mesačný poplatok
30. októbra 2025
Mimoriadne
Toto sa už NEDÁ zastaviť: Oznámili HISTORICKÉ prepúšťanie, výpoveď dostane takmer 50-tisíc ľudí
30. októbra 2025
Viete, čo znamená táto dopravná značka? Stovky ľudí za ňu už dostali pokutu 70 €
30. októbra 2025

Najnovšie články

  • Autá, ako ich poznáme, sa navždy zmenia: Elon Musk potvrdil revolúciu, zmení úplne všetko
  • Vodiči, POZOR: Už žiadne kolóny a hodinové čakanie. Štát vyrieši extrémne problémový úsek (+ dátum)
  • Vesty pre policajtov za 26 miliónov eur: Šutaj Eštok znovu nakupuje, vraj „kašle“ na konsolidáciu
  • Vypočítali, koľko peňazí zarábajú Slováci. Oproti susedom sa môžeme hanbiť (+ čísla)
  • Volania aj dáta len za 10 €? Telekom má nový balíček, aktivovať si ho môžu VŠETCI (ako to funguje)

Bude sa vám páčiť

Diaľničná známka

REVOLÚCIA je tu: Postavili diaľnicu ako z budúcnosti. To, čo dokáže, všetko zmení

30. októbra 2025
Mimoriadne, vodiči, auto, podvod

Vodiči, POZOR: Vláda schválila nový bezpečnostný prvok na autách. TOTO pribudne

30. októbra 2025
žandári, autá

Žandári sa konečne dočkali: Rezort zaplatil za dizajn polepov áut až 6-tisíc eur (FOTO)

30. októbra 2025
Toyota, benzínové autá, motor

Toyota má problémy: Zlodeji dokážu ukradnúť TIETO autá cez jednoduchý trik

29. októbra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?