TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Elektromobil z druhej ruky nemusí byť zlý nápad. Odborník tvrdí, že väčšina má kapacitu nad 80 %
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Elektromobil z druhej ruky nemusí byť zlý nápad. Odborník tvrdí, že väčšina má kapacitu nad 80 %

Podľa odborníka vplyv na kapacitu batérie elektromobilu nemám len počet najazdených kilometrov. Dôležitejším faktorom je niečo iné.

20. marca 2025 8:20
Lucia Bihuncová
20. marca 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom ojazdených áut, otestovala elektromobily
  • Väčšina z nich si zachovala dobrú kapacitu batérie aj po nájazde tisícok kilometrov
  • Dôležitejším faktorom než kilometre je to, ako sa majiteľ staral o akumulátor

Kúpa elektromobilu z druhej ruky nemusí byť zlým krokom. Vodič ušetrí a auto mu môže pokojne slúžiť niekoľko rokov. Ako uvádza portál Teraz.sk, automobilky často garantujú životnosť batérie až osem rokov a 160-tisíc kilometrov, počas ktorých by jej kapacita nemala klesnúť pod 70 percent.

Podľa predajcu automobilov sú tieto čísla v realite ešte priaznivejšie. Tvrdí, že väčšina elektromobilov z druhej ruky má kapacitu batérie nad 80 percent.

Elektromobil z druhej ruky

Spoločnosť Aures Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto a Mototechna, sa rozhodla, že elektromobily podrobí testu. Počas uplynulých dvoch rokov preverila kapacitu batérií u 1672 elektromobilov a 315 plug-in-hybridov. Výsledky sú pre kupujúcich pozitívne, pretože v prípade plne elektrických vozidiel klesla kapacita pod 80 percent len malému počtu (1,5 percenta). Čo sa týka pulg-in-hybridov, tam klesla kapacita batérie pod 80 percent pri väčšom počte vozidiel (5,7 percenta).

Neprehliadnite

POZOR, automobilka, auto
Vodiči, POZOR: Majú novú zbraň na spaľováky. Elektromobily dostanú prednosť v jazde
Škoda Kylaq
SUV od Škodovky za menej než 9-tisíc eur? V tejto krajine je to realita
Tesla Model 3
Volvo ide po Tesle: Polestar 1 má byť priamym konkurentom Tesla Model 3

Generálny riaditeľ Aures Holdings Petr Vaněček spresnil, že takmer 2-tisíc otestovaných áut malo v priemere najazdených 63300 kilometrov. Za vynikajúci výsledok považuje to, že kapacita ich akumulátorov bola na úrovni 92,62 percenta. Dobre obstál aj elektromobil s najvyšším nájazdom (375-tisíc kilometrov), ktorého kapacita batéria vykazovala pri meraní 87,5 percenta.

Problémová záruka batérie

Hoci automobilky často garantujú životnosť akumulátora na niekoľko rokov, otázka záruky je podľa odborníkov problematická. Výrobcovia ju zvyčajne podmieňujú dodržiavaním pravidelných kontrol a to v autorizovaných servisoch. Niektoré automobilky majú aj ďalšie podmienky, aby vám bola uznaná reklamácia batérie elektromobilu.

Vaněček ale pre portál Teraz.sk povedal, že vozidlá s kapacitou batérie pod 80 percent sú zriedkavé. Konkréte išlo o 25 áut z 1672 testovaných elektromobilov a 18 plug-in-hybridov z 315 kusov týchto vozidiel. Doplnil, že majitelia často ponúkajú do výkupu aj vozidlá, ktoré majú kapacitu batérie nižšiu. Takéto vozidlá však spoločnosť nevykupuje. Spresnil, že pri elektromobiloch nie je podstatný nájazd kilometrov, ale to, ako sa majiteľ stará o batériu. Stáva sa, že elektromobily s nízkym nájazdom majú batériu v horšom stave, ako tie, ktoré toho najazdili oveľa viac. Dôvodom môže byť napríklad to, že majiteľ batériu extrémne zaťažoval a často jazdil na nule, prípadne elektromobil nenabíjal pravidelne. Tento test ukázal, že ani elektromobil z druhej ruky nie je na zahodenie a novému majiteľovi môže dobre poslúžiť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, Orange AKTUÁLNE: Orange ŠOKUJE. Prináša poriadnu nádielku, z TEJTO ponuky si vyberie každý
Ďalší článok Dym, výfuk Dym z výfuku prezradí veľa: Čo signalizuje modry, biely alebo černy dym?

Najčítanejšie

Peniaze, príspevok
Na účet „cinkne“ vyše 650 €. Štát mnohým Slovákom vyplatí štedrý príspevok (kto ho dostane)
26. augusta 2025
Dopravná polícia, pokuta, kompetencie mestskej polície, priestupky
Vodičovi sa podarilo vyhnúť 2 pokutám za rýchlosť: Použil šikovný trik, ktorý na Slovensku nemá šancu
26. augusta 2025
Vodičský preukaz
VEĽKÁ zmena pre vodičské preukazy. Vznikla nová podmienka, porušenie sa trestá pokutou 1 500 €!
27. augusta 2025
Google, Slovensko, smartfón, vyhľadávanie, Gmail
Google vydal varovanie aj pre Slovákov: Väčšina ľudí si musí OKAMŽITE zmeniť heslo k účtu (čo sa deje)
26. augusta 2025

Najnovšie články

  • Blíži sa obrovská dôchodková reforma: Štát potvrdil rázne zmeny, týkajú sa mnohých Slovákov
  • Pokuta až 170 eur: Táto dopravná značka mätie väčšinu vodičov. Viete, čo znamená?
  • Štát spustí VAROVNÝ systém: Bude vám posielať takéto SMS-ky
  • MIMORIADNE: Cenník mení už 3. krát len za TENTO rok. Slovenská banka rozzúrila klientov, môžu odísť bez sankcií
  • POZOR: Sociálna poisťovňa vám „zmrazí“ platby. Musíte vyplniť kľúčový dokument, čas sa kráti

Bude sa vám páčiť

pokuta, auto, IG-L

POZOR: Za ignorovanie TEJTO značky hrozí pokuta viac ako 2 000 €, väčšina netuší, čo znamená

27. augusta 2025
Benzín, nafta, tankovanie, čerpacie stanice

Vodiči, POZOR: Takýmto spôsobom za volantom míňate zbytočne viac. Ako ušetriť?

26. augusta 2025
EÚ, elektromobily

Má v tom jasno: Obľúbená automobilka Slovákov „kašle“ na EÚ, spaľováky nevyradí

26. augusta 2025
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil

POZOR: Volkswagen má „VEĽKÚ“ novinku. Plný výkon motora odomkne len po zaplatení 19 € mesačne

26. augusta 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?